Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Andfjord Salmon

Det er derfor det er så mye hval der, havstrømmene møter en fjellvegg som gjør at næringen samles der, deriblant fisk :slight_smile:

Nå vet jeg ikke nøyaktig hvor sjarken gikk ned, men AndFD har veldig mye fisk. Det landes mer fisk i Øksnes, Bø og Andøy (Vesterålen) enn i Lofoten.

2 Likes

Det jobbes bra på Andøya og på Sortland nå: Major strides made towards production volume of 40,000 t | Second quarter and half-year 2023 financial results

3 Likes

Må si jeg har troa her. Spent å se hvordan dette blir om noen år.

2 Likes

Andfjord Salmon presenterer resultater etter første slakt

07:31

Nora Rydne

DEL

Andfjord Salmon presenterer for første gang resultater med reelle inntekter i kvartalsrapporten for andre kvartal.

Resultatene kommer etter at selskapet gjennomførte sin første slakt av laks. Selskapet driver med landbasert oppdrett med gjennomstrømming av sjøvann på Andøya i Vesterålen.

Andfjord Salmon hadde omsetning på 9,6 millioner kroner i andre kvartal 2023, mot 0 kroner samme kvartal i fjor.

Likevel er også underskuddet større enn fjorårets. I andre kvartal leverte lakseoppdretterne et driftsresultat på -18,1 millioner kroner, mot -10,4 millioner i fjor.

Selskapet bemerker i en børsmelding at den totale inntekten for sommerens slakt kom på 37,1 millioner kroner, hvorav 27,5 millioner kroner først vil komme til syne i resultatene for tredje kvartal.

– For å oppsummere, er vi akkurat der vi ønsker å være. Vi har bygget tillit til gjennomstrømmingsteknologien vår, og den neste fasen i utbyggingen er i rute, sier administrerende direktør Martin Rasmussen i børsmeldingen.

Andøya Salmon er i ferd med å bygge ut anlegget på Kvalnes, og selskapet har i år hentet totalt 900 millioner kroner gjennom bankfinansiering og refinansiering av eksisterende gjeld. Selskapet hentet også 615 millioner kroner gjennom en rettet emisjon i juni i år. Målet er i første omgang å øke produksjonen til 8000 tonn.

2 Likes

Veldig lovende. Har kjempetrua, og har sitti i denne lenge allerede. :+1:

4 Likes

Fint intervju fra Finansavisen i dag også, med Andfjord

4 Likes

Takk for lenke, den hadde jeg ikke fått med meg. Oppegående fyr han Martin Rasmussen. Nå har jeg bare enda mer trua. :+1::crossed_fingers:

4 Likes

Hele Andfjord er et «dream team» - superdyktige folk.

Veldig artig å se flere forumdeltagere på tråden her, da virker jo «opplæringen» som Martin fortalte om i intervjuet :wink:

4 Likes

skulle likt å se et stykke nysløyd fisk fra Andfjord :thinking:

image
https://www.youtube.com/shorts/Uy0tzwwMPKk?feature=share

Dette er indirekte reklame for alle som vil bruke ny teknologi for å drive med bedre kontroll og lavere dødelighet.

2 Likes

5 Likes

Tror ikke det er utbredt av dette oppe på Andøya,men tenker alikevel å lufte dette spørsmålet ved neste kvartalfremleggelse,eller hva tror du @larslars ?

Langt fra Oslofjorden til Andfjorden heldigvis. Jeg regner med at hvis havnespy mot formodning skulle komme inn i ett eller flere bassenger så vil man kunne tømme og rense dem. Enten akutt eller som en del av rutinemessig operasjon. Bassengbunnen blir kontinuerlig “vasket” av robot som kjører rundt så vidt jeg vet.

Ellers er det jo bare å spørre selskapet direkte når som helst, det er neppe en selskapsspesifikk problemstilling som må svares på i offentlighet.

1 Like

Andfjord leverer fortsatt knallsterk utvikling og overlevelsesrate andre oppdrettere bare kan drømme om!
image

Q4 Presentasjon:

Q4 Webcast:

4 Likes
1 Like

Sikkert ikke så mye runway disse dronene trenger Northrop Grumman MQ-4C Triton - Wikipedia men hvis vanlige fly skal fortsette å bruke rullebanen så henger vel Fiskenes i en tynn tråd. Men vi får se. Kanskje er det andre muligheter for å ekspandere.

1 Like

Og fordelene her….?:thinking:

Andfjord Salmon bytter navn

25 min

Marianne Stensland

DEL

På selskapets generalforsamling har det blitt bestemt at det nå skal hete Andfjord Salmon Group, ifølge en børsmelding.

Selskapets «ticker» på Euronext Growth vil fortsatt være ANDF.

Ser ikke noe fordeler sånn spesifikk men tipper de skal starte datterselskaper under relativt samme navn, så morselskapet blir group, så antar bare for ryddighetensskyld.

Men bare jeg som tipper, vet ikke.

1 Like

image

kursen blir 33,-

3 Likes