Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Andfjord Salmon

Den konflikten eierfamilien nylig tok til media gjelder i størst grad lokaliteten på Fiskenes. Jeg har ikke hørt noe om at Børvågen kan bli aktuell som lokalitet, men må si det ligger noe værhardt til så det overrasker meg litt.

jeg sendte faktisk en liten e-post til Andfjord om dette,-men de svarer ikke… :disappointed:

har de noen dato for kvartalstall,-eller det er vel ingen krav da de enda er unotert fra børsen… :thinking:

Jeg ville ikke vært bekymret for Spaceport. De er en lokal aktør og de snakker med Andfjord, både privat og i embete.

Forsvaret og Stortinget er jokrene ifm Andenes Flyplass. Først skulle de legge ned, og da ble Fiskenes aktuell. Så kommer de med innsigelse mot Fiskenes pga høyere aktivitet på flybasen.

Kvalnes hvor de bygger nå er upåvirket av disse tingene.

er det slik at søkeprosessen og finansieringen hos kommunen er " i boks " for alle 3 områdene de skal bygge ut?

jeg lurte bare på hvor fleksible de er med å evnt. å re-lokalisere fra fiskenes til et annet område,-eller er de fastlåst om dette faktisk skulle være en reel konflikt?

Dette er uansett såpass mange år frem i tid at dette løser nok seg på en eller annen måte,håper jeg.

Lokalitetene er valgt ut pga geografien. Dypt vann nært land, og så nære hverandre at slakting osv kan samkjøres uten problem. Vet ikke hvor gode de neste stedene på listen er, men jeg tror uansett dette er sekundære utfordringer. Først må Kvalnes i produksjon før neste trinn påbegynnes.

1 Like

“regjeringen foreslår en arealavgift på 40 øre kiloen i lakseproduksjonen fra 2021…”

Patentert metode, bærekraft og miljø, gjennomstrømning, høyeste vannkvalitet, ingen lakselus, ingen utslipp, og svinn under 5 prosent! :blush:

1 Like

Nå skjer det saker. Mange som vil inn? R/T 57,5!

2 Likes

Sjekka nøyere nå, økningen er på relativt lavt volum.

1 Like

Volum : 3651

små volumer,store gleder :sweat_smile:

1 Like

Ikke lenge igjen til august/sept nå. Dvs bare noen mnd igjen til den første fisken settes ut :grinning: Jeg har nedtelling! Utrolig spennende case dette her, der dem har som plan å bygge et av verdens største gjennomstrømningsanlegg :ok_hand:

1 Like
1 Like
1 Like

Emisjon og IPO! Merkur-notering…

1 Like

image

1 Like

Hei

Jeg lurte på hvordan man får kjøpt seg inn før notering?

Må ringe til megler som legger inn ordre for deg. Ringte selv til nordnet som ordnet det opp. Ordre kan være aktive opptil 1 mnd før du må ringe inn og lage evnt. Ny skulle du ikke få kjøpt.

2 Likes

Pareto har nett-tilgang til notc-listen. Der kan du kjøpe på samme måte som på Nordnet osv.

Tusen takk

1 Like

1 Like