Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Anbefaler Porsche-kjøp etter heftig prisvekst

Noen som har peiling på bil?
Hvilken bil er den neste som stiger i verdi?

Kan ref. artikkelen skrive under på at klassisk 911 var et meget godt kjøp rundt 2014 rett før 50-års jubileet.

Generelt sett kan kanskje et tips til første kjøp være å tenke på biler som snart er veteran og likt av entusiastene innen et merke. Typisk vil de modellene som stiger i verdi være biler som morgendagens førtiåringer siklet etter men ikke hadde råd til som tjueåring. Mitt kjøp var uansett drevet av bilinteresse, men det er jo kjekt å ikke tape penger på bil. Tror uansett at mye klassisk Porsche nå er dyrt og det er lett å kjøpe katta i sekken om du ikke vet hva du gjør.

Ev. om man har penger nok og tenker ren investering så er spesialmodeller fra merker som Porsche med høye prestanda og lavt produksjonsvolum nok relativt safe bet (les GT2, GT3 o.l).

Tror imidlertid det å ikke være bilinteressert og investere i bil er litt tungvint…:wink:

1 Like

Kjøp Porsche uansett. Jeg angrer på at jeg ikke kjøpte tidligere. Den opplevelsen det er å kjøre er verdt det ene og alene

3 Likes

Har ikke råd til noe millionbil( ref. Til artikkel i e24)
Men hva med Porsche 924 eller 928?

Styr unna 924=gammel Audi

Noen som har erfaring med import av bil?
Veteran kommer unna men en lav avgift?
Om bilen er «EU kontrollert» i Sverige og er godkjent for 2 nye år. Vil den da gå rett gjennom EU-kontroll i Norge?

Er flere 924 som begynner å bli attraktive. Jeg skal få bygget opp min 944 når jeg har en del mer gevinst. Men akkurat nå handler alt om å piske de 550hestene i 911’ern ved enhver gitte anledning

Ja 924 er det vel ikke lagt så mange av? Du har 944? Turbo?

Du trenger ikke å kjøpe noen millionbil - du kan få kjøpe min til 1/2 mill :grin:

Trust me - Porsche er mer vanedannende enn aksjehandel. Har du først kjørt en så er du frelst. Og, du vil ikke få lyst til å gå i avvenning heller - hehe.

Fin den. Hva er på vei inn nå?

Jeg kan seriøst ikke kjøpe meg noe Porsche, burde sikkert mistet lappen for lenge siden og kjører bil med 97 hk.

… Så, hva er trikset med å være Porsche-eier og fortsatt ha lappen? :slight_smile:

Trikset heter langhelg og Kielfergen… :sweat_smile::sunglasses:

Var flott den! Men det viser seg jo å være sinnsykt dyrt å eie en Porsche alla denne. Kostnader på nær 200.000 siste 2 år.

Jeg har ikke råd til det:( da må Wre-me stige til 10kr. Da kjøper jeg den​:rocket::sweat_smile:

Begynte i mammas Corolla her også…du følte at du var i live i 160 på en øde vei på hjem om natten når en var vei hjem, dum og 18 :sweat_smile:. Løsningen er å finne seg en svingete vei på kontinentet som nevnt over. Ev banedag!

1 Like

Mener du etter salget av denne? En nyere og enda raskere bil - hehe. Flere hester, raskere girkasse……, meget vanedannende. Men først må jeg slutte “å drite på draget” med aksjevalgene mine. Tjente veldig bra på Crayon, men elendig timing på Funcom og Targovax ødela den gleden.

2 Likes

Kjøre f. Eks Noresund - Vikersund en dag det ikke er kontroller :smirk:

1 Like

Komplett 944 turbo Strosek. Mangler bare turbomotor.
911 - 996 turbo 550hk cargraphic

Jeg kjører mye på svingete småveier i Norge med 80-grense. Midtveis blir det gjerne en tur på grusvei. For et par uker siden, så endte jeg opp på en vei hvor jeg måtte ha bilen i 1. gir for å komme opp. Det jeg egentlig trenger er en bil med bedre fjæring. :smiley:

… kjøpte mammas Corolla, jeg ga fullstendig faen i bil på det tidspunktet. :blush: Kunne tenkt meg noe litt dristigere nå, men så har man det med å beholde lappen da. Kjører sikkert Corollaen til den ender for ofte på verksted. :stuck_out_tongue:

1 Like

Nesten, det jeg fant ut var drømmeveien en stille søndag er Sylling - Vikersund. Nesten ingen trafikk, 80 soner, vestlandssvinger der det er tøft bare å holde fartsgrensen. Altså - deilig kjøring innenfor fartsgrensen.

1 Like

Jeg ser den! Helst ikke for mange andre biler på veien heller da. Kjedelig å bli liggende bak en campingvogn uten sikt nok til å kjøre forbi. :stuck_out_tongue: