Skulle gjerne hatt totalen historisk også.
Fant noe laget i python - https://github.com/Erimarlie/ShortsaleRegister/blob/master/shortregister.py
Skulle gjerne hatt totalen historisk også.
Fant noe laget i python - https://github.com/Erimarlie/ShortsaleRegister/blob/master/shortregister.py
Skeptisk til å blande meg inn i diskusjonen her da jeg ikke har peiling på API og hva det er for noe, men er det nedlasting av kursdata til f.eks norske evt utenlandske aksjer dere mener?
I så fall finnes det et program som heter AmiQuote (frittstående program), men som brukes som downloader sammen med programmet Amibroker. Med AmiQuote kan man laste ned finansielle data fra f.eks norske, svenske, amerikanske børser gratis fra finance.yahoo.com. Programmet koster $99.
Har selv brukt AmiQuote sammen med Amibroker i over 10 år nå for å laste ned børskurser Open, High, Low, Close, Volum. Bruker det til teknisk analyse eller bare for å se på den historiske kursutviklingen for aksjer.
Gjør en salig gjennoppliving av denne tråden. Skal lese gjennom tidligere svar, men sikkert mye som har skjedd i mellomtiden på den tekniske fronten.
Jeg er ute etter et API eller en datakilde som har prisdata for nordiske børser, med 10 års historikk. Forhåpentligvis helt ned på 1min granularitet, men gjerne 5/15min, 1hr, 1dag. Gjerne også for tidligere listede selskaper, som nå er tatt av børs.
Er villig til å betale for prishistorikk, hvis det er en premium-greie hos en leverandør. Har bare trøbbel med å søke opp denne informasjonen, siden det aller meste som dukker opp fortsatt gjelder kun US-markeder.
Noen tips?
Jeg tester denne nå.
Du kan registrere deg gratis, da får du 20 tokens per dag og 500 bonus, som du drar fra hvis du bruker mer en 20 per dag. Men disse 500 refresher seg ikke.
Koster 19 dollar per måned for stockdata.
MEN!!
Det som var veldig greit er at man kjøpe f.eks 100 000 tokens for 5 dollar. Uten å måtte skaffe seg abonnement. Eller 500 000 tokes for 25 dollar osv.
Da har du en fast mengde som du kan bruke opp før du eventuelt vil ha mer.
Sjekk ut borsdata.se, 20% rabatt hvis du er private banking kunde i Nordnet. Bruker de selv kun til nøkkeltall for rapportdata via api.
Takker for tips! De ser ypperlige ut 
Noen som vet om en plass det er mulig å få hentet ukentlig indeksdata for norge?
Jeg har fått lagd meg et oppsett nå i n8n som henter aksjedata. Men jeg trenger indeksdata for å kunne lage en full automatisk screener.
Forleøpig legger jeg dette inn manuelt en gang iløpet av helga. Tar ikke mer en 2 minutt.
Men hadde vært fint å fått dette også automatisert.
Er stygt redd det er webscraping av public nettsider som er muligheten om man ikke vil betale i dyre dommer, helt latterlig.
Til og med newsweb må man gjøre sånt med liksom.
Har muligens funnet en måte å få ned data fra Oslo Børs via CSV fil.
Hvis jeg ikke er helt på tulletur, så kan jeg bruke samme nedlastingslink man får til å laste ned historisk data via CSV fil rett inn i n8n.
n8n laster denne dataen direkte inn i en node, før jeg bare filtrerer data ned til ukentlig data før jeg sender det videre til den output som passer seg.
I tillegg kan man sette opp en “code node” i forkant av URL request for CSV fil med dynamisk endring av dato og hvor lang historikk man vil ha. Kopiere dette parameteret inn i URL i request noden for CSV fil.
Skal teste med hovedindeksen først. SIden det bare er noen få indekser vil ikke det være store arbeidet å bare copy/paste oppsettet.
Interesting! Har ikke kommet så langt selv, jeg har gjort en litt halvdårlig løsning med å kode meg en wizard som gjør det veldig enkelt å laste opp filer i min egen datakverner. Det funker veldig greit og tar ikke lang tid når jeg har grepene i fingrene, men håpet er jo å få det og automatisert.
Mer og mer har jeg automatisk inne da, bygger sten på sten. 
Det funker som F!!
Har kluret litt frem og tilbake. Men har nå eg ganske robust løsning tror jeg.
Fungerer som så:
Ved trigger kjører en kode i n8n for å se dato i dag og 40 uker bak i tid.
Så HTTP request node som legger disse datoen inn i URL. Reply blir fil med index data fra Oslo Børs.
n8n tar så å henter ut all data fra denne filen.
Data blir så filtrert for å kun ta ut ukentlig close. Tar også høyde for helligdager. Så hvis børsen er stengt fredag, tar den nærmeste dag før fredag som close.
Jeg har nå ferdig data med 40 uker ukentlig close på hvilken som helst instrument jeg gidder å lage dette på fra Euronext 
Trenger bare på hovedindeksene så blir vel totalt 10-11 stk tror jeg.
Dette skal så inn i screener arket mitt for å lage relativ styrke på indeksen, og aksjene på oslo børs.
Aksjer har jeg API på, så nå kan jeg endelig automatisere alt!
Vi har et tidsvindu på et halvt år nå.
akkurat nå tar vi igjen alle quantene, neste sommer har vel de fleste tilgang på alt.
Da har jeg fått lagt alt om til full automatisk oppdatering ved hjelp av n8n.
Kjører foreløpig via google sheet. Har ikke helt bestemt meg om jeg skal ha det der, eller kjøre i Excel.
Google er ganske greit da det er lett å integrere. Excel har hatt en del problemer med API’ene sine den siste tiden.
Skal ha litt mer småplukk i systemet men grove funksjonaliteten er på plass nå.
Her er indeksoversikten. Ikke helt landet på hvor følsomt jeg vil ha den enda.
Men man kan f.eks. se OCDG har hatt en bedring på indeks siste 9 uker, fra 11 til 3.
Kan så filtrere ut alt som ligger i denne indeks.
Kongsberg Automotive har har hatt en god periode med et plutselig drop. Kan være interesant å se på.
Ser ut til å brutt opp av en tradingrange og jobber med en pullback. Holder støtten, kan den bli en potensiell longkandidat.
Annet eksempel:
OHCG (Helse) har hatt en plutselig hopp til nr 1. Går man på indeks så er det noen kandidater som kan være aktuelt å kikke på.
Photocure, Thor, Zelluna, alle 3 viser styrke siste 2-3 uker. Ellers kan det være lurt å kikke litt på dem andre for å se om noen ligger å lurer med noen oppsett osm kan være spennende. Ser man på Circio har den hatt god styrke for den fikk en dropp. Er det pullback før potensiell videre oppgang?
Ser man på et par av disse så kan man se hvordan det ser ut teknisk.
Zelluna her i det store bildet i en nedadgående trend, men plutselig volum med stor oppgang. Kan være aktuelt å følge litt med på fremover.
Photocure, her er det litt mer kjøtt å ta tak i. Stor tradingrange over lengre tid. Prøver seg på brudd opp. Test av støttenivåer som holder kan være potensielle innganger ved positiv test. Et konstruktivt chart.
En kjapp måte å sjekke hva osm beveger seg i indekser.
Ellers skal jeg også ha en automatisk screener som sender med mail på kandidater som presterer både for seg selv og i kombinasjon med indeks.