Ville opprettet konto hos Pareto Securities og brukt Nordnet til KUN IPS/EPK
Håper og tror på mulighet med inngang rundt 35… forte seg langsomt taktikk så får vi se børsklimaet kommende uke…
Med mindre børsen krakker på mandag ser du ikke 30-tallet. Jeg er fornøyd om jeg får på 40 tallet, men tror kanskje det kan være å håpe for mye også😬
Høres ut som et klassisk KJØP NÅ FØR DET ER FOR SENT.
Stoler mer på infoen jeg fikk.
Det blir jo ekstremt spennende, men rekke er jo veldig flink til og få ting billig på emisjoner og så kjøper han alt selv. Se på AOW og ACC. Emisjonskurser var 1.6kr og 1.9kr. Så jeg tror 35kr var en rekke kurs som nesten ingen fikk.
Annen artikkel er jo hvordan kan ta av:
Meglerhuset trekker ifølge TDN frem nyheten om at Aker Horizons skal børsnoteres i nær fremtid, og skriver at dette selskapets alene, basert på lignende selskaper innen fornybarsektoren, kan ha en verdi nær 207 kroner pr. aksje.
Tuller ikke når jeg sier at Aker Horizon fort kan bli Norges største selskap innen 10-15 år. Selskapet har nå en fot innen alle esg segmentene og er rigget for enorm vekst. Blir utrolig spennende å følge denne fremover👍
er det noen som vet om den kan handles med ASK konto på nordnet osv eller går ikke det mpt euronext ?
Emi på Aow og acc var enda lavere, 1,4x og 1,7x
Zero eller AF konto
ASK kan ikke handle på Euronext Growth ( gamle merkur).
Støttes.
Hva er strategien deres for å komme inn i selskapet? Tenker at vi er såpass små i den store dammen der at vi ikke ødelegger for hverandre med å synse litt om hva som vil gi den billigste inngangen…
Selv tenker jeg at det blir rally fra start i morgen, og under normale omstendigheter ville jeg trodd det avtok etter 1-2 timer, men her er jeg redd interessen er så stor at den blir liggende i stabil etterspørsel gjennom hele dagen. Jeg tenker derfor enten å gå inn så tidlig som mulig eller vente til senere i uken for å håpe på en dipp. Det siste oppleves for risikofyllt akkurat nå…
Jeg tenker i lingnende baner som deg - at interessen vil være høy gjennom hele dagen.
Etterspørselen er høy, samt at det er «få,» aksjer tilgjengelig for oss vanlige. Aker sitter på rundt 80% med lock-up. Ledelsen fikk sin andel med lock-up. De 20 øverste i emisjonen fikk 70%. Dette er store fond som ikke flipper aksjen videre for en rask gevinst.
Uansett min strategi vil derfor være å komme meg inn så tidlig som mulig.
Jeg vil prøve og ha litt is i magen og tolmodighet å fiske på bunnen av 40 tallet å håpe på litt hell, helst som evil sier over her på 40-41kr og se
Kjøp Aker ASA.
Enig, er dit mine penger gikk.
Ja, morgendagen vil vise om det var lurt å kjøpe seg inn på 43 grått.
Når jeg ser en del av de andre grønne noteringene var tanken min at jeg kjøper på rimelig trygt nivå, med relativt begrenset nedside. Da trenger jeg heller ikke å ta stilling til spillet som vil pågå i morgen.
Nå skal det sies at det nok var et spill som foregikk grått også, men jeg tror det vil svinge mer i morgen.
Hvem kan evt få til å presse prisen ned i morgen, og hvordan vil det gjøres. Robotkrig?
Blir full krig om aksjene imorgen det er helt sikkert. Får jeg de for under 50-lappen skal jeg le hele veien til banken. Tok noen lodd i Aker også i tilfelle alt går skjeis, og den havner på 70kr fra start…
All inn i Aker her og. 75% av porteføljen på fredag. . Aker sin verdier er 50mrd, Aker horizon prises til 20mrd (Aker sin eiendel 80%) i teorien så er ca 40% av Aker Aker horisont. )
Stiger de 10% stiger Aker 4%. Da får en i hvertfall ta del i åpningen.
Så var det om teori stemmer med praksis