Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Andfjord Salmon

Fra 12. juni: “Det første bassenget har en produksjonskapasitet på 1.000 tonn MTB (maksimalt tillatt biomasse), og står klart i andre halvår i 2020. Planen var å starte neste byggetrinn første halvår 2021, men Andfjord Salmon™ framskynder nå disse planene. Totalt elleve basseng skal bygges på Kvalnes på Andøya, der Andfjord Salmon i første fase har konsesjon på 10.000 tonn MTB.”

Hva tenker dere om inngang her?

1 Like

Shit! Jeg hadde ikke egentlig forventet å få rett der…

Nå lurer jeg på hvor fort det går ned mot emisjonskurs…

Det er mye kapital hos de største eierne, vil de akseptere ned mot emi-kurs?
Jeg har lyst til å kjøpe noen aksjer på sikt…

Vet ikke helt hvem av de største eierne du sikter til? Andfjord Holding er familieselskapet til gründer. De har ikke kapital utenom.

Jeg kjenner ikke personlig noen av de neste på listen, men i media osv. så bærer de ikke preg av å være typiske verdi/langsiktige investorer?

Min tanke har hele veien vært at første kapitalinnhenting kom til å gå greit siden vi her opererer med knapper og glansbilder. De neste rundene avhenger typisk av om man har møtt guiding og holdt tidsfrister, fremgang osv. Jeg tipper det er mange nok under topp 10-20 som ser dette som en mulighet til å “snitte ned” til at kursen kommer til å dykke nå.

… men jeg skal innrømme at det var ikke noen umiddelbar sterk respons da.

Ingen tar i mot på nedsiden, så ANDF faller og faller.

Husk at mange fikk aksjer på 40 kr ved IPO, og noen av oss kjøpte enda før det igjen. Det er mange som fremdeles har gevinst som kan sikres.

Foreløpig tenker jeg å ta imot på 45 eller under. Andre tanker om hvor dypt vi kan gå?

Tenker det samme som deg, antar at 40-45kr er bunnen. Vil anta at de fleste som kjøpte under emisjonen og før, ikke kommer til å selge pga. forsinket utsetting av første andel av laksen/smolt. Vil anta de fleste er langsiktige og dermed vil komme til å kjøpe det som evnt. blir solgt under emi-kurs.

1 Like

Årsrapport er ute, mulig å være med på investor call fra kl 13 i dag.

2 Likes

:recycle:

Ja de tenker på mye fint der i gården :slight_smile: Dette med å gjenbruke fiskeslammet har vært tenkt på lenge, det er ikke helt tilfeldig at Kvalnes-lokaliteten er vegg i vegg med Andøytorv, Norges største produsent av torv til plantejord.

Det er forøvrig noe lite strøm tilgjengelig på Andøya, så derfor ser de på å bygge eller bidra til bygging av sol- og vindfarmer, ref siste linje i meldingen. Heldigvis skal de bare dytte rundt på vannet, og slipper å pumpe slik Evolution skal gjøre. De får et sinnssykt energiforbruk.

Jeg har forøvrig fått en liten rundtur og har vært nede på bunnen i det første bassenget (uten vann, åpenbart). Imponerende dimensjoner på anlegget, og alt ser veldig bra ut.

2 Likes

Så fett! Er du lokal eller jobber der ute? Det er hadde vært konge med en som kan sniktitte litt på hvordan det står til :wink:

Jeg er fra området og har vokst opp med CEO, styreleder/eierfamilien og flere av de ansatte. Var på jakt med dem i høst, da tok vi turen innom. Vi har en forståelse for at de forsøker å ikke forteller meg som aksjonær noe som burde ha vært børsmeldt, og at jeg ikke deler videre noe dersom det likevel skjer. Jeg har muligens større erfaring med børs enn dem. Selskapet ønsker å kontrollere nyhetsstrømmen selv. Ergo kommer jeg dessverre ikke til å gi noen snik-oppdateringer :slight_smile:

1 Like

Folkeinvest-kampanje på Kvidul (landbasert RAS-anlegg, ingenting spesielt nytt altså) som utløper i disse dager. Jeg har ikke tenkt å investere der, men det var interessant å lese prospektet.

1 Like

Andfjord Salmon AS: Invitation to webcast of Q3 2020

https://maverix.mailmojo.no/e/m/c/255971/e204ad18/4KaVXMDdGXscqHTePCjOCpesM6OZZ7/

Andfjord Salmon AS: Contemplated private placement

Sortland, 1 December 2020. Andfjord Salmon AS (“Andfjord Salmon” or the “Company”) has engaged ABG Sundal Collier ASA and SpareBank 1 Markets AS as Joint Lead Managers and Bookrunners (the “Managers”) to advise on and effect a contemplated private placement of between 1,500,000 and 2,100,000 new shares (the “Offer Shares”) in the Company (the “Private Placement”).

Andfjord Salmon to fast-track construction plans | Q3 2020 financial results

1 December 2020 – Andfjord Salmon AS (ANDF-ME) announces plans to fast-track the development of the next phase of its land-based salmon farming facility at Kvalnes, Andøya, and releases the company’s third quarter 2020 financial results.

Veldig spent på kursen her…

Kurs 42

2 Likes