Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Andfjord Salmon

Andfjord Salmon - Grant of options to primary insiders

Andfjord Salmon: Invitation to Q4/interim FY 2025 results presentation

1 Like

Andfjord Salmon: Solid biological conditions continue to drive fish farming performance | Q4 2025 financial results

2 Likes

Andfjord Salmon Q4 resultater:

Presentasjon

Rapport

Dette er gammelt nytt. Hva er det journalisten vil frem til? At selskapet er en konkurskandidat grunnet gjeldsnivået? Vel, her tar han i allefall grundig feil. Her er det hovedaksjonærer som garantert fortsatt kommer til å supportere selskapet også fremover. De har tatt de emisjonene som har kommet, til kurser “at market”. Hadde det vært finansinvestorer som dominerte, ja da hadde det kanskje vært dobbelt så mange aksjer i selskapet og kursen hadde vært det halve (men med samme marketcap). Hovedaksjonærene er et eksempel på hvordan de tar vare på alle aksjonærene og ikke haier til seg selv. Dette har journalisten ikke sett eller kommentert.
Biologien er fantastisk, og fisken vokser 30% foran Skrettings veksttabeller. For selskapets økonomi og logistikk er dette musikk i mine ører. De beveger seg inn i et helt annet territorium enn andre oppdrettsselskaper. Fullt utbygget med 12 mndr vekstsyklus og produksjon av storsmolt med høy kvalitet, vil marginene bli høyere enn noen andre vil klare. De vil sannsynligvis ligge på Bakkafrost-nivå i sine glansdager når vi skriver 2030. Men det vil ta noen år, for det skal bygges maaange basseng. Vi vil få flere gode svar allerede i år og i 2027. Rettsaken blir en parentes i den store sammenhengen.
Dette er en aksje som skal eies de neste 5-7 årene. Hvis de ikke blir kjøpt opp av Salmar eller en annen storlaks før den tid. 10-baggers potensiale.
Forøvrig springer det mange høns ut i dag, men i dag skal du sannsynligvis være reven.

6 Likes

Godt innspill, denne artikkelen er gammelt nytt for de som følger litt med.

Oppkjøpsscenariet ser jeg som svært lite sannsynlig. Mange er ikke klar over at de tre største aksjonærene er industrielle investorer med strategisk egeninteresse i at Andfjord forblir selvstendig og lykkes på egne premisser.

Jerónimo Martins, som alene kontrollerer 39,7%, er rangert blant de 400 største selskapene på Fortune Global 500-listen — de er ikke et oppkjøpsoffer, de er en av Europas mektigste matvarekonserner. SalMar er knapt av sammenlignbar størrelse.

Med en så dominerende industriell ankeraksjonær, kombinert med High Liner Foods (10,3%) og Eidsfjord Sjøfarm (3,3%) — alle med strategiske interesser i Andfjords suksess — er sannsynligheten for et fiendtlig eller opportunistisk oppkjøp minimal, mener jeg.

5 Likes

Nå kan det skje et interessant tilløp av noe her… :crossed_fingers: :grimacing: :crossed_fingers:

3 Likes

Ny rente

13,78% er ny rente.

https://live.deutsche-boerse.com/bond/no0013587246-andfj-salmon-25-28-flr?mic=XFRA

Er neppe mange handler som meldes inn der, men for 2 uker siden fikk jeg en mail om at det fantes kjøper på 101,25 så kursen er nok riktig. I februar hadde jeg tilsvarende mail fra megler med kjøpskurs 99,50, men det er det jo umulig å vite om det ble omsatt noe volum på.

NB Sitter ikke med obligasjonene selv, men har jo noen aksjer.

1 Like

Andfjord Salmon AS - Primary insider notification