Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Men dette har ingenting med oncos og Targovax å gjøre! Bivirkningsprofilen her er meget bra! Mange forskjellige typer adenovirus!

1 Like

Det vet vi vel fint lite om. Er det adenovirus teknologien som forårsaker dette eller ikke. Det er vel det mange lurer på om dagen

Hvis du hadde fått Malignt melanom, og CPI sluttet å virke, hva slags alternativ har du? Ville du tenkt at du ikke ville tatt oncos 102? Alle medikament har bivirkninger! Ingen alvorlige er registrert med oncos 102.

2 Likes

Jeg har stor tro på trvx din teknologi, har vært aksjonær i mange år. Synes likevel dette er en legitim bekymring. Ja, sikkerhetsprofilen synes god, men det er tross alt i veldig små studier. Det store spørsmålet nå er vel om hva man mener om alle vaksiner basert på adenovirus generelt. Og det er det heldigvis mange kloke hoder som skal finne ut av

Her tror jeg du forveksler vi med jeg. Adenovirusbruken er velutprøvd. Dette er ikke targovax sin sorte svane. Om det er en oppriktig bekymring basert på kunnskap bør salg vurderes.

Kom med rasjonale for hvordan dette scenariet evt skal henge sammen og gjerne med eksempler fra liknende hendelser i andre vaksiner med bruk av samme vektor. Nyttig informasjon er alltid velkomment.

Etter mange år i Targovax kan jeg forstå frustrasjonen og at man tar til bekymringene.

9 Likes

De norske forskerne har slått fast at det er deler av viruset og spikeproteinet på
Vaksinen sammen med mest sannsynlig sjeldne genetiske predisposisjoner for akkurat dette som gjør at det skaper kraftige immunresponser mot blodplater.

Vi har akkurat nada info om at det er akkurat disse
Komponentene som er brukt hos targovax. Og meg bekjent så er viruset tweeket til å trigge helt andre responser som en spesifikk cd 8 T respons mot kreftceller.

Syns dette blir en utrolig generaliserende og forenklet negativ teori å komme med.

Hvis alternativet mitt er å dø av kreft eller forlenge/redde livet med en medisin som oncos tror jeg ikke valget er så vanskelig.

10 Likes

Er det ikke (bokstavelig talt) one in a million som får blodpropp relatert til covid vaksinene til JJ/AZ?

2 Likes

Forekomsten av blodpropp som følge av vaksinasjon er foreløpig på ca. samme nivå som bakgrunnsinsidensen. Årsaken til at vaksinen til AZ blir trukket fra markedet er at det finnes bedre alternativer. Hadde AZ sin vaksine vært den eneste på markedet, hadde risk/reward vært godt innenfor. Så at 1 av 100 000 får blodpropp vil ikke (isolert sett) være noe problem innen kreftsegmentet. Her skal tross alt risikoen vurderes opp mot cellegift, stråling, annen immunterapi, kirurgi osv.

7 Likes

Vi får vel høre litt senere i dag skjebnen til AZ fra Danmark og Norge. Tipper de bare kommer til å gi den til eldre og iallefall ikke til unge kvinner (og menn? var det menn i Tyskland som ble dårlige)

Tror neppe AZ-vaksinen blir frigitt i Norge. Har lest studier hvor den hos personer over 65 år bare har minimal virkning for de mutasjonene som er kommet. Bare 6% effekt mot den Sør-Afrikanske mutasjonen bla.

Tyskland skal gi dose 2 med Moderna eller pfizer til de under 65 som dose 2. Så blir sikkert at AZ og J&J sikkert bare blir gitt til visse aldersgrupper og dumpet til s-Amerika, Afrika og Asia

7 tallet er en realitet, præcis som forventet; helt eller delvist bounce forventes @ 7,85 for nærværende. Muligt at der er en større short aktør i markedet for kursudviklingen minder meget om tidligere handelsmønstre.

1 Like

«Forventes»?

Er det dit den skal bli forsøkt manipulert altså? :roll_eyes:

Bare en reflektion over tidligere udmeldinger, der også er underbygget af teknisk analyse (som self. har en grad af subjektivitet over sig). Aktien er teknisk svag og dagens brud (eller forsøg på brud …) var tydelig på lang afstand.

Der mangler finansiel afklaring omkring det kommende registreringsstudie på melanoma.

Manipulert og manipulert, fru Blom. Jeg har solgt ned kursen i Trvx for å komme meg ut flere ganger enn jeg har oversikt over. Gode data holder ikke i bingoens verden, og når kassa er skrapet og de trenger mange hundre millioner, så blir det jo slik.

(Deleted)

@InVivo :blush:

Det er som du nevner ikke manipulasjon når en enkelt aktør velger å forlate sin posisjon. Må innrømme at den “større short aktøren” i markedet med ref til aborum sin post lengre opp er undertegnende for øyeblikket. Litt dårlig timing selvfølgelig, men jeg ser god potensiale et annet sted og velger derfor å gjøre posisjonen min mindre. Forhåpentligvis kjøper jeg flere aksjer igjen senere enn jeg får solgt nå.

2 Likes

Helt fair å selge da:) Jeg forsynte meg av potten din jeg og håper flere hiver seg på. Sånn jeg har forstått det er det veldig nært forestående en løsning fra selskapet. Lykke til videre med dine investeringer :+1:

2 Likes

Som de sier; den enes død, den andres brød :wink:

Lykke til med ny investering, den bør være attraktiv når man velger å exite Targovax her.
But who knows hva ØS og gjengen drar opp… Troen på at det skal bli noe som er veldig bra for aksjonærene ser ut til å være på et bunnpunkt om dagen.

Det bør dog kunne gi rom for en positiv surprise.

(Selv kan jeg ikke huske å ha sett at noen har vært short i Targovax før, men mulig vår danske venn har bedre kilder enn oss vanlige dødelige.)