Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ArcticZymes Technologies (AZT)

Med den gode konsolideringen aksjen fikk over en lenger periode er det plutselig relevant å se på en lang opptrend som det dominerende bildet igjen.

Jeg vil anbefale longs å puste med magen og ikke la seg stresse over at en del benytter sjansen til å sikre inn enda en runde med vanvittig fin gevinst.

Det gir ingen mening å bruke masse energi på å spinne seg opp teorier om algoritmer og minibevegelser på et så robust chart, som alle ville misunne dere.

Alt over 85 er helt ellevilt bra, og er med på å gi støtte til neste legg opp som peker mot kurser på typ 130 i August/September

4 Likes

Ser et større gap ned mot kr 70.

Det er omsatt mye aksjer mellom 70-80, så jeg tror du ser fanden på flatmark.

Her lukter det AZT :grinning::grinning:

2 Likes

Kan du forklare hvorfor du tenker dette er AZT produkter?

For meg virker det som Superscript produktene er Invitrogen og Powertrack er Applied Biosystems

Litt choppy handel over 70 , men se på volumprofilen så minner ikke den mye om gap altså.

Oppturen;
Et gap beskrives som høyeste kurs den ene dagen til laveste kurs neste dag, så her viser du at du ikke forstår teknisk analyse.

Dagchartet for AZT viser fortsatt et klart gap mellom nøyaktig 70,95 og 81,10.

Om gapet blir lukket er fortsatt et åpent spørsmål, men over tid har slike gap en sterk tendens til å bli lukket.

AZT opp 2,2% til 90. Flott eller flopp?

Hei! Jeg gikk inn i denne på 106 kr dessverre da det forelå fine kursmål og jeg generelt sett har stor tro på selskapet. Etter dette har markedet vært urolig og aksjekursen har jevnt og trutt gått ned. På positiv børs i dag så faller Azt ytterligere. Jeg kan ikke se at det skal være annen grunn enn gevinstsikring som gjør at kursen faller, eller har jeg gått glipp av noe? Jeg er generelt dårlig på å time inngang og utgang, men akkurat nå er jeg usikker på hva jeg bør gjøre… Er det grunn til å anta at kursen på kort sikt vil fortsette å falle?

Det ser ut som kursen er tilbake i den jevnt stigende trendkanalen fra august i fjor. Kursen kan gå ned endel (65-70) og fremdeles er trenden stigende. Ikke at jeg tror vi vil se kursen under 70. Hvis det ikke kommer noen store nyheter, så tror jeg vi må vente til Q2 (19 august) med å se kursen over 106. Jeg har stor tro på selskapet og 3 måneder er ikke lenge å vente, selv om det føles sånn.

1 Like

Kommer ann på hva du mener med kort sikt. Vi vet at det minimum er en short på over 300k aksjer i dette selskapet som før eller siden må dekkes inn, sannsynligvis er det betydelig flere shortede aksjer. Vi vet at det vil komme ett rush av nye produkter på markede iløpet av dette året. Og vi har en stund ventet på at salget av SAN HQ skal ta av, dette er spådd og bli flaggskipet fremover. Det er heller ikke usannsynlig at vi får ett oppkjøp iløpet av dette året. Jeg gir ingen råd, men tror vi vil se kurser langt over 100kr igjen før året er omme.

3 Likes

Ha tålmodighet. Jeg kjøpte 1000 aksjer på 72 og den droppa til 60 noen dager senere. Denne skal opp og alt er lagt til rette for at denne skal over 100 igjen i 2021. Sitt stille i båten og se framover.

2 Likes

Da har dekket inn litt av shorten. Tror det vi ser er hvordan de store jobber med inndekning når makro markedet gjør at kjøperne sitter på gjerdet.
Slenger ut småposter for å presse kursen ned.

1 Like

Hvis det er bevegelsen du ser på ved 21. april du fokuserer på,. så er jo det et breakaway gap over et rom som volumprofilen viser er tradet mye i i månedene foran.

Overhodet ingen naturlov at sånne trenger å fylles, så ikke nødvendigvis noen god strategi å sitte og vente på å få handle på 70.

Veldig sunt for chartet å få en test tilbake til ca 83 som var topp både i oktober og mars, samt at 50 dagers snittet ligger rett under der.

3 Likes

Volumet den 22.april er høyere enn normalt og taler bla. for et breakaway gap, men har ofte sett at det man tror er et breakaway gap etter lengere tid blir lukket.
For å sitere Odmund Grøtte i boken “Aksjetrading og daytrading” : " Breakaway gaps kan være åpne i flere uker, i noen tilfeller flere måneder og i sjeldne tilfeller flere år".

Man må selv vurdere om man skal å kjøpe på nåværende kurs eller avvente til kursen eventuelt befinner seg i “gapet”. Jeg avventer da jeg tror at kursen i løpet av sommeren vil komme videre sydover.

1 Like

Hei investor6
Det du skrev nå var svaret på det spm jeg hadde. Sitter long, har aldri solgt, men er såpass grådig at jeg vil kjøpe mer. Kan akseptere kjøp på 85, men vil selvfølgelig se an muligheten for at kursen kan falle ytterligere. Da setter jeg meg selv i ventemodus, men plutselig så kommer det en positiv børsmelding og da glipper det.
Tusen takk for din melding.
Mvh
boella

Nei, det finnes ingen garanti for at man får kjøpt til en lavere kurs enn i dag, men jeg tror på lavere aksjekurser i løpet av sommeren.
Om man velger å kjøpe nå, eller å vente og se det an er i stor grad avhengig av hvor viktig man mener det er å sitte med aksjer i AZT.

1 Like

Hei investor6
Selvfølgelig ingen garanti for noe som helst.
Men jeg reagerte på din analyse. Og jeg kan ingenting om TA. Følgelig så sitter jeg og venter på lavere kurs, selv om jeg er fullt klar over at kursen kan hoppe høyt over min smerteterskel for kjøp.
Uansett mange takk.
Mvh
boella

ArcticZymes Technologies ASA - Primary insider trading

Og der kom det en innsidesalgmelding som sannsynligvis får lukket gapet på de fleste :crazy_face:

1 Like