Synes det er veldig vanskelig å vurdere. Har blitt litt mindre «automatisk» 100+ prosent på Aker aksjene og ESG for øvrig (noe som er sunt), så avventer momentum og volum etter emi-tyngdekraften er mer avklart.
Mange ESG investorer har nok brent seg kraftig de siste dagene, husk at enkelt aksjer har korrigert 30-40%, dette setter spor.
Det kan virke som det er en viss korelasjon mellom mcap ved børsnotering og hvor mye den går. IPOer med lav mcap tenderer mot å gå litt bedre ved notering enn selskap med eks 20 milliarder mcap som AH. I teorien bør jo ikke dette være tilfelle selvfølgelig.
Aker Horizons er vel litt anderledes og. Det er jo i Teorien ett fond som eier flere andre selskaper som er avhenig av at de går bra for og øke verdien. Spenningen ligger jo i det som kommer i fremtiden her. Grunne til jeg liker de er at de kommer til og være med på emisjoner og komme inn billig i nye selskaper og kjøpe opp. Dette er en mulighet vi små investorer ikke har. (Men helt enig at Mcap er en viktig faktor) så nå er jeg inne for long. Tror inngang på 40-44 er bra. Forundrett om den faller mye under dette ettersom det var enorm overtegning ved 35kr.
Kanskje det mest spennende for min del er de verdiene som ikke er børsnotert. Tror eksempelvis hydrogendelen kan bli meget spennende med Aker sin tyngde bak. At porteføljen til Akh representerer noen av de mest spennende selskapene på oslo børs tror jeg mange er enig om.
Acc får seg nok en boost idag etter børsmeldingen der. Kanskje det vil smitte litt over på Akh👍
Ble litt dumping helt på slutten idag også gitt. Skal vel ned litt igjen imorra kanskje. Tydelig at det var mange som kun kjøpte denne for rask gevinst.
Her er det rask profitt det handler om nå i starten
Ifølge en bruker på xi er det short i Akh. Noen som har oversikt over hvem og hvor mye?
Så det, men hvor oppdatert er den?
Oppdateres hver dag den Alle posisjoner under 0,5 vises ikke.
Er det senket til 0,1% nå?
jupp
Men det er vel bare grensen for når de må innrapportere til myndighetene. Hva vi kan se er vel fortsatt 0.5% eller har jeg misforstått?
Bare rykter da isåfall om ikke shorten er satt opp idag.
Kan være satt opp i dag, men kan også være bare rykter. Er så mye som skrives over alt at man må nesten ta ting med en klype salt
En short på 50 ok, en short på 43 ? er farlig mtp hydrogen nyhet 17 feb
sikkert bare noen nye investorer som håper på GME tendenser.