Siger oppover nå Hjalmar
Ja, det ble ny årsbeste i dag, medregnet utbyttet! 1.48 + 0.76 = 2.24
Ser ut som vi har startet klatringa oppover igjen nå, kanskje vi får en liten nyttårsrakett her nå :
1.60 +0.76 = 2.36
La ut denne på HO:
Spott onn Finsken, det er nettopp dette som kommer til å skje. Dette første kjøpet var bare for å teste om Agasti holder samme høye standar som dem. Blackstone kunne med letthet tatt alt sammen med en gang, men de har vel ikke blitt så store som dem er uten å velge sine samarbeidspartnere med omhu.
Etter noe salgspress rett etter utbytte er nå klatringen oppover startet, tror det er ganske mange som etter hvert kommer til å angre på att de trykte på salgsknappen etter utbyttet. Jeg nyttet sjangsen til å øke beholdningen med 20% med kjøp på 1,40, det som gjør meg ganske så sikker på att dette går veien er Ulvness sine ganske friske utalelser under Q3 presangtasjonen angående att Q4 blir enda bedre enn Q3. Dette gjentok han flere ganger og uten noen som helst slags forbehold. Tror fremdeles att noen har trodd att resultatene de siste Qene bare har vært ett blaff og att Agasti som før i Akta tiden kom til å føkke det til for seg selv igjen. Men den nye ledelsen med Ulvness i spissen har holdt stø kurs og ryddet all gammel morro unna og jeg kan ikke si noe annet enn att dette ser meget bra ut fremover :-))Godt Nyttår alle mann.
Espeset
Noen formening om hva coil investment tenker ang resten av sin beholdning ?
Aner rett og slett ikke hva de tenker, blir bare spekulasjoner fra min side i så fall så bedre å ikke kommentere, men synes att kursen har holdt seg meget bra i disse “krakk” tider.
1,60 på topp etter utbytte og ned til 1,56 i dag velger jeg å tolke slik att det er mange nok som vil inn og dermed ser positivt på fremtiden til AGA, til å holde kursen oppe på tilfredstillende nivåer. Når verden normaliserer seg litt og disse oljegærningene tar til fornuft og setter seg ned og blir enige om bittesmå kutt fra begge sider av bordet, kommer vi til å få en meget hyggelig tid på verdens børser. Å jeg gleder meg til å se hva kursen til AGA er da
Når blir utbytte utbetalt?
Utbytte jeg snakker om her kom rett før jul, i Q4 blir Suksess og exit-fees fra salget bokført.
på stående fot husker jeg ikke hva dette er estimert til, men mener å huske, med ei klype salt att 0,43 er nevnt. Ikke glem att Agasti har cash beholdning tilsvarende kr.1 pr aksje på bok
Så disse pengene skal ha dukket opp på kontoen min allerede altså? Har jeg isåfall ikke lagt merke til!
Fikk ikke tak i noe særlig volum før generalforsamlingen til at dette skulle utgjøre noe særlig for meg, men lærte en hel del av prossessen
Gjelder vel det samme for Agasti som jeg skrev i Kitron tråden, kursen har holdt seg meget bra i disse “krisetider”.
Kursen hadde kommet seg opp til 1,60 etter utbytte og er nå 1,57 synes dette er meget bra
Flere som kjøper nå før 18. februar?
Tror flere kommer til å snuse på AGA fremover mot Q4 kan ikke skjønne at det er noen risiko i det hele tatt( om ikke verden tryner). Dette fordi Ulvness hadde ganske friske uttalelser angående att dette ser bra ut fremover. Kjøpte noe mere på 1,40 fristende å ta mere men kontoen er litt strekt selv om jeg “bare” sitter i Agasti, Kitron hvor jeg har økt noe og sist men ikke minst Funcom
Tar frem igjen denne nå, tall på Torsdag.
legger ved denne fra Q3 : http://www.agasti.no/investor-relations/rapporter-og-presentasjoner/webcast/3-kvartal-2015/
sett av noen minutter og hør Ulvness presantere selskapet i Q3 presantasjonen.
Hvordan reagerte markedet på å4 er i Vietnam med så og si 0 i nett
Prøvde å skrive att jeg er i Vieetnam
Aga ligger ganske stille etter det jeg kan se, men høyere volum
Er litt spent på hva Ulvness bringer oss på Q1 presentasjonen i dag. jeg er optimist.
BUMP
17/08-2016 10:23:59: (AGA) Payments to shareholders in Agasti Holding ASA
Provided that the general meeting on 22 August 2016 approves the board’s
proposed sale of Agasti’s operations for sales proceeds of NOK 215 million with
a subsequent liquidation of the company, as well as a share capital decrease of
NOK 52 million, the company plans the following timeline for payments to its
shareholders:
During September 2016
- The proceeds of NOK 215 million, net of restricted equity of NOK 53 million,
equivalent to NOK 162 million or NOK 0.55 per share.
During October 2016
- The share capital decrease of NOK 52 million and the company’s cash holdings
net of estimated liquidation costs, equivalent to a payment of NOK 43 million or
NOK 0.15 per share.
Overall the company’s shareholders will receive approximately NOK 0.70 per share
during the fall of 2016.
Year-end 2016 - 2017
- Any remaining capital after liquidation costs.
Payments are based on preliminary calculations and are subject to a final
resolution of the general meeting.
This information is subject of the disclosure requirements pursuant to section 5
-12 of the Norwegian Securities Trading Act.
Ekstern link: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=407431
Nyheten er levert av OBI.