Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Andfjord Salmon

joo…sett ut ifra verdsettelse og formueskatt osv…så er det best å la være :sweat_smile: jeg kunne bare tenkt meg å la andfjord vokse inni ask-kontoen slik at enda en fremtidig utbytteaksje kan hjelpe på å bygge verdier i den kontoen… :wink:

1 Like

Det jeg tror du har rett i er at vi ikke ser Andfjord på OB før de kan betale utbytte.

2 Likes

Andf kommer ikke på hovedlisten før vi har fått en ny regjering, dvs tidligs om 2,5 år når statsbudsjettet for 2026 legges frem, forhåpentligvis med helt andre skatteregler. Aksjeverdien vil bli så høy at det er ingen aksjonærer som vil ha råd til å betale formuesskatten før selskapet kommer i utbytteposisjon. Men med dagens skatteregler er det jo en ren statlig konfiskering av verdiene å betale utbytte. Det passer derfor godt å være på ENG-listen frem til investeringsperioden er unnagjort og selskapet kan reinvestere all cashflow i vekst uten å betale utbytte. Dermed slipper de også å gjøre flere emisjoner etter at den forestående emisjonen er unnagjort. Se på chartet nå. Noen har tydeligvis hastverk med å posisjonere seg. Tipper det kan bli fete utbytter som tilsvarer dagens kurs pr akse fra og med 2028. Men da står også kursen i 400, om ikke mer.

2 Likes

Endelig :partying_face:

1 Like

Keep `em coming! :partying_face:

Mer banklån til Andfjord Salmon

07:17

Sofie Amalie Hoff Fraser

DEL

I en børsmelding 13. juni skrev oppdrettsselskapet Andfjord Salomon at de har sikret lån på 700 millioner kroner for å bygge ut anlegget på Kvalnes på Andøya.

Låneavtalen er med Sparebank 1 Nord-Norge og Sparebank 1 SR-Bank, med støtte fra Eksfin.

Tirsdag melder selskapet i en ny børsmelding at enda en bank, SpareBank 1 SMN blir med på lånet, noe som øker lånet til 825 millioner kroner.

1 Like

fra kapitalsmarkedsdagen 13. juni

2 Likes

Aksjesladder podkasten har varslet en stor emisjon her så er bare å holde seg unna til dette er ferdig gjort med forventet rabatt i dette vanskelig markedet for å hente penger.

De spekulerer vel i en stor emisjon?

Ja, og dagens emisjonsmarked er tørt.

Andfjord Salmon AS - Contemplated private placement

https://newsweb.oslobors.no/message/594179

" Andfjord Salmon AS (“Andfjord Salmon” or the “Company”)
hereby announces an intention to carry out a private placement with gross
proceeds of NOK 550 - 650 million (the “Private Placement”) by issuing new
shares in the Company (the “Offer Shares”) at a price of NOK 38.50 per Offer
Share."

Nå er det ikke avgjort hvor mye de henter, men det er ikke så farlig å kjøre emi når man har såpass kapitalsterke eiere - etter hva jeg kan se er det garantert for 489 mill av de største aksjonærene og styret.

38,50kr pr aksje, viser jo at det markedet ikke er like tørt for alle…

3 Likes

Til sammenligning og ettertanke: Høy lakse­dødelighet hos verdens største oppdretter – NRK Dokumentar

Da var dagen kommet folkens! :smiley: :+1:

5 Likes

får håpe det går greit med dem da…er dette Andfjord innvolvert tro?

image

Du vet at Andfjord Salmon driver med landbasert oppdrett???

…det er kun dem som driver oppdrett på andøya? :roll_eyes:(jaa…kom jeg på nå :sweat_smile:)

Dere vet at AndFD som regel er full av sjarker og litt større fiskebåter?

ligger de bare ute på sjøen og venter til at laksen er fullvoksen…det kan da være en båt som var i forbifarten.

edit:
Det gikk bra med dem som var på fiskebåten som sank :pray:

Nei - de gjør noe så sært som å FISKE - du vet det finnes både torsk, hyse og sei? Det er ikke all fisk som kommer fra oppdrett :wink:

…så nærme land? :thinking: