Dette kommer om man vil eller ikke
Havvind kan jeg delvis gå med på, men landbasert er idiotisk
Igjen, det kommer om man vil eller ikke Får bare håpe de som utfører får fred, er ikke de som har godkjent
(innlegg trukket tilbake av forfatter, blir automatisk slettet etter 72 timer, med mindre det blir rapportert)
Blir spennende å se hvilken vei kursen går på mandag. Går den ned til 3,0 området igjen så er det vel bare å doble beholdningen.
“AOW Inbrief” før kommende uke
- onsdag 23.09 er det EOGF i AOW:
https://www.akeroffshorewind.com/globalassets/akeroffshorewind/investors/egm/2020/aker-offshore-wind-holding-as---proposed-resolutions-for-egm-on-23-september-2020.pdf - om sakene 5, 6 og 7 går igjennom på GF-en gis selskapet fullmakt til å erverve aksjer litt under fredagens omsetning for aksjen:
https://investor.dn.no/#!/Aksje/S1372/AOW-ME/AkerOffshoreWindHolding - selv om fullmakten skal være gyldig frem til 30. juni 2022 er det vel nærliggende å tro at erveringen skjer på laveste mulig aksjekurs. Ja, helst før AOW skulle vinne noen kontrakter eller lisenser.
- med andre ord; å ha noen slumper aksjer før onsdag 23. sep vil ikke nødvendigvis være en ulempe
Ser bra ut hittil Blodrød børs og AOW er et av de få selskapene som skiller seg ut positivt.
Oi, det er lavere enn jeg ville forventet. Potensialet jeg ser er rundt 11,5kr/aksje, men da må alt gå på skinner. Men er sikkert en del variabler jeg ikke vet om enda siden jeg er relativt ny til vind-markedet.
7,5kr er jo nesten tatt fra luften, det må mer kjøtt på beina til
Enig,AOW er sterk på knallrød børs!Men kan nok bli flere dager med fallende børs og da skal aksjen videre ned. Venter med inngang enda .
Nå begynner jeg å få høydeskrekk, må jeg ærlig innrømme
Her er et råd jeg leste på Seeking Alpha: Resist taking profits. Many conventional practices for investors destroy long-term wealth. The idea that you can “never go broke taking a profit” tends to cheat investors out of the few chances that they have to own significant wealth creators and outperform markets.
Har ikke solgt, har bare en smule høydeskrekk. Hadde fått den ned om det kom noe som støtter opp denne oppgangen, annet enn ett luftig kursmål
Men om man alltid tar profit for tidlig unngår man alle returer Det rådet der fungerer bare i de få tilfellene hvor det faktisk går til himmelen. Men i de fleste tilfeller ender man med å tape hele oppgangen.
Så du tror AOW er lavere enn dagens kurs om 5 år? Da har du ikke skjønt hva som skal skje med energisystemet vårt de neste tiårene.
En enkel strategi jeg har brukt noen ganger nå i selskaper som plutselig går som ei kule mens man har et langsiktig positivt syn på selskapet: Når kursen har gått 3-4 gangeren ift kjøpspris- selg ut tilsvarende innskuddet, eller kanskje også litt gevinst, og sitt igjen med kun profitten. Da kan kursen leve sitt eget liv lenge uten at man er bekymret for å tape noe. Ved å ikke selge, som jeg ikke gjorde med NANO i 2016, sitter man bare og ergrer seg over pengene man kunne hatt om man hadde solgt på topp