Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Aker Solutions (AKSO)

:sleeping: :yawning_face: :flushed: “MANDAG!?”… :worried: “nei…”

:laughing:

Gikk ut av Akso og inn i Kværner basert på det jeg sa over.

1 Like

tror det ligger noe i det Bart`n sier i denne videoen :thinking:

Uten å få utbytte?

1 Like

Ja, ønsket mitt var 5% fortjeneste totalt fra dette. Fikk 6% førtidig, så da er jeg fornøyd.
Setter meg nå over fra å ta risiko over helgen til å få kjøpe inngang i “En aksje i Kværner
skal likevel alltid gi rett til minst 0,7629 aksjer og maksimalt 1,1404 aksjer i
Aker Solutions” til halv pris. Etter utbyttet fredag er disse to omtrent likestilte i verdi, så forventer at Kværner går mye opp mandag og Aker Solutions mye ned.

Gidder ikke å indirekte betale mer enn emisjonsdeltakerne hvis kursen faller under 16,7kr før jeg hadde solgt. Hittil var det riktig valg å selge på 6% opp i dag, men vi får se om det blir riktig over helgen. For de som kjøper nå er cut off rundt 16,1 mandag. Om den er over det en gang i framtiden etter helgen får man rabatt i forhold til emisjonsdeltakerne på aksjene i de nye selskapene. :slight_smile: Det er jeg usikker på om vil bli tilfellet, og derfor tar jeg safe bettet over det usikre.

Tror jeg angrer på det når vind-selskapet tar av, men det er en time-value greie her også. Og tror det er muligheter for ok inngang etter notering. Om ikke er det bare meg selv jeg kan skylde på. :slight_smile:

Smart Bra risk / reward!

Tror emi aksjene stiger rask fra en verdi av 3.2 kr til 5kr totalt, blir jo ikke mye til salgs når Aker tar mesteparten :sweat_smile:

Men har en følelse du gjør det rette, så sitter med cash klar til å øke etterpå også :slight_smile:

1 Like

Vi får se ja, regnestykker blir ikke alltid sånn i virkeligheten i dagens marked uansett. Så kan fort ende med at jeg tok det kjedelige og dårlige loddet her, uten å kunne forklare hvorfor selv.

Hvis man vil lese om absorbsjonen av Kværner og hvorfor jeg ser Kværner aksje = Akso aksje så står det her(Endelig avklaring kommer av snittkurs 30 dager f.o.m. tirsdag/onsdag neste uke og endelig avgjørelse 25. september): https://newsweb.oslobors.no/message/510021

Tenker det blir rask oppgang ja, og over 5 sikkert også. Men om det skjer fra sekundet de noteres tror jeg ikke. Så tenker jeg kan kjøpe da om prisen er ok, hvis ikke kan jeg vente og håpe emisjons-deltakerne var kortsiktige :slight_smile:

Skjønner, personlig så er det emisjonsaksjene som frister meg. Kværner og Akso, ikke så veldig stor plan om å eie de i så mange mnd/år :slight_smile:

Aker Solutions ASA: Aker Carbon Capture AS and Aker Offshore Wind Holding AS - Private Placements Successfully Placed

OSLO BØRS - Regarding the dividend-in-kind to be paid by Aker Solutions ASA

Aker Solutions ASA: Minutes From Extraordinary General Meeting

“… Når de får skilt ut selskapene med høye investeringsbehov, vil resten av Aker Solutions få veldig moderate investeringsbehov og får høy fri kontantstrøm og utbyttekapasitet, sier xxxx.”

hm… :thinking:

Burde være kjent info det :smiley:

får håpe den negative bunnlinjen snur til pluss i tiden fremover,det hadde vært sårt trengt!

Kjell Inge Røkke burde blitt slått til ridder eller noe for den innsatsen han gjør og får til i næringslivet!

Noen her på forumet som er inne i AKSO? Kan bli spennede med grønne bonusaksjer.
Siste frist er som kjent idag:

3 Likes

ser på vindprosjektet som mest lovende,og kikker på et svensk vind selskap “Eolus” på hvordan regnskapstallene kan kunne se ut…

“…Det er utstedt drøyt 294 millioner aksjer i Aker Carbon Capture, og rundt 340 millioner aksjer i Aker Offshore Wind.”

jaja,de skal jammen få jobbe hardt for å få til attraktiv EPS hos selskapene… :sweat_smile:

https://finansavisen.no/nyheter/bors/2020/08/14/7555804/aker-emisjoner-utfort

De er grønn og Røkke i ryggen, trenger de noe mer? Det finnes mye annet det ute med friskt verdsetting, som i mine øyne er rene luftslott :slight_smile:

Hadde forventet en oppgang på slutten i dag, rart med nyhetssaken osv. at det endte med nedgang siste dag før utbyttet.