Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Aker Horizons

Tenker det samme, hva skulle den isåfall vært basert på? I forhold til prising av aksjen tror jeg det finnes andre som er mer åpenbare short kandidater.

Kan ikke se at denne er blitt delt her idag. De planla 1.5MRD NOK men fikk 2.5MRD :slight_smile:

AKH: PLASSERT GRØNN OBL. PÅ 2,5 MRD, NIBOR +3,25%-PNG

Oslo (TDN Direkt): Aker Horizons har plassert et nytt grønt obligasjonslån på 2,5 milliarder kroner med løpetid til august 2025.

Det fremgår av melding onsdag.

Obligasjonen har en kupong på 3-måneders Nibor pluss 3,25 prosentpoeng med kvartalsvis rentebetaling. Provenyet vil bli brukt mot kvalifiserte grønne prosjekter i tråd med “Green Financing Framework”, opplyses det.

• Vi er glade og takknemlige for den sterke interessen etter vår første grønne obligasjonsutstedelse, noe som har gitt oss muligheten til å øke det opprinnelige målet på 1,5 til 2,5 milliarder kroner, sier konsernsjef Kristian Røkke i Aker Horizons.

DNB Markets og Nordea fungerte som koordinatorer og rådgivere, mens Pareto SEB og Swedbank var bokbyggere.

Lars Henrik Bjerke Lars.Henrik.Bjerke@tdndirekt.com Infront TDN Direkt

1 Like

Merkelig overskrift når emisjonen ble overtegnet 4 ganger. Får det til å virke som det var liten interesse.

får meg til å mimre litt tilbake til 2014 da det var liten interesse i Scatec Solar ved børsnoteringen :wink:

Kursen ser ut til å konsolidere lavt 40-tall. Noen som vet når det forventes (kursdrivende - enten opp eller ned) nyheter?

Info om børsnotering av hydrogendelen er vel ventet i løpet av februar

Ser 17 februar er nevnt litt lenger opp i tråden her :slight_smile:

Og det bør vel være utelukkende positivt…? Eventuelt omvendt hvis det ikke skjer?

Det skjer, problemet er at alle vet det skjer :slight_smile: Så hvor mye er bakt inn i prisen?

1 Like

Måtte lette meg litt. Kommer et par kvartalsfremleggelser neste uke som vil gi bedre avkastning på kort sikt. Er vel ikke utenkelig at denne faller mot 40 nå.

Eier ikke AKH @h3nk1 , men eier ACC og AOW som har rapport neste torsdag.
Det burde kunne være kursdrivende på opp/nedsiden.

1 Like

Rotet meg inn her med en liten post på 49 på dag 1. Lurer på om det blir en diamant. Skulle ikke denne bare gå rett til 207 og deretter ta over for hele petroliumssektoren?..

2 Likes

Det skjer på dag 20, dag 1 er for tidlig…

Tror fortsatt det er noen som må tømme seg litt etter emisjonen, stort salgspress så fort det snuses på oppgang. Tipper vi ser en kursøkning innen februar er omme når Akh blir mer omtalt utenfor Norge, og planene for videre utvidelse av selskapsporteføljen presenteres.

Stor tro på denne ila 2021.

Jeg kjøpte på slutten på dag 1 til 43.77 men så var jeg usikker om dette var bunnen, så solgte igjen på 44.2. Men dette er jo ett langsiktig prosjekt og tror den er bra og ha. Så i nå syntes jeg den har kommet til ett fornuftig volum og kanskje funnet ett platou. Jeg la inn kjøp på 33.05 i går og fikk de. Generelt røkke sine aow og acc hadde en liten nedgang 2-7 dager etter og da gjorde jeg fantastiske innganger forrige gang. I håp om at de som skal selge nå er ute, og de andre som ønsker fortsatt handler. (Dette er jo som ett fond i grønne aksjer)

43.05 regner jeg med du mente. virker som den holder ett stabilt løp på 43 tallet. det kommer jo nyheter ang hydrogen i februar engang, regner med det driver kursen da det skal inn under horizon parasollen

Er det greenstat som blir hydrogen nyheten? Er ikke den litt skuffende ?

Å ser AKH ikke henger helt med når børsnoterte verdier endres.

Men de ble vel notert med en høyere verdi enn underliggende?

1 Like

AOW og ACC brukte pluss-minus 1 uke på å kjøle seg ned etter notering, før de gikk rett til værs. Kan man se noe tilsvarende i AKH?