Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ARCBLOCK - Blockchain 3.0

image

Ser flere har fattet interesse for ArcBlock så jeg tenkte det ville vært hensiktsmessig med et eget emne. Mye er copy/paste, men det tar allikevel en del tid å samle opp alt, så en ekstra takk sendes til dere som bruker min referral link :slight_smile: Si gjerne ifra om noe er feil eller om noe skal legges til / fjernes!

Disclaimer: Deltakelse skjer på eget ansvar og du må være inneforstått at det er en teoretisk risiko for at alle pengene dine kan gå tapt.

ICO
Registering/whitelistning stenger kl. 02.00 i natt (7 pm CST). Kan være greit å registrere seg for å sikre seg plass, for deretter å finne ut av om en skal delta i ICO eller ikke.
2% bonus får du ved å registrere deg her: https://www.arcblock.io/s/V2gQKKgbkM6i5387

  • Start: 3 februar 02.00 (7 pm CST)
  • Soft Cap: 12.000 ETH
  • Hard Cap: 37.500 ETH + 6 CMT
  • Max private sale: 25.000 ETH
  • Max public sale: 12.500 ETH + 6 CMT
  • 1 ETH = 1900 ABT (= ca. $0,59 )
  • 1 CMT = uvisst - blir fastsatt før salget starter

Token distribution
186.000.000 tokens som fordeler seg slik:

  • 45%: token sale
  • 32%: Community rewards / miners
  • 8%: Marketing & Partner support
  • 15%: Team

Produkt
ArcBlock is a comprehensive solution that combines blockchain technology with cloud computing, rather than a standalone software package or set of APIs. In addition, it’s a marketplace driven by token economy. ArcBlock’s “miners” will contribute not only computing resources to the system, but also reusable components, new services, or ready-to-deploy applications to get token rewards. This is a Blockchain 3.0 application ecosystem developed by the entire ArcBlock community

ArcBlock was born for Blockchain 3.0, it is the world’s first blockchain ecosystem for building and deploying decentralized blockchain applications. The platform goes beyond providing the necessary foundational components for using blockchain to power complex business rules. It connects your existing system to blockchain networks, enabling you to automate business processes using the data and identities associated with existing systems. ArcBlock’s primary goal is to remove the barriers that have slowed blockchain adoption among the general public.

For dere som dere som har interesse for CyberMiles, så har de inngått samarbeid med Arcblock.

Her er en fin forklaring på mye av ArkBlock sitt produkt: https://medium.com/@ravinduofficial1/the-worlds-first-blockchain-ecosystem-for-building-and-deploying-decentralized-app-d474c7804993

Suppoman har også gjort en gjennomgang av selskapet:

Team og advisors
Kun 4 stk er listet på nettsiden. CEO hever at developers osv ikke er listet, ei heller har noe på LinkedIn, for å opprettholde fokus på utvikling. Virker litt rart, mer om dette under “SCAM?”.

  • CEO: Founder av diverse selskap - vellykkedeså vel som ikke vellykkede(ikke sjekket opp dette nøye - var bare nevnt på reddit), samt 6 års erfaring som developer i Microsoft
  • CTO: Også founder av flere selskap og 7 års erfaring som developer i Microsoft
  • VP Marketing: Consulent i kommunikasjonsselskap samt mer enn 10 års erfaring som reporter i flere medier
  • Legal counsel: Har ikke listet Arcblock på LinkedIn. Partner i flere advokatselskaper, blant annet DLA Piper
  • Advisors: Founder av Telenav (notert på Nasdaq), VP LiquidHub og tidligere CIO i Microsoft i Japan, tidligere VP i Expedia og IT service i Nestle + diverse blockchain og krypto folk

SCAM?
Enkelte på reddit mener dette kan være en potensiell scam. Jeg personlig har sett verre ICO’er, og alle varselamper hos meg blinker ikke helt enda. Personlig tror jeg dette bare er en gjeng med “nerds” som er dårlige på enkelte business-relaterte områder, noe CEO selv sier:
First of all, thanks for all those questions, this actually helped us to understand better what need to be clarified. We, as a group of software nerds , are far better on dealing with computer science problems than writing a great white paper to cover every part of a complex system. :slight_smile:

Følgende har blitt listet på Reddit, og CEO har tatt seg tiden til å svare på dette:

1) Arcblock claims to have partnerships with big companies like IBM and SAP
We just became IBM PartnerWorld member, and as seen in the white paper, we do have plan to support IBM Cloud (Bluemix) in the future. We have also become a member of SAP’s blockchain co-inovation program, which is a preview edition of SAP blockchain solution and we might consider to support for some of our enterprise client.

Kommentar: “Alle” kan i utgangspunktet inngå slike partnerskap, men CEO mener de har avtaler under NDA.

2) Arcblock has no code on Github
ArcBlock is NOT an open source project, and nor is it developed by volunteers, we build it with commercial software development process which I have many years experiences. We will open source Open Chain Access Protocol and its reference implementation code once we reach RC (Release Candidate) milestone. We might consider open source more components in the future. ArcBlock is essentially like a Amazon AWS but for blockchains, you won’t find any core AWS source code anywhere from the github, but Amazon release code samples, some frameworks, APIs etc.

3) Lack of technical development roadmanp
We do have a simple version of roadmap and long term plan posted on the website, and we use Scrum process for our development, it’s an agile software development process which means we embrace changes rather than have a fixed plan. We have started to build this platform almost 12 months before we start to write the white paper and we have decided to keep our team away from the distraction

4) Whitepaper keeps telling you to refer to something else which is non-existent
Our platform is a pretty challenging one: we are not building a new blockchain, instead we are building a new computing platform for developing blockchain apps. Our white paper is far from comprehensive to cover every details of the system, it’s just a high level overview of our design and how it will work. If you find there are anything in the paper that are not accurate or need clarify, please feel free to let us know and we will try our best to improve it.

5) how will they prevent SIBIL attacks if the devs pay the “gas fee”?
SIBIL attack is unlikely our major concerns since our system use a very different approach, the end users will not be able to broadcast transactions like they can do with Etherem or Bitcoin.

6) No mention of a lockup period for their coins.
Our team’s incentive plan and locking period are yet to be finalized, since it’s also a new concept for us to move away from Restricted Stock and Stock Option Plan to a token based incentive system. I think we will adopt some restrictions that will be similar to typical Stock Options/Restricted Stock: 48 months vesting period and 12 months cliff. We didn’t announce this yet since it’s some legal paper works in progress, we treat this seriously.

4 Likes

Dette er et wiki-innlegg som alle kan redigere for å lage en oversikt over alt man bør vite om denne investeringsmuligheten. Det hjelper nye og eksisterende medlemmer raskt forstå og ta stilling til en investering. Bruk Rediger-knappen nede til høyre for å legge til noe :slight_smile: Takk!

———

Spennende prosjekt. Første jeg legger merke til er at de fokuserer på infrastruktur/plattformteknologi / protokollutvikling- som er mitt første krav når jeg vurderer en coin. Minner også litt om Enigma som lager en blockchain agnostic plattform.

Enigma:

  • Plattform for desentralisert apper med privacy og scaling
  • Blockchain agnostic (kan brukes på flere blockchain plattformer)
  • Team: MIT

Arcblock:

  • Desentraliserte apper. (finner ingen ord om privacy eller scaling i whitepaperet)
  • Blockchain agnostic (kan brukes på flere blockchain plattformer)
  • Bygget for å kjøre i cloud’en (noe tilsvarende Golem?)
  • Team: Russia :stuck_out_tongue:

Litt mindre enn 8 timer igjen av registrering/whitelist:
https://www.arcblock.io/s/V2gQKKgbkM6i5387

Jeg må bare spørre . Mye og lære her. Kan noen fortelle meg hvorfor man ikke kan lage desentraliserte apper på foreksempel plattformer som eth, Neo med flere. ?

Det fungerer å bruke førerkort for å bli godkjent?

Tror det @Cheerup, du får bare prøve…

Edit:
Kom over denne

Mye FUD eller scambekymring på subredditen…

Jeg klarer ikke å bli klok på om dette er scam eller FUD. Har googlet meg halvt i hel, delte meninger.

Les denne:

Mageføleslen min sier scam. venter heller når den kommer på exhange eventuellt . Har en dårlig følelse av og registrert meg der.

Kom over den samme, og jeg blir heller ikke helt klok - hvilket som er årsaken til at jeg tok det med i det innledende innlegget.

Med det sagt har jeg sett verre, og synes f.eks at Digitex virket mer som en scam, men der har jo folk hvert fall fått DGTX tokens.

Ellers nevnes vel scam stort sett for alle ICO’er.

For noe dritt med alt det scam snakket! Har mentalt kutta investeringen med 80% :roll_eyes:

1 Like

Hehe, siden du hadde tenkt å satse så mye burde du jo være glad for at noen finner ut om det er scam? Bedre å tape 20% av beløpet enn 100% :slight_smile: Men… som @Mr.Bee sier så er det generelt mye scams i ICOs og det er også generelt mye FUD. Denne blir nok fulltegnet @novalusus - scam eller ikke, det er alt utsolgt i pre-sale og 41.000 som har registrert seg for crowdsale.

Jeg dropper nok å gå inn med 26 ETH @Biotec - men kanskje 10 ETH? :slight_smile:

2 Likes

Ja mulig den blir fulltegnet. Verden vil bedras, jeg tror ikke du går inn med 10 Eth i denne kanskje 0,0001 eth og din personlige data hacket.

Ref. Digitex ICO’en: smart contract var ikke verifisert før 2 timer før ICO startet, og den ble allikevel fulltegnet på 20 minutter, og det var generelt mye FUD og mas om scam. For ArcBlock sitt tilfelle ser det ut til at de hvert fall har verifisert smart contract: https://etherscan.io/address/0xb98d4c97425d9908e66e53a6fdf673acca0be986#code

1 Like

Hvis det er scam er jeg j… nervøs for at jeg registrerte meg med passet. Men samtidig - de er ikke like “open source” som andre prosjekter og de sier jo selv de ikke er desentralised, så… noe i det ?

NÅ hvet ikke jeg. Men det var da ikke noe behov for identifikasjon når vi handlet med parsec. Nå er det kanskje vanlig, jeg vet ikke håper for din skyld og andres at det ikke er det.

Her er CEO på Dubai International Blockchain Summit:

Her er linker til div nyheter de som mener dette er scam, ikke eksisterer. ArcBlock har kanskje vært litt vel ivrige og nevnt f.eks techcrunch på nettsiden siden de har skrevet sak om CEO Robert Mao tidligere.

https://bitscreener.com/press-release/arcblock-the-world-s-first-blockchain-ecosystem-for-decentralized-applications-is-building-the-foundation-for-blockchain-3-0

ARCBLOCK AMA om en time på youtube. Send inn spørsmål!

:point_right: Ask Me Anything :point_left:

Host: Ian Balina

Guests: Robert Mao + Flavien Charlon

Live on youtube we answer all your questions. So prepare your questions and ask them to us and we answer them live when you watch!

Where?
Ian Balina youtube channel
:point_right: goo.gl/4Yg75A

When?
Today Jan 20 4PM CST
————————————

@novalusus - grunn til identifikasjon er fordi de må ha KYC slik at amerikanere ikke blir med i ICO. Det er ikke lov ifht. reglene over dammen.

Til ditt andre spørsmål: ja, man kan bygge dApps på Eth og Neo, det er litt av poenget med dem. Men Arcblock tilbyr cross-chain integration. Dvs. du bygger en dApp til ETH, men med Arcblock kan du lansere den på NEO og Bitcoin sine blockchains i tillegg :wink: Du er mao. ikke låst til en blockchain.

1 Like

Skal du se på? Gir du oss en kort oppsummering?