Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Aksje-NM 2019

Mer passende å kalle det “Spekulant-NM” i grunn… Virker som det kun er de som treffer på høyrisk-aksjene som lykkes.

Haha, ja nytter ikke med noe annet. Ren bingo :slight_smile:

Vinneren burde vært den med best Sharpe ratio

2 Likes

Eg handler i NM på samme måten som eg rotet bort mangen hundre tusen i mine første high risk år, dvs at eg handler på løpe ettermetoden i aksjer som eg normalt sett holder meg borte fra eller evt trader med små beløp i den virkelige verden.
Synst NM er gøy for å leke med, og ett bra verktøy for nybegynnere for å se hvordan spillet med aksjer fungerer

Kun 8 av 47 som har negativ avkastning. Det er jo imponerende.

Merker at de som kan time kjøpet sitt til når ordredybden er gunstig lett kan tjene ekstra prosenter. Og de kan jo da kjøpe for 25000 selv om det bare ligger aksjer for 10 kroner for salg. Så er litt lekespill dette her. Men morro å følge med på dere som gjør det ekstra godt da. Gabe ligger jo veldig godt an med 32 % avkastning på 2 uker .

1 Like

Enig! Det er imponerende! Så stor del av en så stor gruppe har positiv avkastning er bra! :slight_smile:

At jeg har så mye som 32 % har mye med flaks å gjøre. Griseflaks faktisk, at jeg kunne selge meg ut med 100 % gevinst på THIN i morges.

Gabe

4 Likes

Du solgte deg ut også. Imponerende likevel.

Flaks kan man vel egentlig flette inn uansett hva man har investert i. Man kan alltid finne noe som ville gjort at kursen hadde gått motsatt vei av hva den gjorde.
Så at en vanlig person har flaks når han tjener penger, mens f.eks Trøim er dyktig når han tjener noen hundre millioner, men så har han uflaks/vært uheldig når han taper 2 milliarder.

Nei har man tjent gode penger enten det er ekte eller fiktive så har man låv til å klappe seg selv på skuldra. Andre personer har en del flaks de også :wink:

2 Likes

Tja, anbefaler å lese boken til Annie Duke «Thinking in bets». Den er ganske relevant og gir et godt perspektiv på hvordan man bør tenke rundt svingninger i aksjemarkedet.

1 Like

Har lest haugevis av bøker jeg også. Jeg vet at noen er bedre enn andre på investeringer.

Men gjør man en investering som går 5x for eksempel. Så kan man jo si man er dyktig. Men så er det ekstremt mye som kunne ha gått galt for det selskapet på veien, så man har jo vært heldig også :slight_smile:

Tidligere var det med mange eksperter i aksje-NM. De pleide å havne omtrent nederst. Valuta-analytikere bommer jo værre enn noen andre, men de har kanskje vært noe uheldig :wink:

Neida fra spøk til alvor så blir de flinke og dårligere skilt fra hverandre over tid. I et bullmarked tjener alle penger så mange kan føle seg som genier i denne perioden :slight_smile:

5 Likes

Enn så lenge…
image

3 Likes

Gratulerer! Bra utført.

Spørsmål. Hva skjer om man kjøper eller selger i auksjonen?

Ikke helt sikker, men tror ikke du kan handle i auksjonen.

TekInvestor topp 10 - resultater uke 2

Uke 2 av Aksje-NM er nå overstått. En del endringer på topp 10 listen fra sist uke. Totalt 48 deltakere har meldt seg inn i gruppen. Av disse er hele 41 deltakere i pluss :+1:

Denne perioden

denneperioden

Hele spillet

helespillet

4 Likes

Vi har en gruppe ja, joina nu :innocent::hugs:

Imponerende mange i pluss :+1:

1 Like

Mye bull på børsen fortiden, som gjør at det er enklere å komme i pluss også😉

2 Likes

Skulle vært litt med her ja, men man ikke jo ikke legge ordrer, så da ble det litt stress å måtte følge med aktivt når det bare er live kjøp/salg.

Kanskje litt sent, men har meldt meg på nå, mulig en grei måte å komme i gang igjen på etter 6 ukers aksjeferie.