Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Aksjesladder - Podcast

Nei ble kun NEL episoden denne uken.

Ikke hørt om selskapet, skal lese meg opp. Er bare å opprette tråder for alle på forumet.

Så får ni køra ett trader avsnitt och bjuda in Sheriffen på Shareville Mavrick

hehe, vi har faktisk en planlagt trader episode med noen kule navn.

2 Likes

Om dere vil ta imot tips til folk som det kunne vert interresant å hatt som intervjuobjekt, så hadde eg personlig synst det villet være interessant å høre historien til Tellef Ormestad, nr 10 på aksjonærlisten til AZT.

Hvorfor ville eg like å høre han fortelle om reisen sin ;
Tellef var med på en heftig reise i den gang Biotec, da woulgan fikk CE godkjenningen sin, kursen gikk på en uke eller to fra 3-4 kr og til rundt 22-23kr der det ble satt emisjon, etterhvert som strategien feilet og woulgan ikkje solgte til gull likevel, så raste kursen, litt ettapevis men ethvert helt ned til kr 4 igjen, ( der eg lastet opp, «dokumentert i tråden til selskapet).
Tellef måtte tåle mye støy fra medaksjonærer som mente han som den gang største aksjonær, ikke satte mer press på ledelsen, underveis så lastet han selv mer opp, og alle vet i dag hvilket kurser selskapet er i.
Han hadde over 2 millioner aksjer, men har lettet seg noe oppover, men er nok på over 100 millioner kr i noe realisert, og noe urealisert.

Det hadde vert artig å høre han fortelle litt om å ha tolmodighet ovenfor det man tror på, å ikke la seg skremme av støy og manglende resultat på kort sikt.

9 Likes

Med Asp ?

1 Like

Gøy med gjester, forstår at dere kanskje ikke alltid har så mye… Men hadde ikke klagt om det kom en vanlig pod i tillegg (forstår at ting tar tid og at det ikke alltid passer) uansett om den blir miniversjon.
Liker godt å høre deres tanker, får aldri nok av podcaster som deres for tiden… Må lære mer av de beste👍
Flinke gutter :wink:

2 Likes

Både deres seriøse gjestepodder, og de litt mer drøsete poddene der dere snakker “fritt” om høyt og lavt, er veldig underholdende.

En god blanding passer fint, mens man venter på de gode intervjuobjektene:)

Litt skryt.

@LosFidro hadde det vært opp til meg hadde vi hatt mer episoder. Men går med mye tid så man må prioritere. Klipping og lyd tar ofte mer tid enn selve innspilningen.

8 Likes

Knallbra levert!:muscle::+1:

Denne episoden burde alle landets stortingspolitikere fått med seg.

2 Likes

Forslag til tema, negative renter.

Blir det negative renter, er det bare å ta posisjon i utbytte eller vekst fordi det er billig å vokse ? Blir jo ekstremt for boligmarkedet i Oslo.

https://www.cnbc.com/2020/10/12/bank-of-england-asks-banks-about-readiness-for-negative-rates.html

2 Likes

https://soundcloud.com/user-368296438/recyl-hellige-oystein-og-champagnetrading

2 Likes

Konklusjonen var trade GOD og Hyard neste uke. Evt Koa ? Har du tolmodighet. Tresure?

Styr unna Koa, håp på treasure, ta Havyard hvis du liker risiko og remedy for gaming.
God hvis du liker å få ting i fjeset av spettet brødrene.

1 Like

Bra episode :grinning: @Evilfreud. Hva med å ha Scana - Fredrik som gjest? Artig kar :grinning:

Det er gøy å høre om long porteføljen din Erlend, men det hdde vært litt spennende med synspunkter fra de andre som kanskje er ute, hva ville de valgt som feks sine 3 longs og litt hvorfor. Forstår at det er cash og mye jalla som gjelder for øyeblikket, men tror det er relevant for mange å høre hva dere hadde valgt om dere måtte kjøpe feks 1-3 aksjer og bare latt de stå ett år og to, hva ville det vært

Spennende for oss som ikke har mulighet til å følge markedet kostant pga jobb😊
Kjempebra podcast, ser alltid frem til å høre den👍

Dere burde starte ett podcast fond, sånn at vi andre som ikkje klarer å tjene så mykje, kan ta del i den gode teften som er her :+1:

3 Likes

Noe av det jeg liker er at vi 4 har ekstremt ulik investeringsprofil. Så tror ikke du hadde fått noe gode longsvar siden de andre ikke driver long på samme måte.

Nei, ser den, kan hende det ikke fungerer og forstår at det kanskje ikke kommer noe svar fra alle… Men kunne også blitt interessert om de ble tvunget til å svare, om dere hadde gått for samme bransjer feks… men de nekter vel å svare :sweat_smile:
Av og til er tenkte eksempler spennende eller kjedelige😅

“Long only” podcaster er det mange nok av :grin:

1 Like

Ville bare ha det som ett lite stikk i en episode, men som dere sier kan det godt hende det ikke funker.
Tanken min var at det er mer for å se hvilket syn de har på markedet, hva går bra og hva vil gå dårlig enn på hvilke enkeltaksjer de ville valgt.
Personlig henger jeg meg ofte opp i snakket rundt, tanker etc enn selve enkeltaksjene som snakkes om (selvfølgelig litt begge deler).
Men det kan hende jeg er den eneste som synes det kunne vært spennende.

1 Like