Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ArcticZymes Technologies (AZT)

De 2 bunnene dine er rett etter Q3 og Q4.
Q2 var fantastisk bra og medførte store forventninger til Q3. Q4 var egentlig bra, men på grunn av salg av BBG ble tallene ( med avskrivninger og uten utgående aktivitet) lavere enn forventet. Nedgangen etter Q4 var også drevet av short.

Tror du mønsteret gjentar seg ?

1 Like

Hm. Jeg hadde håpet at ReiThera-vaksinen ikke var basert på adenovirus slik AZ, Sputnik(?) og J&J er.

Må si jeg har mer trua på Expres2ion sin vaksinekandidat da.

Tror du det er adenovirus, der forårsager blodpropper hos personer med et lavt antal blodplader?

Det kan hende adenovirus ikke egner seg til massevaksinering av friske mennesker. Det er mange hypoteser: https://www.sciencemag.org/news/2021/04/hard-choices-emerge-link-between-astrazeneca-vaccine-and-rare-clotting-disorder-becomes. Tipper forskerne finner ut av problemet relativt kjapt. Ellers kom jeg over denne i går https://twitter.com/RajeevJayadevan/status/1381161912046526464

En av hypotesene har allerede blitt forkastet i at det skyldes spikene. Men det er uheldig at to av de godkjente adenovirus vaksinene har tilsynelatende samme sjeldne bivirkninger. Fordi det svekker folks tillit til vaksinene.

Siden de er såpass sjeldne så vil nok ikke en slik bivirkning av GRAd-COV2 bli oppdaget/oppstå før det er vaksinert hundretusener om ikke millioner av mennesker. Med mindre forskere finner ut at det er adenoviruset som er årsaken før det.

1 Like

Rapper denne fra Targo-tråden, kan kanskje være til hjelpt?

1 Like

Jeg tror ikke dette er negativt for hverken ReiThera og ihvertfall ikke AZT.

Men beklageligvis vil det trolig ta lenger tid før en ser en ende på pandemien.

Ferie sesongen 2021 ser ut til å bli hjemme for veldig veldig mange.

Grad-cov2 tilhører samme gruppe adenovirus som hadv5. https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2020.10.22.349951v1.full.pdf

2 Likes

ArcticZymes Technologies ASA: Invitation to presentation of Q1 2021 results

2 Likes
1 Like

Vær obs på Q-tall 22. april. Tidligere reaksjoner på fremlagte tall har ikke vært så veldig pen.

2 Likes

Den ser ikke ud til at kunne gå mere end ca 4 kr ned, det er jo ikke meget i forhold til de 2 sidste Q. :slight_smile:

Det er nok noe pessimisme som ligger bak siste dagers bevegelser i forkant av Q1.

Den kan fort falle mer enn det dersom forventningene er for høye.

Ja, helt klart. Brent barn skyr ilden. Er nok en del som ikke tar sjansen på å ha full posisjon når Q-tall slippes.

Noen garanti kan ikke utstedes, men i forhold til chartet som Hocki publiserte ovenfor så pirket jeg fram følgende fra mine noe nedstøvede TA-kunnskaper;

«The ascending triangle is a bullish formation that usually forms during an uptrend as a continuation pattern. There are instances when ascending triangles form as reversal patterns at the end of a downtrend, but they are typically continuation patterns. Regardless of where they form, ascending triangles are bullish patterns that indicate accumulation.»

Link: Ascending Triangle [ChartSchool]

Denne linken er kanskje enda mer morsom;

TA er langtfra noen eksakt vitenskap og for balansens skyld skal det også nevnes at;
«Although some theories teach that a breakout occurs in the direction of the triangle (an upward breakout in 77% of all cases), it is common to see a breakout in the other direction, in case the line of resistance appears to be too strong for long-positioned traders.»

Nå har vel ikke AZT gått i nærheten like mye som den gjorde forrige gang, den har jo til og med falt en del tilbake. Så føler ikke de samme forventningene som var priset inn forrige gang er de samme. Men vi fårse imorgen!

1 Like

LaBull’s vurderinger før Q1 i morgen:

4 Likes

ArcticZymes Technologies Q1 2021 Presentation

ArcticZymes Technologies Q1 2021 Results

10 Likes

Fantastisk bra resultat :boom: :slight_smile:

9 Likes