Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Akobo Minerals (Akobo)

Veien opp til toppen 12. juni var på ekstremt lite volum. Du kunne tatt kursen ut av området du beskriver med et par tusenlapper. Akobo er høyrisiko til de får i gang produksjon.

Til tross for denne meldingen dukket det ikke opp noe rapport i dag heller🤔

https://newsweb.oslobors.no/message/620517

OSLO BØRS - STATUS COMPANIES PLACED IN RECOVERY BOX AND PENALTY BENCH

Akobo Minerals AB (publ) Annual Accounts 2023

REMOVAL FROM PENALTY BENCH

“Början av 2024 innebar en långsam start med flera operativa utmaningar. Dock så har de flesta uppkomna problemen lösts och
företaget är tillbaka på rätt spår för att kunna slutföra bearbetningsanläggningen.”

Det er en underdrivelse. Med en lånerente på 30% er hver utsettelse en eksistensiell krise. Kreditorene har identifisert skyhøy risiko og satt rentene deretter. Det er en genuin mulighet for at Akobo går konkurs før de kommer i produksjon.

For de som tror på at de får i gang produksjon i tide er derimot aksjen veldig billig. Akobo nærmer seg et binært case, konkurs eller mangedobling om ikke alt for lang tid.

1 Like

Du har nok rett. Det beste er nok å heller vente til en eventuell melding om oppstart kommer.

Det er mindre nedside, men også mindre oppside om du venter til nyheten er meldt.

Jeg har ingen aksjer i Akobo p.t., alt for risky for meg.

Ja man går glipp av første rykk, men om de kommer i gang og utvinner gull fortløpende skal nok kursen betydelig mye høyere etter som tiden går. IMO.

1 Like

Financial calendar

Invitation to operational update for Q1 Thursday 27.06.2024 at 10:00 CET

Skal de pynte på sannheten igjen?..

Bulletin from the annual general meeting 2024 in Akobo Minerals AB (publ)

Akobo Minerals announces completion of processing plant and commencement of commissioning

1 Like

Dette var vel bra ?

Ja, det er veldig bra at byggingen er ferdig! De-risking.

Commissioning er også et betydelig steg, og avhengig av kompleksitet på utstyret og kvalitet på leverandører og forarbeid så kan comissioning ta alt fra et par dager, til månedsvis. Når de børsmelder at nå starter comissioning så leser jeg at de forventer at det vil ta en del tid, men det er ren spekulasjon.

Akobo Minerals reports successful commissioning of Segele gold processing plant

1 Like

@aTinyHorse @XCR
Positivt dette !

1 Like

Endelig. Vet ikke så mye om denne typen anlegg, men ser for meg det vil være en del innkjøringsproblemer slik som med andre anlegg. Får håpe de får det til, og at det kommer inn gull i løpet av 2H.

1 Like

Gevinstsikret ca halvparten. Spent om den trekkes ned mot rundt 1.15 igjen før de virkelige store nyhetene kommer eller om den går videre nå på forventninger. Mye usikkerhet innen gull på børs så tipper en del gevinstsikring.