Ser det er nevnt litt runt på andre forum. Jeg kjøpte noen lodd i denne i dag. Jeg tror dette kan bli spenneded når de kommer på Merkur om litt.
Fikk denne i morges fra megler og, så kan være at flere begynenr og få interessen for denne og vi kan få litt moment. Beste av alt er at den er “kun verd 800 mill”. Emisjon var på 21kr men ikke opsatt etter det for under 33kr (av hva jeg kan se)
Nykommer på OTC – Alternus Energy Group
Fra Megler:
Den 11. Januar ble Alternus Energy Group inkludert på NOTC-listen med ticker: ALT. Et internasjonalt (primært Europa) energiselskap som fokuserer på solpanel-markedet og er priset til NOK 800m. De er lokalisert i Irland.
Forretningsmodellen deres går ut på å eie og vedlikeholde store solparker på lange offentlige kontrakter som er koblet direkte til det nasjonale strømnettet. Siden oppstarten i 2016 med to solparker og en produksjonskapasitet på 6MWp har de nå 39 parker rundt om i Europa med en total kapasitet på 150MWp (0.15GW). Ambisjonen er 2GW produksjonskapasitet innen 2025.
Økonomien i parken de nå operer har en runrate omsetning på EUR 22.2m og en imponerende EBITDA-margin på over >80%. Interessant case gitt den grønne euforien vi ser i markedet, og Alternus planlegger listing på Euronext Growth ila H1’21.