Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Aker Carbon Capture (ACC-ME)

Bra spørsmål, klarte ikke å finne leveringskapasitet.

Prøvede å søke på AKSO sine “Just catch” moduler som ble lansert i 2018, men fant bare leveringstid på 15mnd og ikke hvor fort de evt kunne skalere opp produksjonen.
:thinking:

Skal skumme igjennom kapitalmarkedetsdag presentasjonen når jeg kommer hjem :slight_smile:

1 Like

Nå må vel denne oppblåste ballongen være nær ved å sprekke? :balloon:

De sa så for 300% siden og :sunglasses:

bure selvfølgelig kjøpt på Baillie Giffford kjøpte aksjer direkte av AKH

Analytikerstanden er ikke mye til hjelp når de skal veilede allmuen ut i upløyd mark. Men de greier i det minste å spre usikkerhet, og i særdeleshet Fearnley rister godt i treet i dag.
Fearnley Securities nedgraderer Aker Carbon Capture til salg og kursmål 12.
SEB derimot, oppjusterer kursmålet til 35, men Berenberg nedjusterer kursmålet til 27.

Etter å ha suttet på fingeren og stukket den høyt i det vakre høstværet, aner jeg økt oppmerksomhet om karbonfangst på klimatoppmøtet i Glasgow om en ukes tid.
Tatt i betraktning at dersom karbonfangst av en eller annen grunn ikke skulle vise seg velegnet, ryker også tograders målet.
Trenden er vel derimot at flere større aktører, som ExxonMobil, finner teknologien interessant.
I og med at ACC er såpass tidlig og godt posisjonert hever jeg mitt eget kursmål til 38,
Da er det bare å tørke av fingeren. Ferdig.

2 Likes

Meldingen i dag, gjelder den en direkte konkurrent?

Største 1timers nedsalget siden januar.
Ble dumpet 4,9m aksjer a’ 150m nok på 3 timer.

1 Like

Nei, Carbfix er et prosjekt hvor CO2 lagres under grunnen på Island. CO2 skal fanges andre steder.
Mer en konkurrent til Northern Lights egentlig.

1 Like

Tenker du på meldingen til capsol og carbn?

ja, spesifikt Rio Tinto

Litt sprsielt når det på 2 dager kommer kursmål fra 12kr til 50kr

1 Like

Fin inntektsvekst det

Aksjen har brutt 50 dagers glidende snitt, og butter nå i både 100 og 200 dagers på en gang. Skal bli spennende om den bryter skikkelig igjennom :grinning:
Det er vel egentlig blitt en mere interessant aksje enn hva jeg hadde trodd på fra starten av!
Går den igjennom 200 dagers snitt så blir det hyggelig å sitte på…

1 Like

BGO har i dag kjøpt seg over 10% grensen for flagging… burde ikke det gi et godt støttenivå?

Med de nye "Skyhøye kvotepriser… " og høyere omsetning, så skal det bli moro å følge ACC fremover.
Selv om oljebransjen har fått en renessanse i det siste, så er ikke målsetting om en “grønnere verden” pakket bort. Ingen tvil om at særlig Europa vil støtte opp rundt dette

Nå går det veien…
Kanskje 24.85 er et lite motstansnivå, før “det grønne skifte” løfter den vidre oppover til gamle høyder, og forbi…
Større salg, og på “skyhøye kvotepriser”, som ble nevnt i media, med flere store aktører fremover i aksjen fremover ville bli bra…

Er du med, @Metallian ?
Ser ut til at toget går nå…

Får da ikke håpe det for jeg er midlertidig ute i forbindelse med at jeg flytter alt til Zero konto

Solgte alt igår til 22kr og har tenkt å kjøpe igjen før helga når pengene er på rett plass.

Ok, var litt uheldig med dag å selge på…
Håper du kommer deg inn igjen på en ok kurs, og savner egentlig litt mere “liv” på denne tråden…, det må vi prøve å få gjort noe med :wink:

1 Like