Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Andfjord Salmon

På en lørdags kveld tar jeg bare frem “jukselappen” fra “Borsdata.se”

Har en god følelse for Andfjord Salmon,til tross for at selskapet er enda under utbygging med helt ny måte å drive oppdrett på,-skulle det første bassenget fungere…så tror jeg aksjen vil oppleve et tydelig løft fra der vi er idag…for jeg tror prisen på aksjen vil holde seg stabil der vi er nå pga god tillit til prosjektet,-vanskelig å påpeke prising på selskapet idag egentlig.

fikk ANDFJ til 25,- og ser enda god “Risk/Reward” fra der vi er nå.

Har noen ganger tatt et grovt regnestykke fra andre oppdrettselskaper på Oslo børs,og tilpasset et volum i forhold det Andfjord Salmon er estimert til å produsere fremover,-på det høyeste på HOG 90k tonn.

Ulykke på Andfjord Salmon: Fraktet med helikopter

ANDØY: Nødetatene rykket ut til Andfjord Salmon på Dverberg onsdag formiddag, etter melding om ei arbeidsulykke med personskade.

uff.vi får bare krysse figrene på at dette går greit!

“Mann falt fra stillas”

Stillasmontør (ikke ansatt i andf) ramla ned da han demonterte et stillas. Toskete uhell, men kun lettere skader og innlagt på UNN til observasjon.

Ikke relatert til teknologi eller anlegg som sådan altså. Hvis fallet på slutten av dagen er pga dette så får man kjøpe dippen i morgen. Men et såpass fall på så lavt volum betyr at kjøpsinteressen er rimelig laber.

1 Like

fant lesestoff.

1 Like

Da laserer de en romstasjon for rakettoppskytninger på Andfjord,et godt stykke vekk fra oppdrettsannleggene der Andfjord skal drive utbygging! :man_astronaut: :+1:
image

Bra for Andf. Sprengstein fra bassengene kommer til bruk i bygging av dette anlegget.

1 Like

På mandag blir det Q&A med Andfjord Salmon :slightly_smiling_face:
image

https://www.facebook.com/events/908968173389453?active_tab=about

1 Like

@larslars ,hei,

Vedum snakker om flyplassen på Andøya,i tillegg til å snakke om å opprette fond for å støtte opp privatnæringen på Andøya,har du noen innspill på dette?

Er vel alt for tidlig å si hva det fondet kan bety for Andfjord. Det kommer nok en større emisjon, som varslet, uansett.

Det er bra for lokaliteten Fiskenes at forsvaret avsluttet sin aktivitet. Mener denne ikke kan bygges ut dersom flystasjonen ikke legges ned.

1 Like

men planen er alikevel å ta flytrafikken i bruk for frakt av fisken på øya?

eller er flyplassen 100% for millitært bruk?

Det går rutetrafikk der ja😉

Spørsmålet er om Andfjord kan fylle et helt fly egenhendig. Dette kan du jo spørre Martin om på mandagens Q-A?

1 Like

vi kan kanskje spørre om flyfrakt når den (god)biten nærmer seg :wink:

hadde vært gøy å spørre om tidsplan for utbyggingene,men der er vel enda kommunen som skal utrede et svar,-de har da kjøpt landområdene for alle de 3 lokasjonene,så det blir jo spennende å følge med på.

Håper bare stillasarbeideren klarte seg bra…

Gikk det ikke et laksefly derfra for noen år siden?
Jeg vet det har gått fly fra EVE, men tror de testet med ANX også i sin tid…

1 Like

Tror du vi kan se et lite hopp i kursen før emisjonen kommer, eller vil kursutviklingen i Andfjord være et sorgens kapittel frem til de beviser at teknologien virker og fisken trives?

Stillasarbeideren klarte seg bra ja etter det jeg har hørt. Han ramlet 7 meter ned i bassenget men var kobla på tau og sele som må ha bremsa fallet endel. Gjorde likevel såpass vondt at de tok det alvorlig. Fløyet til UNN men fant ikke noe skader så vidt jeg vet.

1 Like

Flere som mener det vil bli fly fra ANX: https://www.logistikkinside.no/a/603921

Ja den som visste det du :star_struck:

Mine tanker som jeg har formidlet til ledelsen er at første emisjon alltid er enklere enn andre. Spesielt når man ikke har «bevist» noe i mellomtiden. Det de har levert på så langt er at de kan bygge. Jeg antar at finansiering før fisk har kommet i vannet kommer til å bli dyrt, og det er nok årsaken til de siste aksjonærlånene som ble gitt. Jeg tipper de har sjekket stemningen for en emisjon og funnet at kursen blir lavere enn de ønsker, og derfor forsøker seg på alternative metoder. De har de vel også antydet at kan være mulig. Styreleder Mosand bygde Nordlaks med lånefinansiering, men det er kanskje ikke en god sammenligning.

Dette er kun spekulasjoner, selvsagt. Mulig vi får vite mer på mandagens «spørretime».

Gleder meg til spørretimen!

Jeg liker konseptet, og har tro på at de vil lykkes. Har en “lyttepost” på 2000 aksjer, men med ønske om 10x når veien fremstår noe mer klar. Avventer storhandel før dette er avklart, da jeg tror betingelsene for lånefinansiering på uprøvd teknologi er såpass tilfeldig at jeg ikke ønsker å være med på et kurs-RAS ala det flere andre oppdrettere har opplevd.

Men blir uansett godt å få en orientering om fremdriften og planene for trinn 1 og 2, når ting alikevell har gått som de har gått.

2 Likes

Knipsa noen spionbilder fra flyet like før landing på ANX for ti minutter siden. En liten titt på byggestatus fra oven :slight_smile:

2 Likes