Treffer dette AOW?
Ikke hva jeg kan se
Da forstår jeg ikke hvorfor det postes her heller. Generelle nyheter om havvind kommer hele tiden, overalt
Er ikke uenig, men det er jo så lite som skjer i aow at skal det kun handle om de så blir det ikke mange poster her.
Tror det da bare er å vente på nyhetsstrømmen som forhåpentligvis kommer😀
Om AOW er relevant for norsk sokkel så vil jeg tro at AOW også er relevant for havområdene rundt stedene nevnt i artikkelen til Finansavisen, les: havdybde rundt Galicia, Andalucía og Kanariøyene vs havdybde på norsk sokkel.
Kilde I: Shaded Relief of World Topography and Bathymetry : mapmakerdavid (reddit.com)
Kilde II: Data products - EMODnet Bathymetry (emodnet-bathymetry.eu)
Her snudde virkelig vinden gitt. Burde kanskje kunne forutsett dette egentlig men. Et nyetablert selskap som sonderer og prøver å finne ut hvordan de etterhvert skal kunne klare å tjene penger de også, da blir det rikelig med korreksjonsmuligheter etter en 4-5 dobling
Oi, dette gikk unna. Er jo straks tilbake til der jeg solgte største delen av mine aksjer.
Det er ikke meningen å baisse, men han Røkke er flink å melke investorer! Det er kjent i storinvestor miljø også. Han slitt med sin Horizons lenge før plutselig med grønnebølgen klarte å få inn investorer! Fakta er at AOW har ikke festet en eneste skrue enda og prises så høyt! Bare luftslott! En reprising er uungåelig!
Da måtte jeg ta noen lodd her. Dette må da være en over reaksjon for noe. Men har jo gått bra i det siste. Jeg kjøpte på 3.1 og solgte på 6.4 og nå handler jeg igjen for 7.14kr jaja… slik går det jo.
Dette med skruer er det dummeste jeg hører. Det er ikke lavutdannede montører som skaper verdier. Det er de som jobber på kontorene som skaper verdiene. Det forklarer hvorfor Equinor kan selge deler av vindkraftfelt uten en eneste vindmølle for mange milliarder kroner.
Ja, men så har ikke Aow noen konsesjoner heller. Så de kan ikke tjene på akkurat det…
Jeg er positiv til Aow på lang sikt, men er også realistisk når det kommer til prisingen av selskapet.
Det med ‘skrue’ var selvfølgelig en metafor! men fortsatt mener at AOW er altfor høyt (foreløpig) med en god fremtid
Er det noen som har tilgang til denne E24 artikkelen? Det virker som det er noen som synes det er ufortjent at havvind-aksjer faller. Kanskje det er AOW det referes til?
Mindre logisk er det at mye av det som skaper frykten for inflasjon faktisk er godt nytt for grønne selskaper. Med Biden-administrasjonen er det ventet at USA følger EUs eksempel med store økonomiske stimuli til det grønne skiftet. I tillegg til at myndighetene på begge sider at Atlanterhavet investerer skattepenger i det grønne skiftet, bidrar reguleringer som gjør klimaskadelige utslipp dyrere til investeringer i grønne virksomheter. Man kan altså mene at de fundamentale forholdene knyttet til grønne investeringer ikke er endret. Det er styrket.
Det vil i seg selv ikke forhindre at grønne aksjer kan falle ytterligere. Det kan de fordi det er udiskutabelt at mange grønne aksjer er svært høyt priset. Men det anskueliggjør forskjellen på den «grønne boblen» og «dot.com-boblen». Det var ikke på langt nær de samme stimuliene bak «dot.com-bølgen» som det er bak grønne selskaper.
Han som har kommentert, har ett godt poeng
Har skrevt noen tanker på FA forum. Gjerne kom med tilbakemeldinger. Bare noe som ble rablet ned i forbifarten.
Takk for innlegget. Det var matnyttig!
Står ingenting om forventet kostnader for lisensene, dette innebærer vel en del gjeld også og da blir vel tallene dine noe helt annet?