Nettopp. Hva ligger waiveren på!! Huff følg med
Waiveren ligger eller lå på 10-11 millioner. Selskapet betaler på denne med inntektene de har. Hva mener dere dagens melding har å gjøre med waiveren?
Hvis ikke 11 mill$ er mye så skjønner ikke jeg noe, men det gjør kanskje du? Der var for i fjor. Har du fasit for 24??
Den ble ikke gjort en plassering på overkurs, dette er et lån med %8 rente som kan konverters ( til en kurs a 0.48) pluss 2.5m opsjoner på å kjøpe til samme kurs- vil tippe dette er til daglig drift, for lite til å gjøre noe særlig prosjekt
Undrer bare på måten det trenges penger på FØR en refi
Dette er et selskap jeg har vurdert over tid. Refinansieringen burde jo være på plass mht denne dealen? Kan ikke skjønne annerledes. Burde jo komme en melding nå i løpet av sommeren ang refi? Jeg tar plass i selskapet i morgen. Synspunkter anyone?
Jeg har fulgt selskapet tett i et år nå. Vi venter fortsatt på refi, men som du nevner så er det vanskelig å se at refi ikke er i orden når de melder et oppkjøp på 80 MW fra et fond.
Jeg vil tro, uten at jeg kan være helt sikker, at dette oppkjøpet er en del av restrukturering og gjelden og refinansierings pakken. Vi har ventet lenge nå men jeg er positiv til at refi foreligger innen utgangen av Q2. Jeg syns det er veldig merkelig om de har klart å ordne kreditt til dette oppkjøpet uten at refi er i orden.
Faller denne avtalen og refi på plass før sommeren så kan vi nyte veksten uten bismak.
Tenker de samme tanker. Legger meg på kjøp fremover. Takk for tilbakemelding.
Avtagende salgspress denne uken etter siste oppkjøpsmelding. Fortsatt aksjer på selgersiden men presser ikke kursen like hardt ned.
Oversikt over porteføljen til Alternus for de som er interesser:
Her har Alternus nå 619 MW under utvikling, konstruksjon og oppkjøp som vi vet er børsmeldt.
Ser frem mot de neste 2 månedene. Vi at oppkjøpet av US porteføljen på 80 MW ferdigstilles, 24,4 MW skal stå ferdig i Spania i løpet av Q2 og den store stygge ulven (refi) er forhåpentlig på plass, kanskje i Q2?
Den balansen er stygg og tapene øker. De må snart hente mer cash og enste grunnen til at forfall på gjelden forskyves, er at hvis selskapet går konkurs vil det (ifl regnskapet) være underdekning på $71m- bond holderene prøver bare å minske tapet.
Hadde de vært optimistiske på utviklingen fremover kunne man konvertert halvparten av gjelden, nullet dagens aksjonærer og gitt selskapet en mulighet for å stable noen av prosjektene på plass. Kan hende det blir resultatet, men sitter veldig lang inne
Hva grunnlag har du kjøpt på?
har ikke kjøpt, bare fulgt med siden annonsering av sammenslåingen - som en del var altfor optimistisk til
Men du har lyst til å kjøpe🙂
Nope😄
absolutt ingen planer om kjøpe- etter hva jeg kan se kjører de rett mot en murvegg