Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

AMD diskusjonstråd

Har gått mye på den nyheten alt, er i skyen og har vært nede å testet motstanden. Skal gi den en dag til for å se om den utvikler seg som ønsket. Nordnet har vel fått stop loss over dammen også.

2 Likes

AMD stengte 5 øre over skyen i dag, men ikke helt overbevisende volum.

1 Like

Har gått litt sidelengs de siste dagene, ser man tilbake så bruker kursen også å stå høyere når RSI er tilsvarende. Hadde vært betryggende med et tydeligere brudd ut av skyen, ønsker selv litt mer bekreftelse på at det går rett vei. Kan bli muligheter for en tight swing trade her om ting utvikler seg.

Kan være greit å ha denne i bakhodet (kjenner ikke til hvordan volum det er snakk om):
http://www.nasdaq.com/article/interesting-amd-put-and-call-options-for-march-2nd-cm903933

@Christian Følger du enda med her? Syns RSI er noe vel høy og ser man tilbake i tid korresponderer høy RSI god med kursfall. Aksjen er også på vei inn i området der den i har vendt ned det siste året. Oppgangen i dag har vært på akseptabelt volum. Tenker jeg selger 50% i morgen for å beskytte en del av gevinsten. Har blitt venn med ichimoku cloud indikatoren når det kommer til kjøp, er besluttingen med når jeg skal selge jeg sliter med. Kom gjerne med innspill?

Du kan bruke Ichimoku cloud i revers også. I volatile aksjer, så kan du da miste mye av gevinsten hvis du kjører med 1-dags sky. Du kan evt prøve kortere tidsrom, som 30min, 1time eller 2timer.

1-times sky

2-timer sky
image

Problemet er at begge disse har gitt falske salgssignaler på vei opp. Du kunne evt ha ventet til det ble brudd på bunnen av skyen, men da kan du godt ende opp med å selge på 12,50 - 13 hvis ting går skikkelig dritt.

Jeg har ikke sett på så mye på regnsskapssiden av selskapet, men teknologisk, så er ting ganske bra. Intel roter noe fælt om dagen og Spectre og sikkerhetshullene rundt der er bra for AMD på server-siden. Minuset er at kryptocoin-boblen ser ut til kanskje å ha sprukket, hvis det skjer, så kan det komme bra mange skjermkort ut på bruktmarkedet. Plusset er at på prosess-sida, så ligger ikke AMD så langt bak Intel.

Anyway, jeg synes ikke en 50% gevinstsikring ser så dumt ut her. Selvfølgelig, det kan bli en breakout over 14-15 kr, men da sitter du fortsatt med 50%.

1 Like

Takk for innspillet og for tiden du har brukt på svaret :slight_smile: kommer til å lette meg med 50% i dag

1 Like

Jeg er ikke bekymret for security greiene.

Er mer bekymret for at ryzen 2000 serien ser ut til å ikke overgå forventningene og det er allerede mye hype i aksjen.

1 Like

Er en del kilder som mener at de sikkerhets feilene ikke finnes, om det er tilfelle så forventer jeg en kjapp bounce. Vil nok ta litt tid før AMD bekrefter eller avkrefter.

Er spendt på hvordan GPU salget utvikler seg for AMD, der har de utfordringer med å produsere nok (en utfordring Nividia også har).

Når det kommer til Ryzen 2000 serien så deler jeg dine bekymringer.

De sliter også fremdeles på GPU siden mtp konkurranse fra Nvidia.

Tror det ville vært mye røde tall hadde det ikke vært for kryptomining

2 Likes
3 Likes

Mye liv i denne nå, vurderer inngang på pullback.

Må jo si at jeg gremmes litt over å ikke ha kjøpt noen aksjer i AMD når jeg opprettet tråden. Har gått 250% på litt over tre år…

4 Likes

Ja har vært en nydelig utvikling. Lisa har gjort mye rett og finanspressen hauser vilt over dammen. Har selv fulgt aksjen og gjort meg noen korte trades, ble fort mye høydeskrekk pga manglende erfaring så ble ikke de store pengene av det.

Håper på en test av lav 17, holder den med bra volum så tar jeg et bet.

1 Like

Spennende denne, ser ut som Ryzen serien gjør det rimelig sterkt.

Vet du hvordan splitten mellom CPU og GPU butikken til AMD er nå?

1 Like

Computing and Graphics segment revenue was $958 million

The Computing and Graphics segment primarily includes desktop and notebook processors and chipsets, discrete graphics processing units (GPUs) and professional graphics processors. The Company also licenses portions of its intellectual property portfolio.

Enterprise, Embedded and Semi-Custom segment revenue was $522 million

The Enterprise, Embedded and Semi-Custom segment primarily includes server and embedded processors, semi-custom System-on-Chip (SoC) products, development services and technology for game consoles. The Company also licenses portions of its intellectual property portfolio.

60% vekst yoy og 17% vekst qoq for Computing and Graphics.

Graphics vet vi jo har vokst massivt pga kryptomining. Tanken min er bare nedesiden siden det markedet er døende. MEN jeg tror CPU veksten er såpass stor at det har lite å si.

AMD Gained Huge Chunk of GPU Market Share in Q4 2017, NVIDIA and Intel Fall Behind – Crypto Miners End Up Gobbling Over 3 Million Discrete Graphics Cards

2 Likes

Byttet navn på tråden.

Also this.

1 Like

djesus… hvor denne har gått…