Godt mulig at bestanden er ned 90% fra noen tiår tilbake, men det skyldes mer det som vindmøllene skal erstatte enn selve vindmøllene.
Vi trenger ikke spekulere om @Ebitor har en god kilde på dette Men regner med at det ikke er tilfellet. Hittil har jeg forholdt meg til tydeligvis andre kilder enn han/henne.
Aker Offshore Wind Holding AS: Minutes From Extraordinary General Meeting
I dag ble det litt høsting. Lå på 108% i pluss på 2 uker. Med så lite nyheter følte jeg jeg måtte selge halvparten og ta en liten timeout.
Kjøp heller subc, ikke lenge før folk oppdager at subc er grønn. I AOW skal det investeres mye penger fremover, emi på emi nødvendid og inntekter først i 2026
Det er kun deler som er grønn, skilles den delen ut så er det muligheter.
Sjekk Kværner og AKSO i dag også Hele gjengen opp i dag:
Forøvrig er AOW på 4. plass for mest omsatte på Oslo Børs totalt i dag. Det er ganske vilt for en Merkur-aksje.
Ser ut som at “alle øyne” er på de grønne nå:
Husk at de er del av “Aker-familien” og kommer til å ha mye av utgiftene sine til Aker Solutions som skal utføre prosjektene deres. Så her går mye av pengene tilbake til Aker, og ikke ut til andre selskaper. Finansieringen ordnes av Aker Horizon, men om det blir emisjon, obligasjoner eller en annen løsning vet vi ikke enda.
Det var derfor jeg solgte. Når en så liten aksje tar så fulstending av uten nyhetr, tror jeg det har gått litt for raskt. Liker selskapet og alt de gjør og setter av salget til og kjøpe tilbakers. Men tror det trengs noe håndfast. (Som regel kommer disse selskapene opp i maks volum og så kommer gevinstsikring) men om det kommer idag, i morgen eller om en uke det er utfordringen. (Hater og selge aksjer egentlig)
Vurderer å selge halvparten. Villeste jeg har vært med på.
Nå er selveste Røkke i styret…nå snakker vi kompetansemuskler!
Sånne salg hater man der og da, men kontoen lider ikke av 100%+ på et par ukers tid Er ikke noe som blir hengende igjen på samme måte som det gjør om man sitter ned igjen. Har gjort det mange mange ganger, og det er veldig kjipt. Klar over at jeg f.eks. solgte tidlig nå, men 0 negative følelser rundt det. Og det er digg. Profitt er profitt, og man går glipp av muligheter hele tiden bare at man ikke vet om dem. Må være en rimelig stor stoploss-post å sette i gang nå når det først går ned. Sist spratt den rett opp igjen og fortsatte, kanskje det skjer igjen. Who knows.
Det er jeg fullstendig klar over. Disse har da ikke blitt kjøpt i det åpne markedet? som det ble insinuert tidligere i tråden eller at de skal kjøpe tilbake mer. Mer sannsynlig med en emi her, i form av de selger disse egne aksjene.
Uansett verdt å huske på hvordan cash vil flyte i disse prosjektene. Aker Solutions får betalt med en gang da de skal gjøre selve arbeidet i prosjektene, mens AOW som del-lisenseier må vente til prosjektene leveres, med mindre de selger lisenser. Så eventuelt utbytte osv. vil komme i Aker Solutions, ikke AOW de neste 5-6 årene.
Solgte AOW i dag med meget god fortjeneste! Inne i AKSO nå.
godt vi har sterke drivere med på laget,-få ned kostnadene og opp med fortjenesten!
AOW kommer til å bli det det nye AKER BP.
hvorfor detter den så jævlig !!! folk som sikkrer gevinst
Ja,skulle bare mangle etter oppgangen vi har hatt
Måtte sikre litt idag på 170% gevinst på under en måned.
Freeroller resten😎