Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Amerikanske Biotek-selskap đŸ‡ș🇾

AChicago hospital treating severe Covid-19 patients with Gilead Sciences’ antiviral medicine remdesivir in a closely watched clinical trial is seeing rapid recoveries in fever and respiratory symptoms, with nearly all patients discharged in less than a week, STAT has learned

5 Likes

Moderna fortsetter rett opp.

2 Likes

IBB og XBI opp >1.5% og >3% sÄ amerikansk biotek fortsetter den bra trenden

1 Like

Milde moses. Moderna market cap 17 mrd dollar. Snart mer enn Statoil.

3 Likes

Synes ikke gilead har gÄtt sÄ veldig mye tross lovende prekliniske data?

1 Like

SlÄr et slag for opk, opko health inc, hÄper Ä tiltrekke mer kunskap om bÄde caset og det tekniske :slight_smile: finnes en trÄd for den her https://beta.tekinvestor.no/t/opko-health-inc ^^,

Fin candle pĂ„ gang idag om dette gĂ„r veien🙏

@Savepig min frelser😍, vil du ta en liten titt pĂ„ det tekniske?

1 Like

Moderna har hÞy mcap nÄ, men husk pÄ at de var fÞrste selskap med vaksine mot Covid-19 som prÞves pÄ mennesker og at de guider at fase2 starter allerede i Q2. Dersom vaksinen faktisk virker og blir godkjent, sÄ skal potensielt hele verden ha og Moderna sin inntjening vil vÊre korrelert med hvor mye de faktisk greier Ä produsere.

I den sammenhenge sÄ kan vi jo ogsÄ bite oss merke i at nordens stÞrste selskap ikke er Statoil, men Novo Nordisk, et danske legemiddelselskap.

5 Likes

Moderna har hatt magisk mcap lenge da, uten at eg vet veldig mye om caset men, sÄ tipper eg det sitter bÄde mer hjertelige og alvorlige investorer i den. SpÞrs om den kan gÄ noe innihelv videre pÄ denne vaksinen. Mrna er mer og mer i vinden ser det ut for :thinking::roll_eyes::blush:

Har en trÄd her for den ogsÄ, til alle som er nyfikne :blush:

1 Like

Stemmer det men Moderna er sÄ mye mer enn Covid19

Selskapet er definitivt pÄ min radar siden de er konkurrent til Vaccibody pÄ persontilpasset medisin OG en markedslederne om ikke det fremste i verden pÄ mRNA, et omrÄde et hervÊrende norsk biotekselskap satser pÄ gjennom sin leveringsteknologi.

2 Likes

Noen som fÞlger Athersys Inc? God oppgang denne uken, og de har fast track pÄ flere av deres studier.

https://www.athersys.com/

Ang. Moderna 
 17.000 prosent avkastning pÄ mindre enn to Är


3 Likes

Positive fase 3 resultater fra TGTX, og oppkjĂžp av Portola av Alexion. Ligger an til en bra dag for amerikansk biotek.

PrÞvde meg pÄ en trade som sÄ ok ut, men feiget ut nÄr jeg sÄ bÞrsen fadet mot close der borte

Er jo noe av en battleground stock dette, og ser at de fÄr en del flakk pÄ twitter, men tror kanskje dette blir det endelige gjennombruddet.

1 Like

Noen som fÞlger Inovio Pharmaceuticals? Ser ut til at det kanskje er klart for nytt lÞft. Lovende i pretrade nÄ ihvertfall.

Kom over denne (Novavax) idag, er det satt noe tidsestimat pÄ nÄr man kan forvente at FDA responderer ift Nanoflu ?

Pr 1 april er dette det eneste jeg finner, “Representatives from Novavax said they were not giving specific guidance right now about the timing of FDA approval or launch of NanoFlu”

NĂ„r anser man fase 3 som komplett ?

Calliditas i Sverige gÄr for IPO i USA. Kanskje man fÄr sett om det ligger noe i pÄstanden om at biotek prises lavere i skandinavia nÄ.

4 Likes

Noen tanker om dette?

Ingenting hadde vÊrt bedre enn om vi med sikkerhet kunne si at vi hadde en vaksine som virket! :star_struck: Men uansett er det vel en lang vei Ä gÄ fÞr det eventuelt blir tilgjengelig for folk flest?

Mm ja mange sier pump n dump
 Lang vei til eventuell kommers osv
 Eg legger den ballen dĂžd, men det kan vĂŠre spennende lĂŠring Ă„ se hva som skjer med den likevell. Who knows


“We want to emphasize there is a cure. There is a solution that works 100 percent,” Dr. Henry Ji, founder and CEO of Sorrento Therapeutics, told Fox News. “If we have the neutralizing antibody in your body, you don’t need the social distancing. You can open up a society without fear.”

Pretty bold statement id say. :man_shrugging::cowboy_hat_face:

Moderna med data fra fase 1 for sin coronavaksine. Aksjen gÄr sterkt PM.

4 Likes