Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Nettopp derfor er det ekstra spennende tider nå🏆

Anbefaler flere å høre gjennom CMD en gang til nå som man har fått de største skuffelsene (?) på avstand.

Jeg hørte gjennom åpningen med ØS, hele sesjonen til Magnus, samt alle Q & A.

For å ta en liten oppsummering:

Magnus sier at melanom er en av flere indikasjoner de vil gå etter. De ser få begrensninger i effekten av Oncos som immunaktivator i flere indikasjoner. CPI virker ikke uten riktig stimulering, ergo trengs Oncos for at CPI skal få virke fullt ut.

Spesielt bryst, nakke og hodekreft trekkes frem som potensielt spennende indikasjoner.
Et kjennetegn ved alle disse krefttypene er at tumorene er lette å identifisere, og lar seg enkelt injisere med Oncos.

I melanomstudiet spesifikt nevnes det for øvrig at det finnes ingen SoC, det blir derfor et studie hvis eneste formål er å se hvor godt Oncos virker sammen med CPI. Detaljene jobbes sammen med FDA for å lande oppsettet. 180 - 200 pasienter vil være tilstrekkelig for å oppnå godkjennelse.
De er spesielt ute også etter systematisk effekt, som har vært å spore i tidligere cohorter. De virker til å tro at dette er en unik effekt som oppstår gjennom bruken av Oncos.
First patient dosed i tidlig 2022.

Magnus snakker også en del om AstraZeneca. De forventer ferdig rekruttering i løpet av våren 2021, med readout muligens sent H2 2021, men guider konservativt til H2 2022.
En del efficacy-parametere er allerede oppnådd, og readout fra studiet vil avgjøre veien videre sammen med AZ. Han virker til å være håpefull her.

Mesothelioma-studiet må leses av i sin helhet før de går videre med Merck for å definere de neste stegene. Siden TRVX går for melanoma som sitt neste stude, ligger det i kortene at de skal ikke bruke ressurser mot mesothelioma.
Så hva skal til for at Merck kan kjøre i gang mesothelioma alene?

Så til dette med deal / avtaler som det refereres til litt lengre opp i tråden i dag.
Spørsmålet blir besvart av CFO (1h:59min) når det blir spurt om hvordan skal de finansiere kostbare studier fremover.

Her bekrefter han at studier blir i entall; melanoma. Dette vil være attraktivt å finansiere siden det ikke er randomisert og det vil være interim-readouts underveis. Det gjør det også mulig å sette i gang studiet uten å ha forhåndsfinansiert hele.

De vil selvsagt vurdere partnerskap / co-financing på studiet, men de vil ikke gi fra seg eierskapet til Oncos uten at det er en virkelig god deal.
Det er vel uti fra det han sier her at man kan tolke dit hen at de vil ikke selge seg for enhver pris(?).

For de som har tid og som lurer på om Targovax bør eies fremover så vil jeg påstå at CMD gir mange gode svar, og det ventes en rekke betydningsfulle avklaringer innen 12 mnd.

37 Likes

BMS satser videre med (adeno)virus og psioxus…

6 Likes

Fjarde ap fonden (topp 3)reduserer her med ca
100 tusen aksjer. De låner ut til short hos andre biotek. Mulig short her også?

1 Like

Top20 ca uendret siste 5 uker.

2 Likes

1 Like

7 Likes

Ser vi 7-takket i løpet av dagen?

du må baise litt hardere skal du ha den ned på MA200

4 Likes

https://troutaccess.com/investor.php/conference/presentation_channel/hash/2b688a3b7f0356457947e2812cce2fa6/day/25803/presentation/bee7a64fe9380aceda0bac4bb75edc3d

Da setter de i gang hvert øyeblikk!

8 Likes

Flere som hører på?

Han nevnte noe rundt at “Merck is onboard forward” (med en klype salt) nå rundt 25min inn i presentasjonen… Noen som hørte nøyere etter?

Edit: “Merck is onboard for a future step in this trial already”
Fra 25:00
Han sier de avventer endelig mOS før de går videre med meso, så det kan jo ta sin tid. Det må jo være fryktelig negativt om Finansavisen plukker det opp :smiley:

19 Likes

Hørte også noe slikt, at Merck var aktuelle for neste fase.

3 Likes

Det var ingenting nytt i presentasjonen. Det skjer ingenting i meso før mOS er nådd, Merck er fortsatt partner her! Soug var veldig tydelig på at hovedfokus er melanom, de går for gull her! Virket veldig selvsikker, ville heller ikke ha kommet med noe om partner her tror jeg, hvis de allerede er langt inne i forhandlinger med en partner i studiet! Kan ikke helt se at BP sitter med hendene i fanget her! Soug sa at dette er et proof of consept studie, åpner opp for andre anti PD1 refractory varianter!

11 Likes

https://www.mesotheliomaguide.com/community/which-therapy-is-next-fda-approval-mesothelioma/

12 Likes

Kan være greit å legge til merck i den listen der forøvrig. De er neste som skal lese ut 1L meso…

Jah… vi vet om mulighetene, men må snart få servert løsningene…

1 Like

Er det ting som tyder på litt auke interesse i aksjen i dag? Hadde jo vore greit om kursen hadde snudd her på lavt 8-tal og no satt nasen nordover.

1 Like

Ja, mulig et lite, bitte lite steg på vei oppover igjen. Vi sikter mot 52,50😊 i første omgang. (For å sittere en annen person sitt kurs estimat)

God helg til alle sammen​:sweat_smile::+1:

1 Like

Legger ved linken til et innlegg av snoeffelen som omhandler Hubro terapautic men hvor også Targovax nevnes noen ganger.

Inlegget er vel fra 2020 og ikke av nyere dato men slik jeg leser innlegget fra snoeffelen så sitter jeg ikke igjen med noe inntrykk av at vedkommende har en negativ holdning til targovax.
Og dette er noe å ta med seg da snoeffelen sine uttalelser bør en legge stor vekt på. (min personlige mening)

Klippet ut:

"Norsk Hydro hadde en intensjon om å bygge opp en egen divisjon, Biomedisinsk divisjon, og dette endte til slutt opp som Pronova (som senere jo ble solgt til Bayer for 5 mrd NOK)

Startet med prosjektet ligger i Targovax, med RAS og peptidvaksiner, som var Gustav Gaudernack sin ide. Og det ble satt i gang kliniske studier."

“Min reasoning er at hvis Targovax og Ultimovacs har noe for seg, så kan faktisk Hubro være minst like bra, og vel verdt å være oppdatert på når tiden er moden.”

Lykke til

3 Likes

Onkolytisk virus med Herpes Simplex virus i behandling av gliomer hos barn.

2 Likes

Brødhuer er vel de som tror på kursoppgang uten at det kommer en finansiell avklaring. Jeg sier ikke at datene er gode - spørsmålet er om de er gode nok til at BP er villig til å være med å finansiere veien videre. En emisjon uten videre samarbeid/finansiering lover dårlig.

1 Like