Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Alternus Energy Group PLC

Ja jeg og så den litt lenger oppe. Det er klart og de har jo begynt og få betalt for noe alerede. her er det bare og sitte stille, tror ikke kurs rimer med verdier (Som er ganske vanlig på NOTC liste)

Ny melding :wink:

With this acquisition we increase the Company’s annual recurring revenues to over €17 million, up from €4 million at the end of 2020, and we expect to maintain our average EBITDA margins of approximately 80%. Our successful acquisition strategy is allowing us to continue to grow rapidly and we look forward to fully completing the current 150 MWp portfolio and thereafter announcing more transactions from the 1.2 GWp additional contracted backlog we signed during Q1 2021, subject to successful due diligence on these projects”, said CFO Joseph Duey.

3 Likes

Går bra og med de som er på børs.

Mindre anlegg og planer og dyrer

2 Likes

Satser på at posten på 28 blir kjøpt idag, så kan den raskt gå opp en del ila uken:)

2 Likes

Da tror jeg du burde kjøpe den posten selv :stuck_out_tongue: Ikke veldig mye volum om dagen.

1 Like

Fra Arctic:

Growing at full speed to gigawatt scale
Alternus is a solar PV asset owner, with an asset base approaching 153 MW and with ~1.4 GW of additional backlog secured. The company’s business model is to take advantage of the value uplift solar assets are experiencing as projects mature with least possible risk. Based on the company’s owned assets and backlog, no further growth is required to justify an EV close to EUR 1.3bn as of YE 2024, pointing to a very attractive long-term risk/reward.

Recent financing has funded ~5x capacity increase – eyeing 2GW by 2025
Through last year’s EUR 110m bond issuance and EUR 27m equity raise, Alternus has funded growth from ~30 MW to an asset base of 153 MW (69 MW already producing, 65 MW expected to be operational by end of Q2/21 plus 19 MW under construction). Alternus has furthermore secured an additional ~1.4 GW of backlog, where the company is in an exclusive position and the price level is locked in. Taking the company’s current asset base and backlog into consideration (in addition to its proven ability to grow backlog in a swift manner), we believe the company is well on track to deliver on its ambition of reaching 2GW in net producing capacity by 2025.

Business model has paid off and established a platform for further growth
The company’s business model is to take advantage of the value uplift solar assets experience with the onset of production with least possible risk, typically by seeking ownership towards the second half of the construction phase. The company has furthermore targeted the mid-sized utility segment, where competition is less than in the larger park segment. Through numerous deal screenings in the past, management has also gathered an extensive industry network, laying the foundation for continued strong backlog growth.

We initiate coverage with a Buy-rating and NOK 65 target price
As the company converts its current backlog into operating assets, we estimate a fair equity value of EUR ~370m as of YE’2024 or 95 NOK/sh after taking dilution into account. Discounted at ~14% CoE gives our TP of NOK 65/sh.

Det som ikke fremkommer er at de har en rentekost på det jeg mener var 8%…og de må vel hente enda mer penger for å vokse utover det de allerede har. Altså de må hente penger for å kjøpe noe som helst av pipeline? Jeg kasta korta i alternus til slutt, føler arctic prøver å hausse noe her som innebærer mye mer risiko enn det de kommuniserer. Feks måtte man finne ut av møkkaobligasjonen selv, den høye renten nevner ikke arctic? Slett jobb. De sammenlignet ofte alternus med andre selskap, men det er vel få som har basert seg så mye på gjeld som alternus? Det gjør at man ikke kan sammenligne på samme måte

Takk for deling.
Denne aksjen er gull verd og selv om vi har litt turbulens nå tror jeg dette vil være helt perfekt fir fremtiden. Kanskje best de ikke går på børs med det første men bare holder stand.

65kr og nå på 24kr :joy: maten 200% opp det.
Og 95kr i 2024 perfekt langsiktig case.

1 Like

Jeg tror ikke disse er overpriset i forhold til verdi og muligheter. Det de bygger nå er basert på emisjonen som var i fjor + green binds lån . (Lån på 8% er ikke helt gale) i business .

LJG is part of over 150 MWp total capacity planned from the proceeds of the successful placement of €110 million green bonds and €27 million equity in December 2020.

1 Like

De ligger tross alt på rundt 80% i ebitda margin. Dette knuser jo for eksempel scatec. At de har 8% rente bekymrer derfor ikke meg.

1 Like

Da var q1 her for alternus. Jeg syntes det ser meget bra ut alt i rute. Ser at Earnings ikke har steget enormt mye, men det erjo for at de fleste tingene har skjedd i kvartalet. Den beste delen for meg var denne sliden (Se bunn). Det betyr at det blir et vesentlig bedre finansielt Q2 og frem over. Og ikke minst som jeg har uthevet, frem over blir det ENORM vekst.
Timingen er vel helt perfekt når vi ser at fokus etter Corona kommer til og bli klima endringene. Meget fornøyd med denne. og at kursen er så lav burde jo være ett kupp. (Jeg har desverre ikke mer cash men har nesten 0.1% av hele selskapet her så jeg er all in kan man si.)

First quarter of 2021 at a glance:

  • Owned Assets increased 45% to 64 MW
  • Producing Assets increased 73% to 45 MW
  • Annual Recurring Revenues (ARR) up 147% to EUR 9.7 million
  • Power production consistent with forecasted levels
  • Booked revenues increased 10% from same quarter last year
  • EBITDA moved to positive in Q1’21 from negative in Q1’20
  • 84% project gross margins
  • Free cash improved to EUR 7.4 million from 1.4 million at YE2020
  • 1.2GW added to Backlog
  • Recruited experienced Chief Technical Officer
  • Continued to grow key strategic partnerships for pipeline

“We are very satisfied with the Company’s performance during the first quarter. Not only did we successfully finalise the EUR 110 million bond issuance and the EUR 27 million equity raise, from which we have acquired over 19 MWp of additional projects during the quarter and have since acquired another 20 MWp in April. We have just three parks left to acquire from the contracted 109 MWp portfolio which will bring our annual recurring revenues to over EUR 20 million once completed. Even more significant for me, was the substantial addition to our contracted backlog by over 1.2 GWp in just 3 months. This was significantly above our expectations, further proof our growth capabilities, and underpins our business plan to achieve over 2 GW of operating projects by 2025’’ said CEO, Vincent Browne.

3 Likes

Jeg sitter så stille jeg kan i båten jeg :wink: her er det bare å vente til oppturen kommer.

2 Likes

Q1 lover meget bra, her gjelder det å være tålmodig.
Kan bli en veldig morsom aksje når den kommer på Euronext Growth.

2 Likes

Ny selskapsmelding og sak i e24👍🏻

1 Like

Konge. Ja får mye for pengene her. :+1:t2:

1 Like

Stemmer det at de ikke blir lønnsomme før 2025?:thinking:

1 Like

Jeg trodde de ville ha overskudd i 2023, men med alt investert i vekst så er vel ikke det før 2025. Men klarer de 180-190 milioner nok da med en prising i dag på 600 milioner. Får fu en pe på 10 så ville det vært 3-4 ganger dagens verdi. (Akkurat som scatec tok mange år før + )
Men god ebitda.

Dette er bra:
Han er sjef og største eier i solselskapet Alternus Energy, som forbereder opptak på Euronext Growth i løpet av juni.

1 Like

Kjekt med positiv omtale i går, denne kommer sakte men sikkert.

Blir også spennende å se om det blir en offentlig emisjon i forbindelse med børsnoteringen.

1 Like

Blir utrolig spennede og se denne opp mot de andre selskapene på Eurnonext growt. De er jo kommet mye lenger og har lavere pris en for eksempel Norsk Solar.
Tror inngagn på 28kr er meget bra hvis en ser på dette som en 2-3 års investering. En er og med i ny energi som kommer til og få mer og mer oppmerksomhet frem over.

1 Like

Tror du emisjonen vil påvirke kursen negativt?

1 Like