Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Airthings

Strong third quarter with revenue up 50% YoY

Live presentation of Q3 results: https://events.webcast.no/airthings/presentations/WhBebIziRlstSdbR7MbE

Dette er jo spot on. Ett selskap i sterk vekst og plan for og ha 1mrd med 20% EBIT i 2024. Fikk litt fÞlesen at de var forsiktige og, og siden det er sÄ kort tid siden de hadde notering pÄ merkur ville de ikke endre for mye. Dette er nokk en solid og god langsiktig investering.

Likte veldig godt den nye virus Indikatoren det kan jo gi enorm vekst. Hvis du kan sikre en skole eller en byggning mot veldig smÄ kostnader sÄ vil jo alle firmaer ha dette. Her tror jeg de kan virkelig vinne store kontrakter i fremtiden.

Hvordan fungerer egentlig en virus sensor? HĂžres ut som snakeoil anno 2020

3 Likes

Kult de vokser men helsikke for en prising

Jeg tror denne prisingen er billig. Se sĂ„ utrolig mange muligheter de har og margin pĂ„ 65% pĂ„ alt de selger det er bra. Grunnen til tap og dĂ„rlig Ebit er jo enorm ekspansjon. FĂžr var det ikke vits med rĂžkvarslere , sĂ„ kom disse i smĂ„ billige varianter og alle har de i husene. NĂ„ har radon mĂ„lere kommet i samme smĂ„ sensorer og tilgjengelige for alle. Her er det ett utrolig marked pĂ„ sikt. SĂ„ har vi alt som de kombinere med virus mĂ„ling i disse dager det er jo Genialt
 (Se alle foreldrene i usa krever at skolen skal mĂ„le dette) og da er jo Airthings veien og gÄ  SĂ„ fĂ„r vi se hva markedet sier i dag da
 (Tross alt de som bestemmer) men jeg handla mer pĂ„ Tirsdag, men har en fin snitt pĂ„ 10,5kr
 :crossed_fingers:

Jeg tror heldigvis ingenting om prisingen. Jeg bare ser pÄ de harde fakta.

1 Like

Er jo pÄ ingen mÄte en virus mÄling. Virus risk indikator. AKA mÄling av temperatur og luft. Det samme som de sensorene deres gjorde fÞr, optimalisere klima i bygg. Snakk om humbug reklame.

De reklamerer klart og tydelig at det er VIRUS INDIKATOR. AltsÄ ikke virus mÄling.

Ja men det er fremdeles like koko.
Om du har et kontor hvor alle er friske, og denne stÄr Ä uler rÞd pÄ flere indikatore, gjÞr den jobben sin?
Det er da NULL virus risk, men den pÄstÄr det er det.

Jeg synes de utsetter seg for unÞdvendig sÞksmÄlsrisiko ved Ä presentere luftmÄlingene som en virusrisikomÄling. Hva om noen i USA blir syke mens virusrisikomÄleren stÄr pÄ 1?

Jeg har ikke satt meg inn i hva den mÄler og hvordan dette behandles. ForsÞkte Ä se en video men dÄrlig mobilnett her.
Har du satt deg inn i mÄlerne?

De mÄler det samme som alle andre som leverer klima mÄling innendÞrs: Temperatur, fuktighet, CO2.
De gjĂžr ingenting nytt, bare presenterer eksisterende data fra mĂ„lerne sine som “virus indikator”.
Er jo ikke snakk om et nytt produkt. Er en ny statistikk pÄ dashboardet deres.

Blir det samme som om Biltema rebrander gummihanskene sine til “Covid defence enhancers”

Jeg mener dette er forferdelig villedende markedsfĂžring.
Selskap installerer sensorer, kaller alle tilbake pĂ„ jobb, og bruker disse indikatorene pĂ„ at det er trygt Ă„ jobbe der. “Nei nei, trygt Ă„ jobbe her. Vi har grĂžnt pĂ„ alle tre virus risk indikatorene vĂ„re”

2 Likes

evt poop protection devices.

Also there’s this.

Blir litt som han som solgte hjelpemiddel mot kakerlakker, folk kjÞpte og i posten kom kloss A og kloss B. Man mÄtte bare fange de selv for sÄ Ä slÄ de ihjel med Ä legge de pÄ kloss A og slÄ med kloss B


FĂžler dette stuntet er for Ă„ hausse egen aksje og utnytte covid situasjonen


1 Like

Helt enig. Ingenting imot produktet og klimakontroll generelt, men mÄten Airthings markedsfÞrer pÄ her er helt bak mÄl.

NÄ synes jeg det er vel mye morro pÄ bekostning av Airthings her, er jo faktisk en ganske god ide. Etter inspirasjon har jeg laget meg min egen lÞsning for kontoret! Dessverre har jeg bare en temperaturmÄler enda, men det er en start. Pr. nÄ sÄ har jeg 22 grader inne, sÄ jeg bÞr vÊre ganske safe for covid-19 forelÞpig!

1 Like

Airthings sine bokser er meget bra.
La det vĂŠre liten tvil om det.

Men prisingen pĂ„ selskapet er noe “progresiv”.

1 Like

Jeg er ikke enig med deg. Jeg synes dette fremstÄr relativt ryddig:

How does the virus risk indicator work?

The Virus Risk Indicator uses data based on three existing sensors in the Wave Plus for Business: CO2, temperature, and humidity. It uses sensor data to evaluate four factors that affect virus transmission, including:

  • Virus survival rate: How long airborne viruses remain viable infectious airborne microdroplets remain viable in the air. Studies show that the period a virus remains viably infectious outside of a body is affected by temperature and humidity. In general, viruses are infectious for a longer period in cold and dry environments.

  • Room occupancy: Rooms with dense occupancy increase that chance that people breathe each other’s breath. Crowded areas will have a higher risk of airborne viruses, and a thus higher risk of infection for its occupants.

  • Ventilation rate: The risk of airborne virus transmission is affected by the dilution of the air, not just the recycling of air. The ventilation might reduce the concentration of airborne viruses by replacing polluted air with clean air. Increased ventilation can thus lower the risk of infections.

The body’s natural defenses: The effectiveness of our immune system to defend against airborne virus is affected by temperature and humidity. The mucous membranes in the body act as barriers for viruses. Studies show that their function is affected by humidity. In general, dryer conditions will impair the barrier functions.