Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Aksjesladder - Podcast

Jobbintervju, evil… skal du bytte beite? Betyr det at du ikke vil ha tid til AS lenger? Eller flytter dere innspilling til utenfor børstid?

Har fått ny jobb, men det skal vi ikke prate mer om før i Januar

1 Like

Spennende

TietoEvry skal vel nedbemanne (evt. har?), så gjerne like greit å finne seg noe annet

Med 25k ansatte vil det alltid være en nedbemanningsprosess en eller annen plass

Absolutt. Blir spennende å se hva du nå skal.
Jeg lanserer noen forslag. Cisco eller Atea. Så får jeg heller bomme grovt.

Du bommer grovt. Har dog jobbet 10år ish i Atea før. Fin gjeng.

Men dette er kulere.

1 Like

Da må det bli Cognite @Evilfreud :blush:

Da må jeg flytte til Oslo, og det er ikke aktuelt.

2 Likes

Ny episode er ute:

Bra underholdning @Evilfreud :+1:

1 Like

Jeg håper det, ble litt morsomt med Utløsningen av svend og tvangsmuting av Jallakongen.

2 Likes

Det er gode segmenter når dere forklarer dette med at en aksje kan ligge ute i flere forskjellige tradable assets som senere vil bli slått sammen, god voksenopplæring som antagelig mange ikke har peiling på i det hele tatt.

2 Likes

Ja, vi prøver å plukke opp sånt som kan være av interesse, samme med han stakkaren som haiet Tegningsretter i SAS sist uke. :smiley:

1 Like

Du får hilse til Henriksen og be han søke opp TXP om han vil se olje/gass selskap som er mer verdt nå enn før Corona :wink:

1 Like

Ryktene skal ha det til at gjengen i aksjesladder ikke har hørt om TXP til tross for selskapet solide oppgang midt i korona og allting

1 Like

De har nok forsøkt mange ganger, men når alle ord med x i blir auto korrigert til xxx så er det ikke enkelt å huske hvor man slapp før man ble litt distrahert.:sweat_smile:

2 Likes

Jaja, de får heller kjøpe North som eier en stor posisjon i TXP. Tillegg til olje så har man jo masse ESG i Reach som de også eier :rofl:

Ryktene skal ha det til at vi ikke prater om selskaper folk maser om at vi skal prate om. Spesielt når ingen gidder å sende solid dokumentasjon rundt selskapet sånn at vi kan gjøre oss opp en mening. Forøvrig får vi sikkert 20-30 selskaper folk øsnker vi skal prate om hver uke. TXP kommer ikke til å være et av dem.

1 Like

Høres ut som en grei vurdering, det. Men siden du skriver ‘kommer’ så er det også skrevet i stein for all fremtid? Det virker noe underlig, men det står dere naturligvis fritt til å bestemme.

Så mye som enkelte har mast å “krevd” at vi prater om den aksjen, står den langt nede på listen over ting man vurderer.

Så isted stod den ikke på listen, mens nå er den inne på listen, riktignok langt nede. Du er visst på glid :wink: