Har ikke hatt noe veldig problemer med det selv. Du oppretter først bare en konto fra inlogget området, og når det er på plass så kontakter du nordnet for å få de til å flytte aksjene over (dersom du ønsker å unngå å realisere) eller så selger du på zero kontoen og flytter over og kjøper igjen dersom du vil realisere…
Jeg har ikke hatt noe problemer med kjøp eller salg. Har gått rimelig greit. Eneste var at jeg ikke får lov å kjøpe gap waves aksjer, men det samme gjelder der forøvrig med zero konto. Så lenge det kjøpes i oslo børs aksjer eller eøs så skal det være greit.
Edit: Også vet jeg ikke hvor mye ddu har leste overfor av tråden, men er jo på nåværende tidspunkt høyere skatt ved salg av aksjer på ASK, så det er jo en ulempe som kan bety litt. Derimot får du ikke skjermingsfradrag på zero kontoen, så om aksjene blir liggende over en god del år så kan skjermingsfradraget dekke over dette tapet. Dessuten som er nevnt tidligere så kan også fort lovendringer gjør at denne forskjellen utvannes da zero konto egentlig strengt tatt regnes av mange som et smuthull i loven.