Europa…“market performanse” idag
Vent til mandag, da får du se en stygg nedgang om ikke annet
håper vi får en irrasjonell dag på mandag…jeg vil ut
på hvilket grunlag ? denne akjen har jo vist muskler;-) og sånn som dette markedet er så hadde d ikke forundret meg om den steig på mandag i stede;-)
Ex utbytte, den burde falle iallefall 3.2kr
vill vel gjelde kverner å?
Leser du aldri noe om aksjene du kjøper? synes du spør slik om det meste jeg…
Ex utbytte, de gikk opp 9 kroner på melding om utbytte…
Tror det blir enda verre, 5-6kr er jeg fornøyd Har ikke planer om å kjøpe, håper bare ikke fallet blir større enn som så…
som sakt er jeg ny i gamet, og spydigheter kan du holde for deg selv.
Det var ikke en spydighet, ta det heller som et råd om å sette seg inn i hva man kjøper.
En må huske på at alle,inkludert deg begyndte et sted,så vi svarer om noen spør,det er derfor vi alle er samlet her,-ingen er erfaren nok til å kunne svare på alle spørsmål,ikke engang du…eller jeg
Sammen er vi dynamitt
Ja, men å sette seg litt inn er aldri dumt. Ikke om man er ny heller
hehe…pleier av og til å stille et åpenbart spørsmål utav en meldning på forum,for så å lese kommentarene etterpå
ikke alltid jeg gidder å lese alle linjene selv
ja, her kan man lese mine meldinger over og være relativt oppdatert på det spesifikke ang. emisjonen og absorbsjonen av Kværner. Kort sagt: Kværner og AKSO aksjene skal slås sammen, det blir helt sikkert fastsatt på generalforsamling 25. september. Fordelingen av antall aksjer man får i AKSO for hver Kværner aksjer avhenger av snittet fra tirsdag +30 dager(Ikke bare handelsdager). Det blir minimum 0,73*antall Kværner aksjer man har = antall Akso aksjer man får. Så Akso aksjene bør ikke være mer enn 1/0,73 så høy kurs som kværner aksjene. Nå er de 18,75/10,3. Så det er en god vei igjen til de er innenfor kursområdet de vil bli absorbert på. Om en går mye ned blir den andre mindre verdt og motsatt. Så det er ikke gitt at man bør kjøpe mandag, men man kjøper ihvertfall den billigste av de to om man handler Kværner utenfor 1/0,73 kursforholdet.
gikk short akso på fredag så får vi se hvor langt ned vi skal til uken. Burde bli et betydelig fall sånn jeg ser det med tanke på utskillelsen av selskapene.
Så du tenker at shorten ikke skal bli tilsvarende short i de utskilte selskapene?
Mulig du blir skuffet.
Voldberg og Blystad kvitter seg med Aker Solutions-aksjer
Aker Solutions ASA: Ex Dividend
Kværner traden ble bra den @Martins fortsett med slike utsagn med bra risk/reward
Så får vi andre vente i spenning på utbytte aksjene, burde kunne bli 50% opp første dag for å forsvare fallet i AKSO. De fleste er vel enige at emi kursen ble satt alt for lavt + 2 startups med 50% av verdien i cash burde bli priset høyere.
Ja, gikk tilfeldigvis som forventet 5% fortjeneste. Gikk ut på 10,5. Tenker at akso og kværner vil følge hverandre framover med ca. 30% høyere kurs på Akso enn Kværner. Hvis man skal bli inne ville jeg fulgt med på det og bytte plass når forskjellen blir større, og gå tilbake i akso når forskjellen blir mindre igjen. Viktigste dato for dette blir 25. september. Og de begynner å regne snittet for absorbsjonen fra i morgen av eller onsdag. Sikkert mange som hoppet fra akso til Kværner i dag. Om Akso hadde holdt seg høyere ville Kværner også gått mer opp.
Vanskelig å si hvor kursene skal videre da. Tror markedet egentlig forventer vekst, og at de vil stige videre utover september, men vi får se. Nå må ting roe seg først.