Diskusjon TriggereNy! Porteføljer

Apple Inc (AAPL) 🍎

aapl
Investeringer: #<Tag:0x00007ff29071c8b8>

Apple viser muskler på den amerikanske børsen og har allerede i år gått opp 50%. Vil den fortsette?

Jeg mener selv at $130 er billig aksje for dette selskapet. Føler de ikke har kommet med noen store nyheter på et par år nå, bare små oppgraderinger på dagens teknologi. Jeg forventer at Apple vil komme med noe nytt etterhvert og tror at Apple Watch vil få fantastiske salgstall dette året.

Har selv gått inn i Apple med en kostpris (inkludert kurtasje og valuta) på $129,69

Andre her inne som har investert i dette selskapet?

Apple 2019

Hva tenker du om dollarkursen framover ?

Den vil nok gå litt ned, så det gjør nok litt utslag på kursen, men kursen på aksjen vil nok gå mye høyere slik at det ikke har noen stor uttelling på mine aksjer.

En svakere USD er bra for Apple - så selv om aksjen handles i USD så kommer nok kursen til å stige mer dersom USD svekkes:

last quarter Apple’s revenue was downright decimated by the strengthening U.S. dollar; currency fluctuations reduced Apple’s revenue by 5% – a cool $3.73 billion dollars. That, though, is more than Google made in profit last quarter ($2.83 billion). Apple lost more money to currency fluctuations than Google makes in a quarter

Read more: http://uk.businessinsider.com/apple-currency-losses-vs-google-2015-1?r=US#ixzz3aaNxPWIn

Jeg prøver å fiske noen aksjer på $93.90
Får bare vente og se om ordren slår igjennom. Føler det er en OK billig inngang.

Tror nok det blir lengre og lengre oppgraderingssykluser for Apple-produkter framover. Dollaren (som fortsatt er veldig sterk hvis man ser på de siste fem årene) gjør også at man ser overskrifter som dette:

Nå strekker dere strikken vel langt, Apple
Smekre MacBook holder høy kvalitet, men prisen har nå nådd et usmakelig nivå.

På prosessorfronten skjer det lite spennende framover, det samme gjelder minne og ssd-er. Det eneste interessante som skjer er at skjermkortene i løpet av det neste året vil bli ca 2x så kjappe, eller halvparten så dyre og dra mye mindre strøm, alt ettersom.

Det var vel først og fremst Samsung som merket at oppgraderingssyklusen ikke var like sterk som før, nå er det Apple sin tur, som “last man standing”. Hvorfor kjøpe telefoner til 7000kr, når en Huawei til 3000kr gir nesten like mye?

Jeg har brukt tre generasjoner Huawei-telefoner og det er stadig færre ting jeg tenker over når det kommer til ytelse. Når det kommer til PC-er, så “varer” CPU-ene nå rundt seks år før de går fra å være high-end til mid-end. High til low-end tar fort et tiår.

Avsluttet $153,61 på Fredag :slight_smile: Mange som har sittet i denne aksjen siste året?

Ikveld kl 19:00

Gikk inn i Apple på $153,75 (90stk). Planen er å trade litt under kveldens WWDC keynote :wink:

Requirements: Live streaming uses Apple’s HTTP Live Streaming (HLS) technology. HLS requires an iPhone, iPad, or iPod touch with Safari on iOS 7.0 or later, a Mac with Safari 6.0.5 or later on OS X v10.8.5 or later, :point_right:or a PC with Microsoft Edge on Windows 10 :point_left:. Streaming via Apple TV requires an Apple TV (2nd or 3rd generation) with software 6.2 or later or an Apple TV (4th generation).

:joy: :joy: :joy: sært! Hvem bruker Edge? :stuck_out_tongue:

Det som er poenget, nå kan Apple si at de gjør det tilgjengelig for alle :wink:

• at MS og Apple jobber tett mens Apple og google fighter.

Btw hvor handler du US aksjer?

Jeg handler på Nordnet :slight_smile:

Solgte igjen på $153,95

Hadde håpet på en noe mer aktivitet i aksjen, men kan vel ikke forvente så mye av en aksje som er “så dyr”. Tar det som en erfaring :slight_smile:

Nok et monster kvartal for Apple!

Og det i et kvartal hvor forbrukerene sitter på gjerdet før ny iphone.

Jeg tror den skal videre opp mot lansering av iphone 8, men tør ikke gå inn på disse nivåene.
Hadde håpet på en slight miss, med 5-6% ned som en kjøpsmulighet…

Med lav dollar er det fristende å ta noen aksjer her

The trend is your friend :slight_smile:

Jeg fyller jevnlig på Apple (ca pr mnd) og behandler aksjen som et fond. OK utbytte hvert kvartal også som går i DNB Global Index. Jeg har eid aksjen litt på og av siden 2008 :slight_smile: Men skal aldri selge en aksje igjen!! :wink:

Ingenting varer evig, og når markedet først mister troen, så får man gjerne en relativt kraftig korreksjon. Hvis man ikke er forberedt, så blir man med ned. Det er ikke like gøy. :money_with_wings:

Vær forberedt! :wink:

Hvilken aksje er dette?

Du leser for få av postene mine! Godt dokumentert siden aksjen stod i rundt 2,20. @Nofun startet en tråd på det før det første utbyttet i grafen over. PE har ligget mellom 8 og 17 hele veien oppover og er nå rundt 12.

Det er Kitron :slight_smile: