Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

AMD diskusjonstråd

Shiiit: https://finance.yahoo.com/quote/AMD?p=AMD&.tsrc=fin-srch
image

AMD er virkelig konkurransedyktige på CPU-er nå, for første gang siden X2-prossesorene sine. :stuck_out_tongue:

1 Like

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @Christian (6 likes)
  1. @Warholm (4 likes)
  1. @Evilfreud (2 likes)

Gratulerer!

Skulle gjerne ha kjøpt for under 2USD da jeg tenkte på det for evigheter siden

Men i dag er jeg veldig glad for at jeg ikke turte å bli med etter toppen.

ned 17% i dag!

Eller 10 gangen i AMD?

2 Likes

Har vært brutalt for AMD den siste uken. Mulig det snur her, burde være bra med motstand i rundt 15.5

https://www.google.no/url?sa=i&source=web&cd=&ved=2ahUKEwjz1vSdlITfAhWomIsKHV3IDZoQzPwBegQIARAC&url=https%3A%2F%2Fwww.techradar.com%2Fnews%2Famd-is-now-selling-twice-as-many-processors-as-intel&psig=AOvVaw0sb4bpITYn9eDIDqIyc83H&ust=1543943595800061

Det er retail, ikke OEM, og kun fra en retailer :stuck_out_tongue:

Ja det kom klart frem i artikkelen, men selv om det ikke er en fasit så er det allefall en indikator. 16k AMD Vs 8k Intel - enheter så er ikke en liten norsk netshop

Et delpoeng var at sample sizen world wide er for lav. Hovedpoenget er at 95%+ sikkert blir solgt som OEM, så retail er ikke så viktig.

1 Like

Er vel ingen tvil om at Intel er boss. De dominerer server markedet og OEM segmentet. Ut fra de artikklene jeg har skummet igjennom så har vel AMD 1% av servermarkedet ,men har et økt fokus på OEM markedet. Nå sliter Intel med sin produksjon slik at det kan være et tidsbegrenset vindu for de å spise seg inn i segmentet. Lisa Su har gort mye bra siden 2014 i AMD.

Blir allefall spennende å følge utviklingen. Kommer kursen seg igjennom skyen skal jeg ta et lodd. AMD er spennende å trade, masse volum og store svingninger =)

1 Like

De sliter i den formen at de ikke klarer å produsere nok på 14nm og 10nm er borked. Mao, etterspørselen er større enn tilbudet. Her drypper det nok kanskje litt ekstra på AMD.

1 Like

Alt av silicon som Intel får igjennom fjøla blir solgt, de har vel også pisket opp prisen. Som du selv sier så kan det dryppe på AMD noe som igjen kan føre til pene tall fra AMD ved neste rapport

2 Likes

Trader du amd teknisk? Flott oppgang i dag!

Nei, startet tråden og holdt meg unna pga kurtasje. Synd, har jo gått glipp av endel hundre prosent fortjeneste pga det. :stuck_out_tongue:

1 Like

Sjekka loggen min, gikk ut på 2,66 i 2014😬

Alltid likt amd, og virker som de kan trades disse bølgene.

2 Likes

Har kjøpt amd. Tror de kommer til å tjene fett i årene som kommer. Intel sliter med å få ut et godt svar på ryzen. Nvidia prøver å holde seg foran med raytracing, men etter CES 2019 ser det ut til at amd er klare til å ta opp kampen.

Se AdoredTV sin siste video

Nvidia:

CES, imponerende tall fra amd

2 Likes

AMD kan være et utrolig bra case fra i dag og frem mot 2023;

3 Likes

Veldig interessant video. Jeg lurer på om det kanskje blir noe mer mobilt som tar av.

2 Likes
1 Like
1 Like