Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Alternus Energy Group PLC

Ja det kan se ut som noen fjernet den store posten på 35kr og folk måtte kjøpe på 42kr , så kom det en ny selger på 7.4K aksjer. Men skal bli spennende og se om det er skjulte aksjer eller om de forsvinner. Liker at det nå er 35k på kjøp og. :+1:t2:

1 Like

Ser at folk er lite villige til å selge. Noen som prøver seg på 66kr pr aksje. Denne aksjen kan bli bratt når flere og flere vil kjøpe og må godta høyere og høyere priser. :grin:

ordrebok

1 Like

Ja vi får håpe noen plukker den på 66kr, så blir det action. Hadde vært fint med null selgere :stuck_out_tongue:

1 Like

Der kom det melding fra selskapet.

Godt å se at de arbeider med å eskalere virksomheten. Dette kommer til å bli bra

Da ble det jammen handlett 3k til av denne herligheten. Veldig bra oppdatering og at de kommer på børs i nå snart kan jo bli enormt spennede. 2000+ MW. Hvis vi sert på Scatec så har vel de ca 4500 MW og har en børsverdi på 50MRD. Alternus er nå på en verdi på 800 mill. hadde vi delt det på det samme burde vel Alternus være verd mellom 2,5-3mrd (Altså 3-4 gangen)

Fra DN.NO om SCATEC:
Høyner kursmål for Scatec

ABG Sundal Collier høyner deres kursmål på Scatec i forkant av fjerdekvartalsrapporten til 375 kroner pr aksje, fra tidligere 260 kroner, og gjentar meglerhusets kjøpsanbefaling.

Det kommer frem av analyse søndag.

«Markedet vil se etter justeringer på 2021-årsslutt mål på 4.500 megawatt (MW) i solarkraftproduksjon og konstruksjon», skriver meglerhuset.

Videre fremhever ABG at deres estimat er på «bare» 2.824 MW og skriver at de ikke blir overrasket om selskapet senker deres mål.

3 Likes

Jeg tok et par lodd i denne idag, spennende potensiale. Har ikke satt meg nok inn i selskapet enda, men får prøve å lese meg opp de neste dagene, og vurdere å øke beholdningen.

1 Like

Fant jo denne da. Usikker på hvilke megler som har gitt den ut, Men Hvis de snakker om mulig 10x innen 2025 er jo det ganske spennende…

ALT: LISTING IN Q1 - BUY

The solarpark owner Alternus, sent out a message recently(11.01) that they intend to list on Euronext Growth during Q1/21 vs previous plans of listing by end of H1/21.
Considering that Alternus is expected to deliver EUR 18.3m/25m for 21e/22e, that would imply EV/EBITDA multiples of 10.5x/7.7x while solar-peers are valued at approx. 20x-24x.
Alternus got 139MW capacity under prod. today(with 14MW additional being operational during 2022), but have an option to acquire 170MW at attractive prices between EUR 0.7m-0.9m per MW, while hist. transaction’s in the sector have been EUR 1.8m.
The ambition is to reach 2.000MW within 2025, and they are equity funded towards 550MW as of today.
Multiplying MW capacity with EUR 1.8m as actual pricing per MW and then subtracting NIBD of EUR 115m, you get equity value of EUR 160m/466m/875m at capacity of 153MW/323MW550MW. This should imply upside of approx. 100%/500%/1000 from current equity value of EUR 78m. Note that the debt is expected to increase to grow, impacting the EV.
The pipeline as of today shows 1.200MW of possible acquisitions within Alternus’s sphere:

1 Like

Da er det kun noen måneder igjen til Børsnotering på Euronext. Jeg ser på alle andre selskaper på kurs opptuene de har når de går på merkur. Dette kan jo bli ekstremt spenneded for Alternus. Jeg ser at miste kjøps kurs nå er 36kr. Kan dette være slutten på de som skulle selge ut etter emisjone.

1 Like

Satser på det! Er det satt noen dato på når den noteres på Euronext? Var vel iløpet av Q2?

I den siste oppdateringen så var det jo noe utfordringer med og flytte over de siste aksjene fra USA unoterte børsen. Så straks det er i orden så vil de gå på Euronext. Kanskje flere får muligheten til og handle noen billige aksjer på Notc da før den går på Euronext. de får jo kommet litt lenger i arbeidet og har kanskje fått mer kontrakter og utbygg innen den tiden. Har veldig troen på disse på lang sikt.

As previously announced, we plan to move to the Euronext Growth Market as soon as
possible during the first half of 2021 which is now more likely to be in Q2 2021 to allow for
the completion of the pending acquisitions in advance of such a move.

Nyhet

Alternus Energy (ALT) continues its rapid growth by acquiring the first of several new solar parks in Italy.

Kjøper solcelle park i Italia. Dette blir bra.

https://www.notc.no/

Fra meldingen:
KKSOL S.r.l has been in operation since August 2012 and has produced over 2,300 MWh in the past four years. It benefits from a 20-year government counterparty Feed-in-Tariff (“FiT”) that guarantees a fixed sale price for every kWh of energy produced, of which there are just under 12 years left. Additionally, the park sells energy generated to the national grid on the wholesale energy market and will continue to do so beyond the FiT period. The project is expected to yield annual EBITDA margins of 91% and over 20% levered IRR returns.

2 Likes

Jeg fikk sett litt mer på denne i går. Og det jeg ikke så med en gang er at de tror faktisk de kan nå målet om 2 GW på halve tiden.

Kurs i dag 33kr
Kursmål 100-150kr (mener jeg) Dette må da være store muligheter for oppkjøp eller kurs oppgang…
Hvis de skulle vært verdsatt til 10% av Scatet ville det betydd en 5 dobbling av aksjekurs. (se under)

Currently, Alternus owns 25 solar PV Parks across Europe, with a total installed capacity of 30.5 MWp including this most recent acquisition. The Company has contracted over 300 MWp of additional solar PV projects and has a current pipeline of over 1.2 GWp across Europe for potential acquisition in 2021.

‘’Notwithstanding our current corporate goal of achieving 2 GWs by 2025, as we sit today, we see a clear path to reaching this goal in less than half that time. We are still at the very beginning of a solar energy boom and we very much look forward to the rest of this journey, including listing on Euronext Growth as soon as possible, said Vincent Browne, CEO of AEG.

Scatec Verdsatt til 44mrd (etter 30% fall fra topp)
image

Alternus verdsatt til 783 mill Har 10% av produksjonene og 10% av pipeline.
image

1 Like

Hva skjedde idag med så mange aksjer som ble solgt for 31kr?

Ja det er større traderer som bytter aksjer. Da går det som regel litt under vanlig kurs

275k aksjer a31kr 8.5 mill (1% av alle aksjer) da vet vi at de som kjøpte ikke selger på 31kr :+1:t2:

2 Likes

Jeg har tenkt litt på dette. Kanskje dette var salg av de aksjene som kom fra USA OTC. Det kan jo være at de fleste der ville selge ut ettersom det er ikke enkelt og eie unoterte usa i Norge når man er i USA. Jeg vet ikke hvor mye aksjer de hadde der. ?

Hvorfor selge? Stort potensial, med tanke på lignende selskap, større ivestorer tar profit, overgang usa, ssmmenlign f eks aega. Stop selling, ikke selg

Markedet rundt de “grønne” aksjene er litt surere om dagen , så da vil nok en del selge seg ned/ta gevinst etter oppgangen. Du må nok smøre deg med litt tålmodighet, aksjene på OTC er veldig illikvide og vil svinge en del.

Selskapet presenterte (webinar) på Arctic i dag.: https://www.arctic.com/link/1dcb95fa40071afee1602d4bee82b4d561daeb35

2 Likes