Skulle gjerne hatt totalen historisk også.
Fant noe laget i python - https://github.com/Erimarlie/ShortsaleRegister/blob/master/shortregister.py
Skulle gjerne hatt totalen historisk også.
Fant noe laget i python - https://github.com/Erimarlie/ShortsaleRegister/blob/master/shortregister.py
Skeptisk til å blande meg inn i diskusjonen her da jeg ikke har peiling på API og hva det er for noe, men er det nedlasting av kursdata til f.eks norske evt utenlandske aksjer dere mener?
I så fall finnes det et program som heter AmiQuote (frittstående program), men som brukes som downloader sammen med programmet Amibroker. Med AmiQuote kan man laste ned finansielle data fra f.eks norske, svenske, amerikanske børser gratis fra finance.yahoo.com. Programmet koster $99.
Har selv brukt AmiQuote sammen med Amibroker i over 10 år nå for å laste ned børskurser Open, High, Low, Close, Volum. Bruker det til teknisk analyse eller bare for å se på den historiske kursutviklingen for aksjer.
Gjør en salig gjennoppliving av denne tråden. Skal lese gjennom tidligere svar, men sikkert mye som har skjedd i mellomtiden på den tekniske fronten.
Jeg er ute etter et API eller en datakilde som har prisdata for nordiske børser, med 10 års historikk. Forhåpentligvis helt ned på 1min granularitet, men gjerne 5/15min, 1hr, 1dag. Gjerne også for tidligere listede selskaper, som nå er tatt av børs.
Er villig til å betale for prishistorikk, hvis det er en premium-greie hos en leverandør. Har bare trøbbel med å søke opp denne informasjonen, siden det aller meste som dukker opp fortsatt gjelder kun US-markeder.
Noen tips?
Jeg tester denne nå.
Du kan registrere deg gratis, da får du 20 tokens per dag og 500 bonus, som du drar fra hvis du bruker mer en 20 per dag. Men disse 500 refresher seg ikke.
Koster 19 dollar per måned for stockdata.
MEN!!
Det som var veldig greit er at man kjøpe f.eks 100 000 tokens for 5 dollar. Uten å måtte skaffe seg abonnement. Eller 500 000 tokes for 25 dollar osv.
Da har du en fast mengde som du kan bruke opp før du eventuelt vil ha mer.
Sjekk ut borsdata.se, 20% rabatt hvis du er private banking kunde i Nordnet. Bruker de selv kun til nøkkeltall for rapportdata via api.
Takker for tips! De ser ypperlige ut