Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Andfjord Salmon

“Stansen som innføres umiddelbart, vil gjelde til et nytt regelverk for akvakultur på land er på plass. I første omgang blir det en stans på 6 måneder…”

Støtter dette og syns det kommer litt sent. Prosjekter som Gigante bærer preg av utnyttelse av smutthull mer enn annet. Hårreisende at det er lønnsomt å sprenge vekk en holme i skjærgården, sette opp noen nett som hindrer fisken fra å rømme, og ellers ha alle driftsfasiliter likt som et oppdrett i fjord.

Det jeg har hørt er at man ønsker å skille anlegg som Andfjord fra anlegg som Gigante, hvor sistnevnte egentlig er en vanlig mærde som ikke er konsesjonspliktig etter dagens regelverk.

2 Likes

så artikkelen og tenkte politikere nå kom til å kludre til utbygging som Andfjord er involvert i …

Ikke Kvalnes i alle fall. Her tror jeg alle tillatelser er på plass?

2 Likes

Hyggelig julebrev fra Martin, hvor han bekrefter det jeg skrev rundt den nye reguleringen og Andfjords planer videre:

Gleder meg til å smake laksen!

2 Likes

statusskjekk @larslars :astonished:

image

Tipper laksen svømmer fint fremdeles den :smiley:

2 Likes

Bare en liten digresjon:

Vil landbasert oppdrett på land være det største problemet (les: et relevant problem i det hele tatt) for Norge hvis Golfstrømmen kollapser?

“Andfjord Salmon tar sikte på første slakting til sommeren”

3 Likes

image

3 Likes

Her må man antakelig endre litt planer på lengre sikt: Andøy, Næringsliv | Vil stoppe planene i innflyginga til flyplassen

Andfjord Salmon vil bygge oppdrettsanlegg og muligens også et fiskeslakteri på Fiskenes. Luftfartstilsynet har satt seg på bakbeina, og vil stanse planene.

…kanskje litt forståeligt/men enda et “spadetak” unna til den utbyggingen da,kanskje de finner et annen ideel sted med de samme geografiske kriteriene for å bygge ut med samme patent :man_shrugging:

2 Likes

image

https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20230316_4

Q4 tall er klar!

3 Likes

stort transportfly lander på Andøya :roll_eyes:

(ikke så mye støy,men ser potensiale for lysforstyrrelser for oppdrettsannlegget for Fiskenes :thinking:)

https://kommunikasjon.ntb.no/ir-files/17847566/2382/3299/Andfjord%20Salmon_Q1_Pr
esentation_25_May.pdf

Dette blir et kanoncase. Er det nå den skal ta av etter lang tid med konsolidering og fin bunnformasjon?

2 Likes

min våte drøm er å selge denne før noe voldsomme opptur,-selskapet blir børsnotert på oslo børs og vi kan kjøpe denne i ASK-konto :relaxed:

hva regler for børsnotering på oslo børs er det som mangler hos Andfjord?

• minimum 10 millioner i inntekt

• Diversifisert med aksjeeiere…

• ???

• ???

Hvorfor skulle AS ønske å være på OB?

Det er utvilsomt bedre for de store eierne at selskapet er notert på Growth pga verdisetting ift formue. Så at de skal på Oslo Børs for enhver pris skjønner jeg ikke.

1 Like