Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

7 Likes

European Biotech Investor Days 2021

Virtual, April 7 – April 8, 2021



8 Likes

https://www.mesotheliomaguide.com/treatment/cure/virotherapy/oncos-102-for-mesothelioma/

16 Likes

European Biotech Investor Days 2021

Targovax - 08/04/2021 10:30 AM EDT

Webcast Preview

Lead product ONCOS-102 directed to the $25 billion market for checkpoint inhibitors. Targovax is entering late stage development with class-leading clinical data: 1) Entering registrational directed trial in aPD1 refractory melanoma with 35% ORR; 2) Promising survival data in mesothelioma and Fast Track Designation; 3) Clinical and immune data in >200 patients as monotherapy, plus in combo with chemo and CPIs. Targovax has also shown powerful immune activation supporting IO combinations and has a pipeline with multiple additional value creating opportunities. Oncolytic adenovirus armed with immune stimulating transgene targeting basket of I-O indications. impressive objective responses as well as effects on non-injected lesions in ONCOS-102 trial in anti-PD1 refractory melanoma patients

https://troutaccess.com/investor.php/conference/presentation_channel/hash/2b688a3b7f0356457947e2812cce2fa6/day/25803/presentation/bee7a64fe9380aceda0bac4bb75edc3d

26 Likes

@Savepig postet denne i investeringstråden sin, men føler den passer like godt her:

4 Likes

10 Likes

Ytterligere forklaring? Hva betyr dette for selskapet? Hva er triggere i nær fremtid? Alt fremstår dødt rundt dette papiret pt😅

Bra gravearbeid, er veldig spent på hvem som møter fra motparten og ikke minst hvem de er og hvorfor denne rettslige tvisten.

3 Likes

Ja nei når de ikke klarer å oppnå mOS tidligere så er det jo fryktelig…

Vi får vente å se som observer skriver, blir spennende å se hvilke argumenter de har.

1 Like

Litt merkelig sak dette. Ikke noe er meldt til markedet, men det gis inntrykk av at noen her inne har hatt en tête-à-tête med selskapet om detaljer i innsigelsene som motparten har presentert. Er dette riktig oppfattet, og hvilken kilde med opplysninger har man brukt i sakens anledning før kontakten med management ble etablert ?

kan noen forklare i korte om det en rettsak angående ett av targovax sine patenter gående der noen krever sin rett som eier på patentet?

Har vært med en gang før som aksjonær i et selskap som havnet i rettsak vedrørende patent. Jeg var på forhånd i kontakt med CEO i Corrocean på den tiden, og det var ikke måte på hvor sikker han var på at patentet var trygt for vår del. Det endte med tap…Jeg håper på bedre resultat denne gang, men det er klart at det er usikkerhet.

Jeg søkte for å se gjennom offentlige opplysninger rundt selskapets patenter her (noe jeg gjør innimellom for flere selskaper for å se om noen selskaper ligger an til å få patenter snart, som i så fall blir børsmeldt, som gjør at man kan ta inngang i forkant siden markedet ofte reagerer kortsiktig opp på børsmeldinger om patenter):

https://register.epo.org/advancedSearch?searchMode=advanced&pn=&ap=&pr=&fd=&pd=&prd=&grd=&ufd=&urd=&pa=targovax&in=&re=&op=&ic=&ti=&apl=

Når jeg kom inn på denne:

https://register.epo.org/application?number=EP15720986

Så sjekket jeg dokumentlisten:

https://register.epo.org/application?number=EP15720986&lng=en&tab=doclist

Og her fant jeg at EU egentlig hadde gitt TRVX patent, men at noen hadde innsigelser, og hva teksten i patentet gikk på.

Så diskuterte jeg det med @Krieghoff blant annet, og jeg gadd ikke siden jeg ikke var investert akkurat da, men han tok kontakt med selskapet, og spurte litt mer om hva situasjonen var og fikk noen svar fra dem. Så ble dette diskutert noe videre på innsiderchat / private meldinger med enkelte, før han postet en oppsummering av situasjonen slik han så det en stund senere her.

Det var vel første gang det ble tatt opp offentlig her på forumet så vidt jeg husker, men siden dette faktisk er offentlig informasjon og jeg fant det en stund etter at det var offentliggjort så tenker jeg at flere visste om det men ikke tok det opp til diskusjon offentlig. Det er ikke så mye jobb å søke gjennom patentregisteret på selskapsnavn og sjekke etter ny informasjon hvis man først gidder å bruke litt tid på dette. Så jeg antar at en rekke personer/aktører allerede var klar over dette når jeg fant det.

Og i ettertid tror jeg andre også har hatt kommunikasjon med selskapet rundt dette for å klargjøre mer, uten at jeg har vært en del av de diskusjonene eller vet nøyaktig hva som har blitt sagt.

Nå er dette ganske lenge siden, men etter hukommelsen så var vel konklusjonen at det muligens var kinesere, muligens noen helt andre, som ønsker å snevre inn patentet til TRVX eller få det kjent ugyldig fordi patentet sannsynligvis står i veien for hva de selv ønsker å forske på. Eller for å få ned prisen ved å utlisensiere teknologien fra TRVX.

Det er ikke sånn at noen andre “eier” patentet, mer at TRVX muligens har vært noe ambisiøse i hva de har forsøkt å få patent på i forhold til hva forskningsresultatene viser, og at noen andre nå har interesse av å få avklart hva det egentlig er TRVX eier og har rettigheter til fordi det står i veien for dem på en eller annen måte. Dvs, man risikerer ikke at patentet blir eid av noen andre slik jeg forstår det, mer at det snevres inn (sannsynlig) eller forsvinner (usannsynlig).

Siden motparten er anonym (eller i hvert fall var det på dette tidspunktet) så kunne man ikke spekulere så mye videre på det tidspunktet så vidt jeg husker.

Tanken om at dette er bear er at det er ett forsøk på å begrense rettighetene til selskapet. Tanken om at det potensielt er bull er at dette viser at noen andre aktører åpenbart har interesse av patentet, og er villige til å bruke tid og penger på dette. Så, potensielt viser det interesse for teknologien.

Jeg har ingen erfaring med “oral proceedings” og innsigelser mot patenter, så jeg aner ikke hvor lang tid det eventuelt vil ta fra selskapet og motpart legger fram sine synspunkter til en beslutning blir fattet.

Min oppfattelse er at dette ikke er superviktig for selskapet, det gjelder gammel teknologi de ikke satser på, og om de vinner eller taper dette klarer jeg ikke forutse konsekvensene. Det er ingen automatikk i at vi får vite hvem motpart er, eller om dette fjerner/åpner muligheter rundt utlisensiering. Det er klart man kan spekulere rundt dette, men det er veldig vanskelig å argumentere for at det må være bull eller bear. Jeg ser at det kan være litt begge deler.

18 Likes

Nå er det fullt mulig at jeg uttaler meg mot bedre viten, men gitt sakens karakter og at det er snakk om patenterte rettigheter, hadde ikke Magnus eller Erik vært mer relevante deltakere i en slik sak enn CFO?

Er saken så «lett» at de ikke trenger sitt beste lag til forsvare seg, eller er Victor og opprinnelig idehaver Eriksen uansett godt nok?

(Jeg synes T.F er veldig imøtekommende og profesjonell, så ikke misforstå budskapet rundt CFO. Jeg trodde kanskje andre i selskapet var sterkere på dette feltet enn han, men han er kanskje en allrounder som gjør seg på flere felter)

@anon80503862 oppsummere det ganske så greit.

At det var CFO som jeg hadde mest dialoge med skyldes nok flere ting. De spørsmål som jeg ikke fikk svar på komme han tilbakemelding på senere. Antar at han ikke har fått de svarene fra barna sine :stuck_out_tongue:

Selskapet er inneforstått med at patentet potensielt kan bli innskrenket, men at den viktigste teknologien ikke i fare basert på innsigelsene. Når man lese patentet så skjønner man fort at noen har ønsker om å redusere omfanget som det dekker. Jeg ble selv overrasket over hvor bredt det patentet var.

Edit: Så da kan det fort være bull om de ikke får medhold. Og kanskje litt bjør om noe ryker, men TG er beskyttet.

16 Likes

Takk både til @Krieghoff og @anon80503862

3 Likes

Stærkt arbejde af @Krieghoff og @anon80503862 … tænker ikke, dette er et større problem for selskabet og vil blive meget overrasket, om det har indvirkning på kursen overhovedet (uanset udslag).

3 Likes

Innsigelsen er arkivert første gang med dato 26/9/2019 nærmest ett år etter at patentet ble godkjent. Kan denne datoen tillegges vekt på noen måte i forhold til andre “konkurrerende” patent (-søknader)?

1 Like

Det er heller ikke slik at utfallet av en slik «oral proceeding» medfører en endelig avgjørelse i saken.

Denne høringen er en mulighet for motparten til å presentere sine argumenter og begrunne innsigelsene sine.
En eventuell avgjørelse vil bli tatt på et senere tidspunkt, og det finnes ankemuligheter for begge parter.

Jeg håper at det nå vil bli kjent HVEM motparten i saken er og hvorfor de kommer med innsigelser, men det er langt fra sikkert at vi får noe innblikk i deres identitet eller hva de ønsker å oppnå.

1 Like

takk for gjennomgang rundt dette patentet og saken per nå.