Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Aksjesparekonto (ASK)

Pareto har fast pris på 39kr pr handel. Uavhengig av antallet handler . Tror prisen som står på siden er høyere. Nordnet har varierende pris etter antall handler. Når du får ny prisklasse har du den en måned før du går tilbake til standardprisen.

Netfonds gir gratis Santid.

1 Like

Netfonds gir gratis sanntid med 1 i ordredybde, men du får også 25 gratis snapshots med større ordredybde. Minuset med Netfonds er at de er dyre på svenske/danske aksjer. Der er Nordnet vesentlig billigere.

Det kommer an på hvor stor fisk du er, men for handler opp til ca 15.000 kr, så lønner det seg med Netfonds sin 29-kurtasje (0,2%, 29kr minstekurtasje)

Har Netfonds selv og de yter god kundeservice og de har ikke hatt tekniske problemer (såvidt jeg vet) de siste 3 årene.

1 Like

Tipper Pareto lar deg kjøpe den samme aksjen på aksjesparekonto, på kreditt, uten kostnad, inntil du har fått overført. Det har de i hvert fall gjort for meg når jeg har spurt.

Har hatt Netfonds siden jeg begynte å handle aksjer. Er veldig fornøyd med de. Har enda ikke opplevd tekniske problemer der på alle årene, ivertrall ikke over flere timer. Yter god service gjør de også.
Synes de er enklere å bruke enn PAS og NON og de andre.

Satt og funderte på en ting. Akjser på Oslo børs som er registrert utenfor EØS kan som kjent ikke flyttes eller kjøpes på aksjesparekonto.

Noen som har noen formening om hvordan dette kan slå ut for disse aksjene? Er det sannsynlig at det blir mindre handel i disse papirene i en slik grad at det kan merkes på kursen?

Noen som har prøvd det samme med Nordnet? Har sendt mld, men ikke fått svar enda.

Tipper nei, nordnet har dåelig kundeservice imotsetning til pareto

Kan av og til virke som alt du ikke har er dårlig, eks Nordnet, Nano osv :wink::sweat_smile:

2 Likes

Ja, ting tar tid på melding hvertfall. Får prøve å ringe dem.

Jeg har nordnet, har hatt dem i 6år :slight_smile: men jeg foretrekker andre meglere som er mer på

1 Like

Sender du pas mail nå ikveld skal jeg vedde på de har fiksa alt for deg før nordnet har svart

2 Likes

Problemet var at jeg trodde det ville ta tid å overføre fra kontoen jeg har nå til aksjesparekonto, men det er går Instant ifølge han jeg snakke med på tlf nå. Så da var det egentlig ikke noe problem. Belåning kommer for øvrig om 1-2 uker på aksjesparekonto hos nordnet.

Privatpersoner utgjør under 4% av eierne på Oslo børs, og sikkert mye mindre andel av antall handler, så sannsynligvis vil det ikke være merkbart.

1 Like

Grei p.cast for de som vurderer å flytte aksjer/fond.

4 Likes

hmmm lurer på hvorfor jeg ikke får flyttet wre aksjene over til aksjespar i skandiabanken… trodde den var for aksjer jeg da

Wre er ikke på ose eller oax?

3 Likes

Vurderer å selge 50% av zerokonto og ta en “gevinst smell” på skatten mens den fortsatt er 24% ( 23% neste år) for som du sier, dette skal jo tettes.

Men hvor fort kan de implementer en slik “tetting”? Dersom overføringen til ASK blir utsatt til ut 2018, kan det bli 2019 før det skjer noe med zerokontoen.

Det er ikke godt å si, men staten har jo generelt vært glad i å tette smutthull på skatt, og finne nye ting å beskatte.
Men når vi nå fikk blåblå regjering 4 år til, så kanskje de vil gjøre noe fornuftig med det, å gjøre det mer lønnsomt å spare i aksjer og fond?

Tetting kan skje veldig fort

Fungerer ikke skatteamnestiet fra Zero til ASK?

De blåblå har vel allerede foreslått å forlenge amnestiet, så hvis det ikke allerede er en del av amnestiet kanskje det blir implementert