Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Aker Offshore Wind Holding (AOW)

Energibehovet i verden vokser ekstremt raskt. Vi kommer til å trenge olje, gass og kull i Afrika, India, Kina, USA osv.osv. uavhengig av om EU blir klimanøytrale. Men det gir også flere muligheter for alle de fornybare løsningene og atomkraft. Om det kuttes i olje-prosjekter nå vil det gi høyere oljepris i framtiden, og etterhvert når feltene som er operative begynner å gå tomme vil prisen stige eksponensielt. Som har blitt sagt mange ganger før vil den siste dråpen olje bli så dyr at ingen kan kjøpe den, men det er langt fram til det. I vår levetid er største risiko for lavt tilbud at vi ikke har bygd ut nok til å møte etterspørselen. Det vil igjen gi incentiv til nye prosjekter og sånn går dansen. Blir nok landene som er mindre opptatt av klima som får gevinsten av høyere oljepris hvis vi ikke bygger ut da.

For noen dager vi har hatt i denne, har fortsatt ikke solgt en eneste aksje. Har heller ingen planer om det :slight_smile:

jøss,dette var da veldig runde tall,-som om “noen” eller “noe” muligens har splittet opp en investering på 100 millioner idag :thinking:

1 Like

Er nok mange som går inn 50/50 :slight_smile: Når vi får kvartalsrapporter i november tror jeg det var, vil nok en favoriseres mer enn den andre.

stort volum etter energi konferansen + mye media oppslag siste uken og EU møte, kursen skal vel pumpes opp før vekstemisjon :slight_smile:

Ønsker avklaring rundt det med emisjoner. Slik jeg forsto det skulle finansiering styres av Aker Horizons, men om det vil si at de stiller med kapital eller om kapitalen må komme fra emisjoner i AOW er jeg usikker på. Har noen en formening om det? Tenker det virker rart å ha tilbakekjøp av aksjer for 150 millioner og emisjon for å hente kapital samtidig? Eller kan de delta i sin egen emisjon?

Her er statistikken fra oslo børs på handelsdagene hittil:

image

Blandet litt, var ACC som nevnte emi/lån.

Stemmer :slight_smile: Aow har ikke nevnt det enda :slight_smile:

Haha, herlig aksje. Allerede gått glipp av 60 øre på salget :stuck_out_tongue: :rocket:

Det kan snu like fort, sitter fortsatt med mine så får man se hva fremtiden bringer :slight_smile:

1 Like

Ble å sikre seg i dag. Så får en se på mandag om det var lurt :thinking:
Men en meget bra uke har det vært :smiley:

1 Like

Mange kortsiktige her :slight_smile:

Hva tenker folk vidre innefor aow?

Jeg tenker at man må gjøre sin egen besluttning, med den infoen man har tilgjengelig. Det er mye bra lesestoff i tråden her, men noen av de langsiktige i denne tråden ser jeg jo selger relativt raskt…

1 Like

Etter en slik oppgang er det naturlig med en korreksjon og noen selger. Min erfaring er at det er veldig vanskelig og time. Fra alt som har skjedd i det siste tror jeg mange har lyst og kjøpe denne men venter litt PGR prisen har steget fort. Så jeg tror aktiviteten vil holde seg og kanskje får vi ett platou til eventuelt en nyhet. Men da må volumene ned og interessen falle før kursen faller.

1 Like

Gikk inn alt for tidlig i nedgangen sist på 3,77 og satt ned til 2,5 og opp igjen. Vil ikke bli med på en sånn nedtur igjen. Den reelle prisingen av selskapet er litt oppe i luften nå, så jeg vet ikke hvor sterk den er når noen først tar profitt. Den var ihvertfall ikke sterk fra 4,9-4,4, men vi får se. Umulig å forutsi bevegelsene i det korte bildet her, så bare håper på en inngang i 2,5-3 området eller kjøp ved tildeling av lisens om markedet er tregt i reprisingen.

2 Likes

Tenker det samme og venter litt på en inngang nede i det området eg også. Så får en vare håpe at man ikkje misser toget og står tomhendt igjen på perrongen… :grimacing:

1 Like

Ser den :slight_smile: Kjøper ikke selv nå, men dupper den ned i intervallet du sikter til så dobler jeg :slight_smile: Blir moro å se hva de klarer å få til av kontrakter og om de kjøper seg opp i andre selskaper.

1 Like

Solgte alt på fredag. Forberedt på at det blir litt slitsomt å stå på sidelinjen og håpe på lavere inngang nå😀