Åpningsauksjonen som bestemmer prisen. Akkurat som alle aksjer hver dag. Blir veldig spennende.
Veldig spennende! Når IPO-ene har gått til 18 kr, er det vel forholdsvis mye å betale 39 kr før notering da man ikke aner hvor den havner, eller hva?
For en en uke to siden var det sikkert billig om en uke kan det være dyrt.
Nå surnet børsen litt.
Quanta ligger langt under emisjonskurs og ESG bølgen er roet seg.
Samtidig så kan du se på AOW og ACC. De har gått flere 100% siden notering.
Ja tror 39 er for høyt for meg for den risken. Det er jo og 2% gebyr, bli kunde, osv. Tror servilt venting til Merkur så får man se. Den tar sikkert av fra start så får man kjøpe når den roer seg litt (slik som aow og acc)
Hvis ikke så kommer det mye spennende nå fremover. Ser ut som en var litt sen på denne.
Enig. Sånn jeg også tenker, men vil nok angre meg når jeg ser at den blåser oppover rett etter notering😂
AGLX-ME: Oslo Børs Agilyx AS Nytt selskap tas opp til handel på Merkur Market/New company admitted to trading on Merkur Market 30.09.2020
Åpnet på 40 kr
Hvor tar denne vegen i morgen. Over 4 mill aksjer omsatt igjen og denne er godt over 40.
Var bra en ikke slo til på 39😱
er ikke mye fart i denne aksjen er d stikk motsatte
Emisjon var på 18kr…så litt fart er det jo. Risikoen er jo skyhøy, som i alt annen som går på tro og håp
dem har jo fabbrikker oppe å gå da ,så tro å håp er vell litt å ta i!!
Sett regnskapet deres?
Ikke at regnskap betyr så mye i dag, men ikke kom å si noe annet enn at denne prises etter tro og håp om framtidig inntjening.
70 000 ganger bedre regnskap enn QFUEL. De har og nylig fylt lommene med 300 mill emisjonspenger og bygger 4 nye fabrikker. AGLX er i mål slik jeg ser det.
Hmm, jeg er veldig usikker på hva som er en god pris i dette selskapet. Slik jeg ser det så har de jo en fabrikk i USA (Jeg leste i gjenom en del på company release i forbindelse med merkur notering)
Det som bekymrer litt er: er at det ser ikke ut som de eier alt selv, det er ett major joint venture alered. (AGILYX CORPORATION CONSOLIDATED STATEMENTS OF CASH FLOWS)
Og så ser jeg Net loss - 4 495 516 in USD per Jun 2020 (så tap på 45 mill dollar i årest første 6 mnd)
De var helt nytt selskap i 2019 (Tror de er skilt ut fra moderselskap)
I Jannuar hadde de emisjon til:
In Jan 2020: A private placement towards new and existing shareholders in the Company by issuance of 101,496 new Shares, at a subscription price of NOK 936 per Share,
In Sep 2020:A private placement completed prior to listing on Merkur Market towards new and existing shareholders in the
Company by issuance of 167,037 new Shares, at a subscription price of NOK 1,796 per Share, raising gross proceeds of approximately NOK 300 million (the “MNOK300 Private Placement”).
Og nå er prisen ca 3200 (Eller 32). Så den har nesten 4 doblett seg siden jan. Hvis en ser på disse vs Qfuel så er jeg usikker på om Agilyx er “bedre” en Qfuel, men det kommer nokk mer an på hva som skjer frem over. Utrolig vanskelig presentasjon og finne frem alt. men MYE informasjon…
https://newsweb.oslobors.no/message/514543
Så for europa ser det ut som de skal starte i 2023
Trinseo, INEOS Styrolution and Agilyx announce plan to start up a depolymerisation plant for
chemical recycling of polystyrene (PS) in Europe. Start-up is planned for 2023.
Er det hele konsernet som er børsnotert på Merkur eller bare en ny Europeisk divisjon? Hvis de har tjent pengene sine på å lage jetfuel frem til nå så kan det jo hende at de nye pengene må gå med til å dekke minusdrift i USA en stund inntil jetfuelmarkedet kommer tilbake…
Selskaet konket ca fordi jetfuel prisene falt.
QFUEL og AGLX er begge i investeringsfase. Men AGLX er kommet mye lengre og har bedre kontrol. QFUEL brenner av over 100 mill i kvartalet, mens AGLX klarer seg med 22 mill. AGLX bedrer også stadig regnskapet.
På hvilken måte har Agilyx bedre kontroll? Har de ikke fortsatt negativ kontantstrøm fra den eksisterende driften? Hvor ser du at de stadig bedrer regnskapet? Fra prospektet så var jo 2019 verre enn 2018 og 2020 må da være mye verre en 2019 så langt?
Bedre kontroll er jo relativt med tanke på at Quantafuel brenner av mye for å legge grunnlaget for ekspansiv vekst. Er inntektspotensialet til AGLX i nærheten av samme siktet som QFUEL?
Jeg tror de har ridd sin del av bølgen med x4 før noteringen.
Er vel polystyrene (isopor) som er hoved fraksjonen av plast de tar, og de får ca 10 prosent nafta ut av det har jeg hørt på CNBC video på qfuel forum.
Da mistenker jeg at Spetal sitt utsagn om at det trengs utallige lastebil lass for å lage noen fat med produkt stemmer bedre med Agilyx sitt oppsett enn Qfuel sitt… Spetalen navga aldri selskapet han snakket om tidligere i år…