Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Aker Offshore Wind Holding (AOW)

Er det pigg :joy:

Må bare beklage om denne er blitt delt tidligere:

4 Likes

det dukker opp et varsel om den eksakte samme linken er publisert fra før :wink:

1 Like

Tror vi at selskapet faktisk begynner å kjøpe tilbake aksjer i markedet innen kort tid?

Er ikke det egentlig helt absurd?

1 Like

At det er absurd? Utdyp gjerne!
Edit: Med deg i førersetet på skuta!

Jeg ville antatt at selskapet trenger hver krone, og at vi er nærmere en emisjon enn utbyttekapasitet på driften😉

Men er konsensus at fra imorgen av vil det bli tilbakekjøp? For isåfall er det vel ingen grunn til å få høydeskrekk enda?

En emisjon mener jeg bestemt vi ikke trenger å frykte, KIR og Aker er nok ikke der enda, videre hvis man sitter på X antall aksjer til snitt på 2,9 er det fine penger å gå ut på i morgen ved børs slutt for oss fanter for så å vurdere en ny inngang frem mot helgen.

Om noen år er trekkfugl bestanden redusert med 90 % pga vindmølle idiotiet.
Er ikke politikerne istand til å ta dette inn over seg snart, er det ikke rart verden går til helvete.

Ser meget godt ditt utsagn @Ebitor , men med de «grønne» ungdommene som i fremtiden skal styre skuta, å videre har som mål å strupe «mjælkekua» innen 2035, trur jeg nok desverre med deres briller at de driter i om vi blir ei måke eller to fattigere.

Hvis du leser deg opp på grunnen til at de ønsker å kjøpe egne aksjer, så gir det mening :slight_smile:

Det står om det lenger oppe i tråden :slight_smile:

1 Like

Jeg har bare aldri sett et selskap gjøre noe slikt før. De snakker vel om positiv cashflow først i 2025? Spennende uansett :slight_smile:

Det har ikke jeg heller, men synes de begrunner det greit :slight_smile:

6,50,-… Hva skal man si? Ord blir fattige :grinning:. :rocket:

Sitter på henda for å si det lett… :slight_smile:

Er ikke akkurat hverdagsraketter dette :smiley: :moneybag: :moneybag:

Det er helt absurd om selskapet skal kjøpe tilbake aksjer på nåværende tidspunkt. Ingen selskaper i en vekst fase gjør dette, kun Borr Drilling, og vi ser hvordan det har gått. Det er noe selskaper foretar seg om det har for mye kapital, og vil ha en fleksibilitet kontra å betale ut utbytte. Ved utbytte betaler man ut mye kapital på en gang til aksjonærene. Det er kun en formalitet i vedtektene dette med kjøp av egne aksjer, noe så og si alle børsnoterte selskaper har.

1 Like

Den påstanden krever en kilde. Hvor har du fått det fra?

Sikkert fra forumet: nei til vindmøller…

Ikke riktig. De fleste selskaper eier allerede noen av sine egne aksjer og trenger ikke erverve for lønn og bonusprogram. Det er 12 av millionene og vil skje etter all sannsynlighet slik jeg forstår det.

De andre 123M er mer bundet til hva som skjer, og vil nok ikke bli kjøpt opp med mindre de skal selges direkte videre i en avtale.