Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Aker Horizons

Det mistenker jeg er fordi kostnaden for tilrettelegger øker med antall aksjonærer som får tildeling. Spesielt hvis de må opprette nytt kundeforhold og utføre den nødvendige bakgrunnssjekken for å tilfredsstille hvitvaskingslovverket m.m. Mye mindre papirarbeid med å gi de 10 største 10 mill ekstra hver i tildeling enn å sjekke 100 nye kunder med en million hver.

1 Like

Neida :slight_smile:

Men på “Minimum order” lenger opp på term sheet’et står det at minsteordre er 100 000 euro. Det er jo alltid slik på emisjonene ifm notering på Merkur/Euronext Growth.

men dette var vel ikke ipo med kun mifid pro? jeg har også fått 100% av tegnign gjennom DNB flere ganger

Minsteordre er hva du kan få hvis det er liten interesse. Ved høy interesse blir det avkorting, og fordeling. Man må likevel tegne for minimum minsteordre.

1 Like

Ganske usosial tildeling, lett å bli rikere når man har penger fra før i disse dager🤣

Det er dyrt å være fattig :slight_smile:

2 Likes

Kjøp Aker. Gjennom Aker Capital eier Aker 80-82% av Aker Horizons :blush:

1 Like

Blir spennende å se hvordan brikkene faller på plass neste uke, hvor mye som er priset inn osv. Aker asa blir ca 33% eksponet mot Horizons, så Horizons opp 3% = 1 Aker %.

Hvor mye stiger Horizons når Aow/acc stiger.

Skal Horizons også ha “Røkke rabatt”? Ell ska den ha SAGA pure premium. For en kabal :sweat_smile::grin:

Har gått ut av alt annet enn selve Aker, det svinger alt for mye for min del :slight_smile:

1 Like

Har gjort det motsatte da Aker var stabil på 725 mens alt annet falt. Overførte mesteparten til Aker bp, men kommer tilbake etter jeg ser hvordan det arter seg :blush:

Jeg vet ikke hva som er smart eller ikke, men jojo aksjer som svinger 20% på en dag er ikke noe for meg. Da føler jeg Aker er mer stabil, burde tatt ett lodd i Aker BP også :slight_smile:

1 Like

Så AKER eier både Horizons, AOW og ACC?

Ja, de eier rett over 50% i aow/ACC og ca 80% av Horizons :slight_smile:

3 Likes

Det ble feil, Aker Horizons eier rett over 50% i aow og acc, mens Aker eier ca 80 av Horizons :slight_smile:

1 Like

Omsettes for 42-45 i gråmarked, «if issued» som betyr med forbehold at den som selger får alsjene 1 feb

1 Like

Har du tenkt deg inn i denne? Tror den kan gå en del på hype men kanskje lurt å se an hvor den stabiliserer seg? Fikk ikke med meg debuten til AOW og ACC men ser jo de har gått en del :sweat_smile:

Har begynt å ta litt Aker for å være eksponert

40-41 i gråmarkedet nå, if issued