Dette har vært snakk om i lang tid. Dette viser vel bare at det en laaaaang vei å gå før man ser fisken i bassenget!
Takk for Innsatsen Pettersen!
Dette er klokt, og har nok vært en del av Roys plan hele tiden.
Det er ikke utenkelig at Nordlaks kjøper hele Andfjord når teknologien blir validert. At de har styreformann vil jeg tro er et tidlig varsel på at de følger svært godt med.
Q4 rapporten er ute
De har oppjustert kapasiteten til 90 000 tonn (HOG)
edit:
ØPD AS(underleverandør) gikk konkurs imens prosjektet pågikk,-enda klarte de å nå milepælene,dette er veldig sterkt prestert!
innsidekjøp!
Noen her som har sett den nye analysen fra Fearnley?
Gode nyheter det her! Så jo at kursen hoppet opp ca 7% i går på dette her! Og videre til sommeren når anleggene blir tatt i drift, ja det er da investorer vil strømme til. Iallfall det jeg håper på, for de har et veldig bra konsept og patent.
Ja da spørs det om ikke smolten blir utsatt til 2022 da🤬
The alternative plan involves shifting the release of smolt in the first pool to the second quarter of 2022 and will significantly strengthen the mid and long-term revenue potential for Andfjord Salmon.
“It is the management’s view that clearing the path to realize a potential 50 percent growth in production volume at Kvalnes, at lower build-out cost than we will achieve at a later stage, is an attractive proposition that more than outweighsthe consequence of moving first smolt release to 2022*” says Martin Rasmussen.
Mistenker at dette er den egentlige årsaken:
Andfjord Salmon has discovered damage to the outer connection point of the installed water inlet pipeline and a replacement section has been ordered. The company estimates that it will take approximately 8-10 weeks and a cost of NOK 30 million to complete the repair. This work has already commenced.
Er sikkert mange grunner til å ville utsette utsett av smolt når Rasmussen sier at valget om å utsette er høyt foretrukket fremfor utsett av smolt nå.
Det kan iallfall tolkes dit at det vil bli en utsettelse ril våren 2022 (1år til) når man sier sånt, men det er kanskje bare meg?
Tror ikke det trenges noe tolkning når det står rett ut at dersom de tar denne beslutningen så blir smolt satt ut først neste år.
Når inntaket er ødelagt og de må vente 2-3 mnd på det så er sommeren gått og det beste vinduet for utsett av smolt er lukket.
Vil argumentere for at det kan tolkes dit at de allerede har bestemt seg…
min tillit til styret om å utsette smolten i bassenget gjør meg bare enda mer fornøyd med deres beslutning om ekspandering av eksisterende areal,-dette blir helt konge!
Edit:
“Norne tar opp dekning på alle de fem landbaserte oppdretterne på Oslo Børs, men kun to av dem, Salmon Evolution og Andfjord Salmon, får kjøpsanbefaling. De tre resterende får Hold-anbefaling…”
Da er det Andfjord Salmon sin tur å presentere Q2 tall imorgen kl.08:00
https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20210903_1
Ny mann i laget
overfiske i sør-kina havet
Pleximus, du som tydeligvis har fulgt selskapet en stund,
Har du noen formening om hvordan prisinga er på innskutt kapital?
Spennende aksje, har kjøpt både denne og Salmon Evolution - men valgte å heller kjøpe større i Salmon etter kursfallet for noen måneder siden. Tror fort vi kan se en revansj på Andfjord også, omkring 50% med økning av volum. Men bare for å sikre meg å ikke kjøpe til overkurs, så hadde det vært greit å vite hvordan prisinga er per nå.