ble ikke skuffet jeg, skjedde akkurat det jeg forventet. ble du?
javel,der gikk det noen høvdinger i minus idag etter jeg solgte meg ut,-investere litt sist uke…men men,bedre sent enn alldri
satser på at dette var verdt det
Blir sittende med mine, har ikke noe hastverk
tok i bruk utav rammelånet mitt
crazy is,crazy does
Hehe… Jaja, lån er billig nå
gjeldsfri 2023 here we go! (Round 3?)
Blir vel større fall i denne når Nordnet kundene får tilgang
derfor har jeg ikke gitt slipp på DnB helt enda
Bruker nordea selv, så får handlet som jeg vil
Kan personlig ikke være sur på Nordnet, hadde sikkert gått inn på 13.40 noe
Nei, det er ikke noe å gjøre med. Men ser konspirasjonsteoriene lever fritt og en del skal prøve å kreve tilbake “tapet”…
Kan man ikke bare ringe inn og få handelen gjennomført selv om løsningen på nett er nede?
Jo, men det er bedre å lage sine egne teorier og spamme svada på forum
De får faktisk ikke gjort det ifølge E24. Rart, skal vi lage noen konspirasjonsteorier?
Type: husene som har rigget, slik at storaksjonærene kan komme seg ut?
slengte meg på kalkulatoren…og med den neturen markedet svarte med idag,så kom jeg frem til en verdesettelse pr. aksje på 5,88 (cirka) ,eller justert etter siste emisjon(differansen),så blir det 6,68,- pr aksje for Aker Carbon Capture,og 5,08,- pr aksje for Aker Offshore Wind.
(obs!Forbehold om feil/Disklaimer,dette er bare for å se hvor mye feil en kan ta… )
Ja, tror det er litt i det at man får minimum 0,73*Akso = Kværner ish om en måneds tid, så forskjellen mellom disse i dag får mange til å selge akso og kjøpe kværner pga. den implisitte rabatten mellom de to. Når Akso nå er nede på 12,9 er ikke lenger den rabatten der, så da blir den nok sterk så lenge Kværner holder seg også. Tipper de fleste ikke følger med på den sammenhengen, så sikkert penger å hente for oss som gjør det her, men antallet aksjer i akso vil øke med antallet aksjer i Kværner om 1 måneds tid. Det er noen små (veldig store :P) detaljer her også da. F.eks. at profesjonelle investorer får lockup på 1 år og at flere utenlandske ikke kan delta i absorbsjonene osv. som fører til at det nesten bare er småsparere som kan få full uttelling for den forskjellen. Derav lite press oppover fra profesjonelle og utenlandske i Kværner.
Tror du må ta deg en runde til med kalkulatoren, for prisen pr aksje stemmer ikke
Aker Offshore wind vil ha ca 400mil i mcap etter emisjonen og Aker Carbon ca460 mil, kurs er henholdsvis 1,42 og 1,70
Tror det var så enkelt som sluttkurs fredag = 18,7-12,96=5,8, men det må vel deles på de to og ikke settes som at begge selskaper fikk 5,8 i kurs hver? Altså 5,8/2=2,9 og så ± differansen?
hehehe…følger du ikke med i timen,Ja,det du trekker frem der er 1:1 sacala,det jeg sikter mot er ESG-modellen med en P/E ganger x…så har vi alt det andre vi ikke forstår noe av,men som er forkortet til en “hype”
DA får man den rette prisingen