Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Aker Horizons

Men Biden glemmer helt at fornybart i noen år til må utvikles og høstes i tandem med gode gamle gass og olje. Uavhengig, krig og konflikt med henblikk på Ukraina er tragisk og noe verden helst burde vært uten. Det positive med konflikten er likevel stadfesting ig synliggjøring av energisikkerhet. Dette vil nok gi fornybart og mye av Akers industri ytterligere momentum.

1 Like

En missis…jeg mener Ekofisk…

To Ekofisk…

Ser vi en tredje.?

1 Like

Kva tenker folket her inne om AKH no når vind og hydrogen kjem tilbake i sjappa?

Ser ut til at marknaden vurderer transaksjonen til å vera god, basert på stigninga i dag.

Ikke mye som ikke går opp i dag. Men hvis man tror det grønne skifte vil fortsette i verden til tross for krigen som er akkurat nå så tenker jeg Aker kommer til å bli en stor og viktig spiller i årene som kommer. Synes det er bra og få inn AOW og ACH i AKH
Kommer til å kjøpe ACC igjen også i nærmeste fremtid.

Enig med dine refleksjoner. Røkke har jo vist god teft for forretningsutvikling før og Aker har eit godt rennommé ute i verda. Trur sammenslåinga er god. Kan jo fort bli store offshore vindparkar der produksjon og lagring av hydrogen på havbotn blir ein betre løysing enn kabel. No kan Aker-systemet tilby ein total-enterprise på slike prosjekter som ikkje så mange andre aktørar kan matche.

1 Like

Enig! Gleder meg realisering av prosjekter. Effekten av det skal ikke undervurderes med tanke på videre fokus og prioriteringer i Aker systemet.

01.08.2022 08:21:39
BØRS: PARETO TAR INN 5 AKSJER I AUGUST-PORTEFØLJE, 6 GÅR UT

Oslo (Infront TDN Direkt): Pareto Securities tar inn Aker Horizons, Borregaard, DNO, Sparebanken Vest og Wallenius Wilhelmsen i meglerhusets modellportefølje for august, mens Cadeler, Sparebank 1 SMN, Norske Skog, Orkla, Telenor og Vår Energi går ut.

Det fremkommer av en oppdatering fra meglerhuset mandag.

Aker BP, Austevoll, Hafnia og Subsea 7 beholdes i porteføljen.

Noen som har en formening om hva dagens oppgang skyldes?

De kom seg endelig inn med havvind i Skottland pluss den har gått ned altfor mye i det siste

1 Like

Hvem er først ut til å starte opp med denne virksomheten…? :thinking:

Min tankesett om Aker Horizons:

Å prise Aker Horizons idag,er simpelten stein umulig,-det hele berår seg på en enorm fremtidig kapitalflyt som ikke bare vil generere et enormt etterspørselsbilde,men også tiltrekke tunge investorer i form av alt fra “Joint Venture” ,til Investeringsfond med potensiellle Internasjonale statlige involvering i storklasse for å faktisk komme i mål med disse år “2030/-40 & 50” målene sine med å holde gjennomsnittstemperaturene under 1,5 *C,frem til da er Aker Horizons “bare” en gjennomhullet sveitserost holdt oppe av Mainstream(og gjerne en liten prosent Aker`s Carbon Capture)

Jeg kan se en mulighet fra dagens aksjenivåer(bare med et lett øyemål,uten matematisk underliggende tilføylighet :sweat_smile:) at frem mot 2030,så kan dagens nivåer bli et lukrativt kjøp for neste generasjons barnebarn.

image
image
image

3 Likes

“ESG” is broken…🫢

1 Like

https://newsweb.oslobors.no/message/577779

1 Like

https://newsweb.oslobors.no/message/577994

Inflasjonen tærer på kostnadene…

https://twitter.com/Kjusern1/status/1653631735396028416

1 Like

Hallooo!
Er det noen hjemme her??

Merkelig stille i denne tråden da… :confused:

Er det “lov” til å tro at vi akkurat har brutt den nedadgående trend, for å begynne en mere positiv trend?
Aksjen er vel rimelig oversolgt…
Nedskrivninger i Mainstreem er unnagjort (for denne gang?)
Ledelsen i selskapet ser ut til å ta mere tak i Mainstreem problemet.
Fornybart kommer nok i vinden igjen ved en ny sektor rotasjon. Det vil vel bli et sterkere satsingsområde fra regjeringen i de fleste vestlige land i nærmere fremtid enn mange tror.
De første store pengene for å få igang bransjen er investert, aksjekursen har sunket mye, og vi nærmer oss forhåpentligvis at dette vil bli en lønnsom forretning på sikt.

Jeg tror det er en gunstig inngang på disse nivåene.

2 Likes

Jeg satser heller alt på Aker Carbon Capture

Jeg har begge…

ACC er i en god trend. Tror det kommer flere positive meldinger også