Det er notert, er jo en apple split pågang også. Så passer fint å prate om.
Bra episode, en av de enkleste forklaringene jeg har hørt av EBITDA, som sikkert mange kan ha god nytte av!
Og bra dere tar opp dette med prisingmultipler.
INSR saken til lars du tenker på?
Nja, vet ikke om jeg hørte så nøye etter hvilket selskap det var (adevinta?), men han snakket om at folk bruker mindre og mindre seriøse multipler etterhvert som markedet blir hetere.
Ahh ja det var adevinta.
Interessant den seansen dere snakket om unoterte og risikoforhold, men merkelig nok så vil aldri noen av dere snakke noe om disse diamantene i Sør-Afrika…
Det er EH sitt prosjekt, kun han som er involvert. Og vi har ikke fått noe spørsmål om det så da er det ikke noe poeng å prate om det. Finnes en gruppe på XI som prater om det i ny og ne.
Da kan du få et spørsmål nå. Hvordan ville jallakongen vurdert Adiam som jallaselskap hvis han satt på utsiden?
Umulig spørsmål å svare på siden han sitter på innsiden. Så du bør rette spørsmål direkte til han.
Syns ihvertfall det er rart å høre han snakke om unoterte selskaper, risikoforhold og jallaopplegg. Singler i glasshuset
Foreslår du retter spørsmålene til han så får du sikkert gode svar.
Nok en gang en interessant podcast. Liker godt blandingen av seriøse vurderinger og fjas. Den går til toppen med en gang den kommer ut, om det ikke er en ny “Tid er Penger” da, da blir det vanskelig… Stå på videre!
Vi har mer lyttere enn tid er penger
Kommer “snart” endel gjesteepisoder med MEGET MEGET spennende gjester. Så er bare å følge med.
Podcasten som løfter insr idag? Det er isåfall helt krise.
ABG sin analyse tenker jeg, den kom på fredags ettermiddag.
Samt halve XI som trader den.
Kommer snart med tips/lista på personer jag tycker ni borde ha som gäster. Ni har för lite gäster. Ni har blivit såpass stora så tippar det bör gå fint att locka gäster till podden.
Jeg ler av at på spørsmålet om % av portefølje så trekker Svend frem Insr som eksempel på selskap hvor man skal være forsiktig. Skulle likt å se blikket til EH da =)
Kva aksje snakker dei om 14 min inn i podcasten. “Hch” ?!