Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Aksjesladder - Podcast

Shitlista :wink:

Først ut av den, så utenfor noen liste. så kan den komme på lista over ting som vurderes.

2 Likes

Bakgrunnen for min kommentar var at Henriksen sa at det ikke fantes noen innen olje og gass som hadde hentet seg inn etter mars. Noe som det er tydelig at det er.

At ett selskap blir omtalt i en podcast kan slå begge veier og det er nødvendigvis ikke ett kvalitetsstempel at kortsiktige tradere tiltrekkes ett selskap. Med mindre man blir med på festen og husker å hoppe av før toget sporer av :wink:

2 Likes

Ny episode.

Godt mulig denne journalisten hører på sladder for vi pratet om ca det han skrev om i artikkelen under.

Strong sell i Life ass.

4 Likes

Hehe, tenkte det samme. 2 min etter det ble nevnt da jeg hørte på AS istad fikk jeg notification om saken

Skal dog sies at journalisten har gravd litt mer enn oss. Vi baserte oss på rykter, så den har nok ligget i en pipeline over saker og kanskje blitt rushet ferdig når AS kom ( lov å håpe).

Uansett solid artikkel som virkelig viser det mange har spekulert i en stund nå.

3 Likes

Aksjesladder/ Erlend Henriksen long long called it ?? :smile: “Skulle det komme vaksine nyheter mandag”

2 Likes

Ingen episode av AS i dag?

De hadde kranglet mye så han måtte bruke mer tid på å edite :laughing:

Kommer om en drøy time eller to,

Opptatt lørdag, så klipping , reklameinnspilling og legge på musikk skjedde ikke på morgenen slik det pleier.

1 Like

https://soundcloud.com/user-368296438/nas-kapittel-bunnfiske-og-gamingtap

4 Likes

Kommer ni köra nå snack om det nya gällande pensionssystemet som kommer här i Norge ? Hadde vart fint så jag slipper läsa mig opp :blush:

1 Like

Nå med timestamps

1:58 Siste ukes trading

6:58 Oceanteam

22:30 Emisjon og planlagt spin-off i Seabird

28:25 Norwegian – nye aksjer frigis

29:45 Nye børsnoteringer

33:04 Pexip - live Q&A.

36:12 Thunderful, svensk gamingselskap

39:33 Havyard vil spinne av

43:00 Mandag morgen med nytt handelssystem og mange nye tickere

49:00 Interessante bøker for tradere og mye annet sludder

1:02:10 Forskjell A og B-aksjer

1:04:18 Valutasikring ved investering i utenlandske verdipapir

1:06:34 Arbitrasje

1:08:44 Aker BioMarine – innsidekjøp før stornyhet

1:11:55 Aqualis gjør større oppkjøp

1:14:15 Idex

1:15:13 Saga Pure

1:23.30 Nordic Mining

1:25:10 Idex vs Fingerprint

1:29:25 Pexip

1:33:40 Embracer, PDX, Stillfront, M8G

1:34:10 Børsen nær all time high

1:37:20 Risikohåndtering

11 Likes

Skulle ikke episoden handle om pensjonskonto ? Eller var det en «spøk» jeg ikke forstod ?
@Evilfreud

Jeg vil lage en pensjonskonto episode. De andre mener det er litt kjedelig og har kanskje et poeng.

3 Likes

Kanskje det nettopp er derfor dere burde gjere det, det er så kjedelig ar folk gjerne ikkje har fokus på at det er smart, kanskej mangen som ville blitt fokusert på det med ein god podcast om temaet

4 Likes

Ville blitt skuffet om dere brukte tid på å snakke om noen så kjedelig som pensjon i AS. Det har jeg, og kan lese meg fint opp på selv.

2 Likes

Og de færreste er klar over hvor verdifull tiden er, er her et eksempel på et lite sparebeløp hvor eneste forskjell er 2 år.
Hmm, skulle legge inn bilder, men fikk ikke til på iPad nå, bruker normalt telefonen.
Men det er bare å leke med linket kalkulator.

2 Likes

image

1 Like

Mseis er det ein aksje dere kan kikke på ? :nerd_face:

1 Like

Panelet har bestemt seg for å støtte et godt formål og har kjørt igang en spleis for Sykehusklovnene.

Håper så mange som mulig ønsker å delta.

4 Likes