Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Akobo Minerals (Akobo)

Fra https://www.miningweekly.com/article/akobo-facing-liquidity-issues-following-disappointing-production-results-2025-05-05

Akobo’s total cumulative gold production has now reached 19.6 kg, with an average grade across all mined material remaining at nearly 20 g/t, which places Segele among the highest-grade underground gold operations globally.

Så her burde det vært gode muligheter, men mulig ledelsen ikke er kompetente til å få til effektiv drift. Altså “among the highest-grade underground gold operations globally”, men allikevel har de ikke lyktes enda.

De har altså snittet 20g/t frem til feb 2025, og med all den opptjente erfaringen til nå fant de kun 3g/t i mars-april når det virkelig begynner å haste å få opp noe.

1kg var vel ca 1% av forventet resultat, så at kursen raser er vel det eneste rasjonelle her. Tror kapital til videre drift blir langt “dyrere” enn forrige gang.

2 Likes

tror emisjonen havner på ca 0,50kr, rabatt skal gis

Akobo Minerals Reports Positive Smelting Result from Latest Batch

Desperate Akobo nå. Komisk :rofl:

Akobo Minerals and Monetary Metals agree on revised gold loan terms

Akobo Minerals Closes NOK 11 Million Convertible Loan

Financial calendar

Announcement of Annual General Meeting in Akobo Minerals AB (publ)

Dersom det blir en emisjon, så kommer den altså ikke før AGM, for dette må jo stemmes over. Og da tenker jeg det er plenty tid til å få vakuum og pump i aksjen innen 25. juni. Tenker jeg feil?

Den er bra oversolgt også, så jeg tok noen kortsiktige lodd i dag:

Nå skal jeg spekulere litt høyt: CEO i Akobo, Jørgen Evjen eier 1,90% av aksjene i Akobo Minerals via sitt selskap Kanoka Invest AS. Noen dager etter kursen hadde falt over 50% etter at det ble meldt og sannsynliggjort at det kommer en emisjon, så sendte selskapet denne meldingen: Akobo Minerals Reports Positive Smelting Result from Latest Batch - meldingen var åpenbart forsøkt å være positiv for å begrense videre nedgang i kursen. Poenget mitt er at CEO ikke ønsker en lav emisjonskurs, sannsynligvis fordi han har mange aksjer selv. Dersom jeg har rett i at han ikke ønsker en lavere enn nødvendig emisjonskurs, så spekulerer jeg i at det kan være lurt å kjøpe aksjer på disse oversolgte nivåene - for da vil han komme til å finne på noe mer positivt å melde markedet. Så får tiden vise hvordan det går. Jeg pleier uansett å være så kortsiktig at jeg er ute igjen lenge før historiebøkene skrives. :writing_hand:

KUN utvinning av større mengder gull kan betegnes som en positiv melding slik jeg ser det. Minimum 20kg pr mnd. det er det de må ha bare for å få dette til å gå rundt.

1 Like

Har de glemt at de skal publisere årsrapporten i dag? På nettsiden deres står det 30. mai 2025: Key Dates & Events – Akobo Minerals

Screenshot from 2025-05-30 10-23-45

Jeg blir helt svimmel av å lese når de ikke kan sortere punktene i rekkefølge på dato: NewsWeb

2Screenshot from 2025-05-30 10-28-56

Jeg solgte alt i åpningen i dag, så jeg er klar for noen negative overraskelser igjen. :slight_smile:

Financial calendar

Financial calendar

I dag, samme dag jeg postet ovenstående, så sender Akobo ut to børsmeldinger, den første som er endret til 31. mai, dvs i morgen, den andre som er endret tilbake til samme som opprinnelig, altså 30. mai. 2025. Hva er det egentilg de forsøker på med dette vaset?

Akobo Minerals AB (publ) Annual Accounts 2024

Akobo Minerals Operational Update - Strong Momentum

Invitation to presentation of Akobo Minerals’ first quarter 2025 results Thursday 26.06.2025 at 10:00 CET

Bulletin from the annual general meeting 2025 in Akobo Minerals AB (publ)